Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50590 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Het is ook niet zo gek dat men bevooroordeeld is, helaas is de bajes gevuld met 90% getinte mensen, waar komt die bevooroordeling dan vandaan?

Wederom dat hoeft natuurlijk niks met dit voorval te maken te hebben, maar ook van die kant uit geredeneerd kan ik sceptische opmerkingen dan wel weer begrijpen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616

Omroep West @omroepwest
LIVE: Omroep West zendt om 12.10 uur persconferentie OM uit over de dood #MitchHenriquez #Mitch
11:55am · 1 Jul 2015


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Iedereen lijkt ook wel te vergeten WAAROM deze meneer werd aangehouden! Als jij op een festival met honderden mensen gaat lopen roepen dat je een vuurwapen opzak heb dan ben je mijn inziens ook niet echt best bezig. Maar daar hoor je helemaal niemand over!!
Hoop dat de situatie in de schilderswijk spoedig onder controle zal zijn  98uiye
Met Vriendelijke Groet.....


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Politie Den Haag @PolDenHaag
Den Haag - Elf aanhoudingen na onrust in Schilderswijk: De politie hield in de nacht van dinsdag 30 juni op wo... bit.ly/1f0ayeJ
12:04pm · 1 Jul 2015


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Voor de liefhebbers. Persconferentie begint zo op NPO Nieuws. http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: Breathe link=msg=1359211 date=1435745603
Het is ook niet zo gek dat men bevooroordeeld is, helaas is de bajes gevuld met 90% getinte mensen, waar komt die bevooroordeling dan vandaan?

Wederom dat hoeft natuurlijk niks met dit voorval te maken te hebben, maar ook van die kant uit geredeneerd kan ik sceptische opmerkingen dan wel weer begrijpen.

Ik vind het grappig omdat ik van allochtonen vaak hoor dat de politie in Nederland niet mans genoeg is en slap optreedt. Met escalatie vermijdend optreden (wat hier toch vaak wel de insteek is) en lage straffen wordt gezegd dat hier een softe cultuur heerst.

Maar wee gebeente als er dan een keer toch 'stevig' wordt opgetreden. Dat zijn ze dan kennelijk niet gewend en dan krijg je reacties als in het filmpje. Alsof Nederland een of andere bananenrepubliek is. Moet jij in Brazilie/Chili/Thailand etc. maar eens opgepakt worden en in de gevangenis terecht komen.... en dna nog beweren dat de politie hier standaard te hard optreedt.

Nee, als ik nuchter bekijk hoeveel 'dubieuze' (op video vastgelegde) politie-optredens er per jaar in de publiciteit komen, op al die tienduizenden/honderdduizenden burger-politie contacten op jaarbasis, dan geeft dat zeker geen aanleiding om van onze politie te zeggen dat deze te gewelddadig is.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Gisteren in een park in Amsterdam al twee coll. uitgescholden voor "moordenaars"  :-

En een aanhouding neem ik aan?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Bron RTL Nieuws 12:28u:

Mitch Henriquez stierf door geweld politie; vijf agenten verdacht
    
De 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba is overleden als gevolg van het optreden van de politie. Dat blijkt uit voorlopig onderzoek.
Vijf agenten zijn verdacht van betrokkenheid bij het overlijden van Mitch. Dat is bekend geworden op een persconferentie van de Haagse driehoek. Hoofdofficier Kitty Nooy, burgemeester Jozias van Aartsen en het hoofd van de politie-eenheid Den Haag Paul van Musscher waren daar aan het woord.

Henriquez werd zaterdagavond aangehouden bij het festival Night at the Park in het Haagse Zuiderpark. Hij verzette zich volgens het OM tegen zijn aanhouding, waarna het er volgens beeldopnamen nogal hard aan toe leek te gaan. Vervolgens is Henriquez een dag later in het ziekenhuis overleden.

Een demonstratie na de dood van de Arubaan is maandagavond in de Haagse Schilderswijk uitgelopen op stevige rellen. Ook gisteravond was het onrustig.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Ik vrees dat er nog geen einde aan de onrust komt ...

Omroep West @omroepwest
Mitch Henriquez overleden door zuurstof tekort door politiegeweld tijdens arrestatie #Mitch #MitchHenriquez bit.ly/1GMnlXR
12:28pm · 1 Jul 2015


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Vincent Veenman @vincentveenman
Betrokken agenten zijn overigens geschorst #henriquez
12:30pm · 1 Jul 2015