Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50635 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest15549

  • Gast
Inmiddels circueleert op Facebook een foto van een man waarvan wordt gezegd dat hij de agent is die "Mitch had vermoord".


guest12562

  • Gast
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1359139 date=1435699775
http://www.lindanieuws.nl/nieuws/agent-over-arrestatie-henriquez-je-ziet-nooit-wat-er-aan-voorafging/

Netjes omschreven van deze agente. Kan me er wel iets bij indenken.
Vooral als er drank en drugs in het spel zijn gebeuren de meest waanzinnige dingen, sfeer kan ineens omslaan.
Men gaat idd ook pas filmen als er wat meer fysieke gebeurtenissen zijn, daarvoor is het niet zo interessant, daardoor wordt al gauw partij gekozen, vooral door groepen die daar baat bij hebben.
Filmpjes knippen in de zin van later starten is ook gewoon nog mogelijk.

Blijf erbij dat het gewoon handig is te wachten tot alle feiten op tafel liggen, voorlopig alleen maar verliezers en naar ik begreep is het vannacht ook onrustig geweest, dus het aantal wetsovertreders stijgt alleen maar.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gisteravond weer opnieuw rellen

Redactie Regio15.nl @regio15
Foto: De #ME staat op sommige plekken in linie. #onrust pic.twitter.com/LoysmgpMFE

1:57am · 1 Jul 2015

Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: TheBeast link=msg=1359140 date=1435700085
achter eigen personeel staan? Die uitspraak is net zo erg als de Minister zegt dat dit treurig is.

[..]
Dit heeft niks met achter personeel staan te maken, hij moet gewoon onderzoek afwachten maar hoeft zeker niet achter zijn personeel te staan. Hij moet neutraal zijn en een duidelijk signaal afgeven dat dit onderzocht wordt. Als je gaat zeggen dat hij achter zijn personeel moet gaan staan, geef je ook een boodschap af die totaal niet correct is.

Het had de minister gesierd als hij geen conclusie had getrokken maar het belang van een goed en onafhankelijk onderzoek had benoemd en dat de politie proportioneel en subsidiair geweld mag gebruiken. Nu heeft hij zich laten verleiden door uitspraken als "treurig" op basis van wat beelden die niet de hele situatie weergeven.

Citaat
Als je ziet dat de man bewusteloos is, hartslag gecontroleerd wordt en dan in een voertuig 'gesleept' wordt.
Sorry, maar dat is treurig dat je als agent dan niet gelijk een ambulance roept of in ieder geval personen die weten wat ze doen.
Het gebeurd zeer regelmatig dat een arrestant na een heftige aanhouding zich ineens dood houdt, meestal een laatste poging om alsnog onder de bajes uit te komen. Maar waar haal je de conclusie vandaan dat er op dat moment al niet om een ambulance gevraagd was en dat ze daar in afwachting van waren? En was er op dat moment niet nog hartslag aanwezig? Dat zijn allemaal vragen die wij niet weten maar heel Nederland kennelijk al wel.

Natuurlijk, als blijkt dat hij op dat moment al onwel was zijn er dingen niet goed gedaan. Maar zelfs daar is op basis van wat beelden nog niets over te zeggen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bram23

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Citaat van: Breathe link=msg=1359150 date=1435726189
Netjes omschreven van deze agente. Kan me er wel iets bij indenken.
Vooral als er drank en drugs in het spel zijn gebeuren de meest waanzinnige dingen, sfeer kan ineens omslaan.
Men gaat idd ook pas filmen als er wat meer fysieke gebeurtenissen zijn, daarvoor is het niet zo interessant, daardoor wordt al gauw partij gekozen, vooral door groepen die daar baat bij hebben.
Filmpjes knippen in de zin van later starten is ook gewoon nog mogelijk.

Blijf erbij dat het gewoon handig is te wachten tot alle feiten op tafel liggen, voorlopig alleen maar verliezers en naar ik begreep is het vannacht ook onrustig geweest, dus het aantal wetsovertreders stijgt alleen maar.

Waar ik pas echt van geschrokken ben zijn de reacties onder dit artikel. Daar lusten de honden geen brood van. Ik vraag me dan oprecht af in wat voor maatschappij we in godsnaam leven.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
In de meeste discussies over dit voorval lees ik veel scepsis en kritiek maar ook regelmatig haat naar ales wat maar ook met politie te maken heeft.

Politiemensen kunnen geen goed meer doen. Ook autochtone Nederlanders krijgen er veel van langs, want zijn hypocriet, bevooroordeeld, 'hebben gemakkelijk praten' en zijn racistisch.

Het 'leuke' nu is dat die blaters eigenlijk hetzelfde doen als waarvan zij de politie en de autochtone Nederlandsers beschuldigen, namelijk voorbarig reageren, vooringenomendheid, hele groepen over 1 kam scheren etc.

Zij zeggen: je zal zien, de politiemensen gaan vrijuit, want dat gebeurt nu eenmaal altijd, wat een agent ook heeft gedaan....

Ik zeg: nu al staat vast dat iedere conclusie die minder luidt dan 'racistische moord met voorbedachte rade' door die lui niet zal worden gepruimd.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)




Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
ThePostOnline ‏@TPOnl  36 sec.
De Haagse driehoek geeft woensdagmiddag om 12.15 uur een persconferentie over het overlijden van Mitch Henriquez


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Citaat van: Arie link=msg=1359184 date=1435740495
In de meeste discussies over dit voorval lees ik veel scepsis en kritiek maar ook regelmatig haat naar ales wat maar ook met politie te maken heeft.

Politiemensen kunnen geen goed meer doen. Ook autochtone Nederlanders krijgen er veel van langs, want zijn hypocriet, bevooroordeeld, 'hebben gemakkelijk praten' en zijn racistisch.

Het 'leuke' nu is dat die blaters eigenlijk hetzelfde doen als waarvan zij de politie en de autochtone Nederlandsers beschuldigen, namelijk voorbarig reageren, vooringenomendheid, hele groepen over 1 kam scheren etc.

Zij zeggen: je zal zien, de politiemensen gaan vrijuit, want dat gebeurt nu eenmaal altijd, wat een agent ook heeft gedaan....

Ik zeg: nu al staat vast dat iedere conclusie die minder luidt dan 'racistische moord met voorbedachte rade' door die lui niet zal worden gepruimd.

Gisteren in een park in Amsterdam al twee coll. uitgescholden voor "moordenaars"  :-\


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Dan kunnen we op woensdag, de ochtend na Opsporing Verzocht, wel alle Marokkaanse mannen op straat uitschelden voor vieze: overvaller/inbreker/mishandelaar etc.

Moet je eens kijken wat voor een rel dat zou geven... En toch is dat precies hetzelfde imbeciele gedrag.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)