Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50631 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Onder welke steen heb jij gelegen Luke_BNV ?
Geen foto's en filmpjes bekeken die inmiddels in grote getale online staan ?
Trouwens moslims hoef je niet in een kwaad daglicht te zetten dan doen ze zelf wel.
Het stikt er van de bond kraagjes als je de beelden goed bekijkt en luistert naar de stemmen daar hoef je echt geen helderziende voor te zijn hoor.
Op zich niet vreemd dat het er stikt van de bond kraagjes want het politieburo staat in de multiculti knuffel wijk waar Van Aartsen en Cohen zich wel thuis voelen en graag gaan thee drinken i.p.v. er hard over heen gaan en laten zien dat wij in ons land de baas zijn en niet hun.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: enrico1972 link=msg=1358874 date=1435624938
Onder welke steen heb jij gelegen Luke_BNV ?
Geen foto's en filmpjes bekeken die inmiddels in grote getale online staan ?
Trouwens moslims hoef je niet in een kwaad daglicht te zetten dan doen ze zelf wel.
Het stikt er van de bond kraagjes als je de beelden goed bekijkt en luistert naar de stemmen daar hoef je echt geen helderziende voor te zijn hoor.
Op zich niet vreemd dat het er stikt van de bond kraagjes want het politieburo staat in de multiculti knuffel wijk waar Van Aartsen en Cohen zich wel thuis voelen en graag gaan thee drinken i.p.v. er hard over heen gaan en laten zien dat wij in ons land de baas zijn en niet hun.
Bontkraagje met dit weer? ::)


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: enrico1972 link=msg=1358874 date=1435624938
Op zich niet vreemd dat het er stikt van de bond kraagjes want het politieburo staat in de multiculti knuffel wijk waar Van Aartsen en Cohen zich wel thuis voelen en graag gaan thee drinken i.p.v. er hard over heen gaan en laten zien dat wij in ons land de baas zijn en niet hun.

Die kant wou ik helemaal niet op... En ik denk niemand (of in ieder geval niet veel) mensen hier. Ik vroeg me af waarom er zo'n enorme opkomst is van Arabische jongeren, in vergelijking met andere bevolkingsgroepen.

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1358872 date=1435619876
Hoe weet je dat het om Moslims gaat hier? Gingen ze tijdens het rellen op de knieen richting Mekka om te bidden? Of werd er steeds geroepen dat ze dit deden uit naam van een geloof of iets degelijks?

Ik heb het in elk geval niet gezien, dus misschien kun je vertellen waaruit blijkt dat het hier om moslims ging. Of is het (zonder verwijt) slechts een opruiend berichtje waar je totaal niet over na hebt gedacht? Want door te zeggen dat het om moslims gaat zonder daar zeker va te zijn plaats je een bevolkingsgroep in in een verkeerd daglicht.

Goed, laat ik het zo stellen: Jongeren met een Arabisch uiterlijk. Ik kan inderdaad niet zien dat het Moslims zijn, en dat neem ik dan ook terug. Tijdens de demonstratie (het deel wat goed verlopen is) verschillende culturen door elkaar, samen voor één ding. Wanneer het op rellen aankomt zie dat Arabische jongeren in grotere getale aanwezig zijn dan menig andere bevolkingsgroep. Of: De andere bevolkingsgroepen vertrekken en doen hier niet aan mee. Is dit te verklaren?

Alex Primavera ‏@alexprimaveranl  4 uur geleden
Het verdriet is van hun gezichten af te lezen.. Dus even legitiem de politie slopen #Mitch
https://pbs.twimg.com/media/CIsd_PeUsAAn0mt.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CIsd_PsUcAACfvR.jpg

! No longer available

http://www.regio15.nl/images/2015/06/29/Demo2/w-SBF50331.JPG

http://www.regio15.nl/images/2015/06/29/Demo/w-SBF50184.JPG

Erik Bunte ‏@ErikHVNL  5 uur geleden Den Haag, Zuid-Holland
De ME was niet zichtbaar in het bureau. Toen deze agenten bij de ingang werden belaagd kwam er een charge. #hvnl
video bij bron
https://pbs.twimg.com/ext_tw_video_thumb/615606218946646020/pu/img/4q6lZeIMvHeqQ0Xn.jpg

Erik Bunte ‏@ErikHVNL  5 uur geleden Den Haag, Zuid-Holland
Een peleton ME verschijnt. Charge!! Stenen vliegen door de lucht. #hvnl #mitch
video bij bron
https://pbs.twimg.com/ext_tw_video_thumb/615603228932227072/pu/img/CNnPjB78-UE4YP_m.jpg  
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Inmiddels ook een video (okay: een halve documentaire) in het item die een goed beeld geeft van de gebeurtenissen.

Althans: vind ik zelf  ;D

Peen
Redacteur van


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: enrico1972 link=msg=1358874 date=1435624938
Onder welke steen heb jij gelegen Luke_BNV ?
Geen foto's en filmpjes bekeken die inmiddels in grote getale online staan ?
Trouwens moslims hoef je niet in een kwaad daglicht te zetten dan doen ze zelf wel.
Het stikt er van de bond kraagjes als je de beelden goed bekijkt en luistert naar de stemmen daar hoef je echt geen helderziende voor te zijn hoor.


Volgens mij zijn dit vooral de ongelovige mensen van Arabische afkomst. Moslimjongeren zijn minder vaak bij dit soort dingen betrokken.
arabieren en Moslims hetzelfde noemen kan niet. Ook niet alle blanken zijn Christen, en niet alle spleetogen zijn Boedist.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1358888 date=1435644212
Volgens mij zijn dit vooral de ongelovige mensen van Arabische afkomst. Moslimjongeren zijn minder vaak bij dit soort dingen betrokken.
arabieren en Moslims hetzelfde noemen kan niet. Ook niet alle blanken zijn Christen, en niet alle spleetogen zijn Boedist.

Stop eens met anderen te verdedigen?! Volgens mij is Enrico meer dan duidelijk geweest. Sterker nog, ik vermoed als je filmbeelden van de IS-demonstratie van een tijd terug gaat vergelijken met de beelden van vandaag dat je een hoop dezelfde gezichten ziet.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Ik snap die verdediging wel. Het is veel te makkelijk om alles en iedereen over een kam te scheren en te concluderen.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: SniperEye link=msg=1358896 date=1435649527
Stop eens met anderen te verdedigen?! Volgens mij is Enrico meer dan duidelijk geweest. Sterker nog, ik vermoed als je filmbeelden van de IS-demonstratie van een tijd terug gaat vergelijken met de beelden van vandaag dat je een hoop dezelfde gezichten ziet.
Maar wat jij niet kan weten of zij dit doen vanuit hun geloof of gewoon omdat ze tuig/hooligans zijn (je zou cynisch kunnen stellen dat de integratie is geslaagd, dit soort gedrag komt ook bij witmensen voor). Het zonder bewijs roepen dat deze daden vanuit het geloof worden gedaan is racistisch.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
http://nos.nl/artikel/2044281-vernieling-en-plundering-in-den-haag-na-demonstratie.html

Citaat
Bij de rellen die vannacht uitbraken in Den Haag zijn veel vernielingen verricht. Zo zijn winkelruiten ingegooid en is zeker één winkel geplunderd.

Op videobeelden is te zien hoe mannen spullen weghalen uit een luxe kledingwinkel in de Haagse Schilderswijk. Een medewerker van de winkel bevestigt dat de winkelruit is ingegooid en dat er spullen zijn gestolen. Hij wil niet zeggen hoe groot de schade is.
Verder is er op straat brand gesticht, een bouwkeet ging in vlammen op. Ook zijn bushokjes en telefooncellen vernield. Tientallen mensen gooiden met stenen naar de politie.

Of er mensen zijn opgepakt, wil de politie niet zeggen. Ook is niet bekend hoe groot de schade is.

Woede

Gisteravond waren honderden mensen naar een politiebureau in de Schilderswijk gekomen om hun woede te uiten over de dood van de Arubaanse toerist Mitch Henriquez. Hij overleed eergisteren in een ziekenhuis na zijn arrestatie een dag eerder.

Het is de bedoeling dat vandaag lijkschouwing wordt verricht om de doodsoorzaak vast te stellen.

Burgemeester Van Aartsen van Den Haag zei in het NOS Radio 1 Journaal dat een kleine groep misbruik maakte van de demonstratie om te kunnen rellen.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Citaat van: peen van dienst link=msg=1358879 date=1435627847
Inmiddels ook een video (okay: een halve documentaire) in het item die een goed beeld geeft van de gebeurtenissen.

Althans: vind ik zelf  ;D

Peen

Idd. Mooi overzicht van de gebeurtenissen. Alleen vraag ik me af of ze in chronologische volgorde staan? Ik dacht aan de verslaggeving gisteravond te hebben gezien dat dat brandje onder de flat (laatste beelden) veel eerder was dan bijvoorbeeld die bouwkeet.