Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50586 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Waarschijnlijk blijkt straks dat hij een hartkwaal had, of hij stond stijg van de coke.. Wie weet. Het NFI doet vermoedelijk onderzoek naar zijn doodsoorzaak.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Dus eerst zeg je dat we geen conclusies moeten trekken om vervolgens te suggeren dat het optreden in orde was, omdat in het verleden ook een en ander klopte?

Juist..
Begrijpend lezen is soms lastig he?... ;)


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Citaat
Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel.

Welke procedure moet er gevolgd worden als iemand onwel wordt in een politieauto?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: RS496 link=msg=1358748 date=1435592694
Over het algemeen lopen demonstraties tegen politiegeweld uit op geweld tegen de politie

Of vloeken/schelden tegen de politie en als Facebook een graadmeter is dan kunnen we nog wat verwachten.

Het leuke is dat DE politie racistisch wordt genoemd, over één kam wordt geschoren etc. Wat doe je dan anders dan wat je de ander verwijt?

Natuurlijk lees je over het algemeen de schreeuwende minderheid; die lieden die om wat voor reden dan ook (strafblad, bekeuringen etc.) al niets van de politie moeten hebben. Het regent bij dat ook ACAB's en 1312 her en der in discussies over deze gebeurtenis. Of dat Aruba eist dit en Aruba eist dat. Wat mij ook ergert is dat de huiskleur er gelijk bij gehaald wordt. 'Hij zal wel mishandeld zijn, want...' etc.

Laat uiteraard onverlet dat dit optreden en de officiële verklaringen erna nu niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Ook is in het verleden gebleken dat filmopnamen wel voldoende ondersteunend waren. Zowel vanuit het OM als vanuit derden. Men mag best speculeren of mening geven over informatie voorhanden.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: DKAG link=msg=1358771 date=1435597429
Ook is in het verleden gebleken dat filmopnamen wel voldoende ondersteunend waren. Zowel vanuit het OM als vanuit derden. Men mag best speculeren of mening geven over informatie voorhanden.

Uiteraard, als je alleen mocht discussieren nadat de onderzoeken zijn afgerond dan heb je geen forum nodig.

Waar ik mij aan stoor is dat bepaalde groeperingen (AFA bijv.) gelijk 'los' gaan en over 'moord' brullen en dat ook 'racisme' er weer wordt bijgehaald. Worden dingen geroepen die je uit de beelden zeker niet kan halen. Hij zou 'doodgeslagen' zijnen ze zouden 'zomaar' met 4 man op hem zijn gesprongen.

Onze medelanders willen hetzelfde behandeld worden als ieder ander (terecht) maar zodra één van hen iets overkomt ie het al heel gauw 'is racisme', 'zeker omdat ie een kleurtje had' etc. Dat komt mijn keel uit.

Amsterdam heeft jaren geleden dagen rellen gekend toen agenten een psychotische Marokkaan dood schoten die op een politiebureau agenten zomaar neerstak. Het was gelijk gebombardeerd tot 'racistische moord'. Waarom iedere keer dat minderwaardigheidscomplex de boventoon laten voeren? Alsof dingen alleen gekleurde mensen overkomen.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Gelieve de bijdragen in het topic professioneel te houden, en conform de missie en visie van het forum te plaatsen. Enkele bijdragen die daar niet aan voldeden zijn geschrapt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Er kunnen allerlei doodsoorzaken zijn welke hebben geleid tot de dood van de verdachte:

- Houdingsverstikking
- Excited delirium syndrome
- nekletsel

Om er maar een paar te noemen. Het is dus gewoon even de sectie afwachten. En dan zou het theoretisch gezien ook nog eens zo kunnen zijn dat het toegepaste geweld wel rechtmatig was, ondanks dat het tot de dood van een verdachte heeft geleid. Maar dat is gewoonweg afwachten.

Ik zie in ieder geval op de beelden een man op de grond liggen met zijn armen onder zijn lichaam. In de meeste media wordt gesproken over het feit dat de man gedreigd zou hebben met een vuurwapen. Los van de gebruikte technieken en vreselijke gevolgen is dat niet een situatie waar je als diender erg op je gemak aan het werk bent....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ah de racisme-kaart wordt weer getrokken. Maar goed daar ga ik maar niet op in om het hier leuk te houden. Ik wil wel duidelijk maken dat ik mij er enorm aan erger dat er nu opeens wel de afkomst van de meneer wordt genoemd in de media en dat belangengroepen uit zijn achtergrond nu moord en brand roepen. Doet een belangengroep dat ook als mij iets over komt........?!

Zelf probeer het van een andere kant te bekijken dan alle schreeuwers in de media die de politie nu al veroordeeld hebben:

  • Waarom roep je dat je een wapen hebt!? Deze tijden (slechts een paar dagen na 3 terroristische aanslangen in de wereld!!) is dat niet handig!
  • Waarom werkt meneer niet mee aan zijn arrestatie!? Je kan ook gewoon meewerken en het rechtssysteem zijn werk laten doen.
  • Wat zou er gebeuren als de politie elke simulant, die een onwelwording simuleert, met rust laat!? Dan wordt er nooit meer iemand op heterdaad aangehouden. Als deze meneer ten tijde van het filmpje echt onwel geworden is, heeft hij heel veel pech gehad. Dit had trouwens ook gewoon kunnen gebeuren als meneer niet geroepen had dat ie een wapen had. Wie zegt namelijk dat zijn onwelwording door het politieoptreden is gekomen!?
  • De bewering dat de man in een politievoertuig onwel geworden is kan heel goed kloppen. Hij kan heel goed in dat voertuig voor de 1e keer of 2e keer onwel geworden zijn.

Dit moest mij even van mijn hart om ook eens een andere kant van het verhaal te laten horen. Maar goed dit zal door de meeste schreeuwers in de media wel niet gelezen worden en zo wel dan toch aan hun verhaal halen want "racisme" en "politie is te streng".


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Betrokkene is koninkrijksonderdaan afkomstig en woonachtig in Aruba. Het is meer dan normaal dat de Arubaanse autoriteiten om uitleg vragen net zoals dit andersom in een soortgelijke situatie met een Koninkrijksonderdaan uit NL ook door de NL autoriteiten richting Aruba zou worden gedaan. Niks geks aan.