Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50628 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1360793 date=1436288735
De politie geeft aan dat er relschoppers de bakkerij zijn ingevlucht en via een achteruitgang "ontsnapt" zijn. De andere kant van het verhaal.........
Ik ken de bakker, en heb familie gesproken. De beste man was bang voor brand in zijn zaak omdat er nog brood in de oven zat.
Verder laat ik mij niet uit over wat er hier gebeurd is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ik hoop niet dat de keerzijde van dit hele verhaal wordt dat de politie nu helemaal niet meer durft in te grijpen waar dit wel gerechtigd is.

Want normaal is het niet, wat de betrokken persoon in de tweede video in onderstaand item allemaal tegen de politie durft te zeggen..... Ik bedoel: als er al personen voor de rechter hebben gestaan die 'homo' tegen een agent hebben geroepen, dan lijkt dit mij toch wel helemaal een duidelijk voorbeeld van verbaal over de schreef gaan. Stonden aardig wat mensen toe te kijken hoe hier niet werd ingegrepen.

Vraag mij dus af of dit niet ingrijpen mede is ingegeven door de gebeurtenissen in het Zuiderpark.

http://www.regio15.nl/index.php/nieuws/lijst-weergave/25-steekpartijen/23132-slachtoffer-steekpartij-weigert-hulp
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Aangezien de Haagse Schilderswijk ook aan bod komt plaats ik hem ook hier.

Korpschef Bouman blikt terug op roerige weken

BRON voor tekst en video: http://justitie.eenvandaag.nl/tv-items/60673/korpschef_bouman_blikt_terug_op_roerige_weken?autoplay=1
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Laatste serie foto’s relschoppers online

Laatste update: 26-08-2015 | 17:17

Den Haag - Het rechercheteam dat de ongeregeldheden in de Haagse Schilderswijk onderzoekt, heeft de beschikking over camerabeelden van een groot aantal relschoppers. Met de plaatsing van negen foto’s staat de vijfde en tevens laatste serie relschoppers vanaf nu online. Inmiddels is van elf van de eerder getoonde verdachten de identiteit bekend.

De politie heeft beelden van enkele tientallen relschoppers die nog niet zijn aangehouden en is op zoek naar hun identiteit. Het gaat om personen die verdacht worden van openlijk geweld (bijvoorbeeld stenen gooien naar de politie), brandstichting, opruiing en diefstal (plundering van winkels). Betrokkenen kregen tot woensdag 29 juli de kans zich vrijwillig te melden bij een politiebureau. Op deze dag publiceerde de politie een serie van tien verdachten, vandaag is de vijfde serie bestaande uit negen foto’s van verdachten daaraan toegevoegd. Dankzij het plaatsen van de nu in totaal 49 foto’s is van elf verdachten de identiteit bekend geworden.

Betere beelden
In het onderzoek kijken rechercheurs niet alleen naar beelden waarop een strafbaar feit te zien is, maar worden ook andere beelden afgezocht naar beelden waarop de verdachten beter herkenbaar zijn. Aan de laatste serie van negen verdachten zijn daarom drie extra foto’s toegevoegd, van de verdachten NN 51, NN 62 en NN 105. Eerder werden foto’s toegevoegd van verdachte NN 16 en van de vermoeddelijk minderjarige verdachte NN 43.

Hoewel dit de laatste serie gepubliceerde foto’s betreft, wordt het onderzoek naar nog niet bekende verdachten voortgezet. De politie sluit niet uit dat in de toekomst wederom aandacht voor hun foto’s wordt gevraagd.

Klik hier om de beelden van de verdachten te bekijken.

Ongeregeldheden
Onder leiding van het Openbaar Ministerie in Den Haag onderzoekt de politie de ongeregeldheden in de Schilderswijk op maandag 29 juni, dinsdag 30 juni, woensdag 1 juli en donderdag 2 juli. Er zijn tientallen personen aangehouden en inmiddels zijn er ook al meerdere relschoppers voor de rechter verschenen en bijna allemaal zijn zij veroordeeld tot onvoorwaardelijke gevangenisstraffen.

Gerelateerde pagina's

Identiteit relschoppers gezocht
Eerste beelden relschoppers online
Verdachte meldt zich na tonen beelden ongeregeldheden
Nieuwe beelden relschoppers online
Derde serie foto’s relschoppers online
Vierde serie foto’s relschoppers online
Samen sterk in de hulpverlening!


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Bron: http://www.nu.nl/binnenland/4159539/mitch-henriquez-werd-gigantisch-mishandeld.html

Citaat
De Arubaan Mitch Henriquez, die in juni overleed bij zijn aanhouding, liep tijdens de hardhandige arrestatie onder meer een gebroken strottenhoofd op.  
Roethof heeft inzage gehad in het onderzoeksrapport van de Rijksrecherche. Daaruit blijkt volgens de jurist onder meer dat Henriquez overal bloeduitstortingen had. ''Bloeduitstorting bij de slaap. Bloeduitstorting bij de neus. Zelfs bij het geslachtsdeel van meneer een bloeduitstorting. Overal'', somde hij op.


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Ben benieuwd hoe of dit afloopt.  >:(
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dood arrestant zelden gevolg van toepassen nekklem

Toepassen van de nekklem bij arrestaties leidt zelden tot de dood van een arrestant. Dat blijkt uit onderzoek van Wilma Duijst, wetenschapper aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en voorzitter van het Forensisch Medisch Genootschap. Zij kreeg voor haar onderzoek inzage in dossiers van de Rijksrecherche over de periode 2005-2012.

In die periode stierven 24 mensen bij een aanhouding waarbij fysiek geweld werd gebruikt, zegt Duijst in het NPO Radio 1-programma Argos dat zaterdagmiddag tussen 14.00 en 15.00 uur wordt uitgezonden. Slechts in 12 gevallen werd de nekklem toegepast, in één geval kwam de arrestant daarbij door verstikking om het leven.

Opvallend is verder dat alle 24 overleden arrestanten bijna geen kleren meer aanhouden of zelfs helemaal naakt waren. Dat wijst volgens haar op oververhitting door drank- of drugsgebruik. Ook viel op dat al deze mensen last hadden van overgewicht. Ook dat kan de oververhitting in de hand hebben gewerkt.

Mitch Henriquez

De uitkomst van haar onderzoek komt op een bijzonder moment. Binnenkort worden de resultaten bekend van het onderzoek van de inspectie Veiligheid en Justitie naar de doodsoorzaak van arrestanten bij wie de politie fysiek geweld gebruikte. Minister Ard van der Steur gaf opdracht voor dit onderzoek na de dood de afgelopen zomer van de Arubaan Mitch Henriquez in Den Haag. Ook bij hem hadden agenten de nekklem toegepast.

Argos rekende uit dat er gemiddeld 3 à 4 mensen per jaar omkomen doordat de politie fysiek geweld toepaste bij hun aanhouding. Jaarlijks gebruikt de politie zo'n 12.000 keer fysiek geweld bij een aanhouding.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein