Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50603 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: CopVR3 link=msg=1359984 date=1435913898
Dat zou kunnen. knip artikel: "...wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie."

Is iemand eerder veroordeeld voor dit feit kan dit met een 3e omhoog.

Het OM gaf gisteren fel aan dit niet met boetes af te doen.
De ervaring leert echter dat de officier kan eisen wat hij wil maar dat de rechter hier vaak niet in meegaat. Want ja eenmaal op zitting zijn de pubers ineens zielig, toekomstperspectief in t geding blabla.
Dus nee. Ik geloof er niks van...

Dank voor de info!


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: Bollie link=msg=1359986 date=1435914267
Ik wil geen advocaat van eng figuur spelen  ;)
Maar zijn die betreffende collega's daar wel voor opgeleid, of behoort dit tot hun inzet gebied?
Natuurlijk laten ze agenten met vuurwapens lopen als ze geen training hebben gehad (en met regelmaat opnieuw gekeurd worden)  ??? ::)


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Hoe groot is de kans dat een persoon elke avond is gearresteerd? Of zitten de mensen van de eerste dag nog vast? (Kan het me haast niet voorstellen in NL).


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: Daniel! link=msg=1359988 date=1435914369
Natuurlijk laten ze agenten met vuurwapens lopen als ze geen training hebben gehad (en met regelmaat opnieuw gekeurd worden)  ??? ::)

Ik heb niet over die vuwa en de stok, ik bedoel de inzet....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1359989 date=1435914448
Hoe groot is de kans dat een persoon elke avond is gearresteerd? Of zitten de mensen van de eerste dag nog vast? (Kan het me haast niet voorstellen in NL).
Hoeft niet voor dezelfde rellen te zijn, als diegene is aangehouden voor hetzelfde feit in het verleden (kan ook enkele jaren terug zijn) is dit recidive en dus verzwarend
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: Bollie link=msg=1359992 date=1435914743
Ik heb niet over die vuwa en de stok, ik bedoel de inzet....
Dan heb ik niks gezegd, dacht dat je het over de bewapening had aangezien je reageerde op het bericht "Er zijn ook collega's van de arrestanten verzorging die boa zijn en volledig bewapend."  ;)


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Citaat van: CopVR3 link=msg=1359974 date=1435912801
Dat is lastig te zeggen. Hangt er vanaf waarvoor ze zijn aangehouden. Een kale samenscholing is een klein apv feit. Zelfde geldt voor het apv-feit dreigende wanordelijkheden.
Ik kan me voorstellen dat ze zijn aangehouden tz niet voldoen aan bevel of vordering. Deze vordering kan gedaan worden obv wettelijk voorschrift uit de apv. Dit feit, 184sr is wat zwaarder.
Ook kan bij de grootste raddraaiers sprake zijn van b.v. opruiing.
Dit naast alle gewone feiten zoals vernieling, openlijk geweldpleging en brandstichting, of gekwalificeerde diefstallen e.d.
en wie weet wat er bij de fouilleringen nog wordt aangetroffen  O0
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
stenen gooien,  gewoon poging tot doodslag ten laste leggen.

stelletje @*((&#!@^#!_@#


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Citaat van: CopVR3 link=msg=1359974 date=1435912801
Ik kan me voorstellen dat ze zijn aangehouden tz niet voldoen aan bevel of vordering.
Klopt; zie de video die inmiddels in het item op R15 staat; waarin dat ook wordt omgeroepen via de speakers.

Peen
Redacteur van


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Ik ben dan wel benieuwd op grond waarvan. Als dat op grond van de APV is, dan is artikel 184 Sr niet van toepassing en is er enkel sprake van een overtreding.