Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50698 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Ik hoorde zojuist de woordvoerder van de familie in het nieuws zeggen dat zij niet geloven in het racismemotief omdat volgens zijn zeggen één van de betrokken agenten zelf van Arubaanse komaf zou zijn.
Tja, of die ene Arubaanse collega nou de onderbouwing zou moeten zijn vraag ik mij ook wel weer af. Het neemt in elk geval enige kou uit de lucht.

Nederland heeft gewoon één van de meest professionele politiekorpsen ter wereld. Een racistisch motief is alleen al om die reden vrijwel uitgesloten. Een rotte appel kan er tussen zitten, maar niet 6 agenten tegelijk. Daar geloof ik niet in.

Hoe professioneel de Nederlandse politie is blijkt wel weer uit de schermutselingen van deze nacht. Er is wel bijzonder proportioneel opgetreden. Het enige wat past is trots op deze collega's die het volgens mij best lastig hebben gehad. Petje af!


guest12562

  • Gast
Raar stigmatiseren? Stoor me er wel aan dat er zo weinig worden opgepakt dit tart elke fatsoensnorm. Respect voor de Nederlandse politie! Als dit in het buitenland gebeurd dan wordt er echt wel harder opgetreden.
Ben ook bang dat dit nog wel even duurt!


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Redactie Regio15.nl ‏@regio15  25 sec.
De politie maakt bekend dat er vannacht tijdens de ongeregeldheden rond het Hobbemaplein brandstof over agenten is gegooid.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
De politie heeft afgelopen nacht 34 personen aangehouden, en sluit meerdere aanhoudingen niet uit.

Ook de 'persoon' die brandstof over agenten gooide is aangehouden.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2015/juli/2/06-den-haag-34-aanhoudingen-bij-ongeregeldheden-schilderswijk.html


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Citaat van: DiNozzo link=msg=1359399 date=1435781348
Telegraaf roept alweer dat een "geweldsdeskundige" zegt dat de nekklem niet aangeleerd wordt bij de politie. Ik kan het tegendeel bevestigen, al is het gebruik wel afgeraden als je hem niet goed kan aanleggen (op de slagaders en niet de luchtpijp).

Dat zal n.a.v. een interview zijn met een docent maatschappelijke huppeldepup. Die gaf aan dat de nekklem niet in het lespakket van de Politieacademie zit. Kan natuurlijk best waar zijn, en het kan ook dat er docenten op de academie zijn die dat wel behandelen. Beetje voorbarige conclusie van de Telegraaf dus :) Maar dat het niet in het standaard lespakket zit is best apart natuurlijk.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Op de link van Geenstijl staan aantal linkjes in de tekst en diverse video beelden.
Naar het schijnt gaan er nu zelfs lieden uit Arnhem vanavond naar Den Haag afreizen om te rellen/demonstreren*.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/07/schilderswijk_the_day_after.html

*doorhalen wat niet van toepassing is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Harde taal van gemeente, OM en politie tijdens de persconferentie.

"Het is gedaan met de boetes, men komt voor de rechter en zo snel als mogelijk."
"OM neemt rellen zeer hoog op, dat zal in de strafeis te merken zijn."

Ook is wordt er een samenscholingsverbod ingesteld, evenals een verbod op het meevoeren van gevaarlijke voorwerpen.

Meer is te lezen op: http://m.ad.nl/ad/m/nl/35402/Overlijden-Mitch-Henriquez/article/detail/4093088/2015/07/02/Live-Persconferentie-over-zaak-Mitch.dhtml?originatingNavigationItemId=35402


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Op deze link van Omroep West kan je een stuk tekst lezen van de persconferentie.
Hij schijnt later ook nog op hun site geplaatst te worden. Zal in de tussentijd Youtube in de gaten houden en plaatsen als ik hem tegen kom.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Samenscholingsverbod moet einde maken aan rellen Schilderswijk en Transvaal na dood Mitch Henriquez

BRON + Video Persconferentie: http://www.omroepwest.nl/nieuws/02-07-2015/samenscholingsverbod-moet-einde-maken-aan-rellen-schilderswijk-en-transvaal-na-doo#SCRLoAtSp9FC21IW.99
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Zolang men wordt aangepakt op basis van de Algemene 'Politie' Verordening gaat het helemaal goed komen.  98uiye

Verder krachtige woorden.