Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50612 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1358910 date=1435651879
Idd. Mooi overzicht van de gebeurtenissen. Alleen vraag ik me af of ze in chronologische volgorde staan? Ik dacht aan de verslaggeving gisteravond te hebben gezien dat dat brandje onder de flat (laatste beelden) veel eerder was dan bijvoorbeeld die bouwkeet.
Nee, was vrijwel tegelijkertijd, maar ongeveer een kilometer uit elkaar. We liepen daar met een man of 6 verspreid door de wijk; het was maar net wie 'er door kwam' op de porto om aan de onvolprezen thuisbasis door te geven wat er nu weer gebeurde.

Peen
Redacteur van


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: RS496 link=msg=1358842 date=1435609818
Ik zei het, ik zei het!!  98uiye
O0
ik was er ook al bang voor


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Citaat van: enrico1972 link=msg=1358874 date=1435624938
Onder welke steen heb jij gelegen Luke_BNV ?
Geen foto's en filmpjes bekeken die inmiddels in grote getale online staan ?
Trouwens moslims hoef je niet in een kwaad daglicht te zetten dan doen ze zelf wel.
Het stikt er van de bond kraagjes als je de beelden goed bekijkt en luistert naar de stemmen daar hoef je echt geen helderziende voor te zijn hoor.
Op zich niet vreemd dat het er stikt van de bond kraagjes want het politieburo staat in de multiculti knuffel wijk waar Van Aartsen en Cohen zich wel thuis voelen en graag gaan thee drinken i.p.v. er hard over heen gaan en laten zien dat wij in ons land de baas zijn en niet hun.

Wat een vooroordelen zeg. Jij kan vanaf een plaatje zien wat iemands geloofsovertuiging is?
Als het overtuigde moslims waren dan zouden ze nu wel aan het vasten zijn, toch?
Als je nou zou zeggen dat er veel mensen met voorouders uit Turkije, Marokko of  andere landen uit het midden oosten aanwezig waren dan oke. Maar op basis van uiterlijk iemand een moslim noemen?
Ik word dagelijks aangezien voor moslim ("Doe je niet mee met de ramadan", "mag je wel varkensvlees") terwijl ik geen turkse, marokkaanse, arabische, perzische of wat voor afkomst dan ook heb. Mijn moeder komt uit een land waar 98% van de bevolking christen is, maar toch meent iedereen(voornamelijk collega's)  mijn geloofsovertuiging (welke ik niet heb) wel even te raden.

Ik zag ook relschoppers met een grote neus en donker haar, zal ik dan maar roepen dat er best wel veel joden aanwezig waren? Of klinkt dat dan ineens wel raar?

De moslims die ik ken en de moskee bezoeken zijn goede mensen die gewoon werken en nooit in negatieve zin in aanraking zijn geweest met politie en/of justitie.

Ja, het zijn voornamelijk personen met voorouders uit bepaalde landendie er aanwezig waren, maar laten we eens een keer proberen niet iedereen over een kam te scheren.
Ik weet namelijk wel zeker dat het overgrote deel daar de Nederlandse nationaliteit bezit, maar niemand die roept dat daar een groep Nederlanders idioot bezig zijn. Maar als deze zelfde mensen sportieve prestaties halen op internationaal niveau, zijn het ineens wel Nederlanders. Dan hoor je bijna niemand over het geloof of de andere nationaliteit die zij (mogelijk) bezitten.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Of het nou marrokanen, antillianen, belgen of hollanders zijn. Het spul wat verantwoordelijk is voor de onrust is gewoon tuig.
Het kan mij niet schelen welke geloofsovertuiging je hebt. Alle raddraaiers hier zijn tuig.

Het is hoogstens weer opvallend dat de grootste groep raddraaiers bestaat uit.... vul zelf maar in.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: CopVR3 link=msg=1358925 date=1435655007
Of het nou marrokanen, antillianen, belgen of hollanders zijn. Het spul wat verantwoordelijk is voor de onrust is gewoon tuig.
Het kan mij niet schelen welke geloofsovertuiging je hebt. Alle raddraaiers hier zijn tuig.

Het is hoogstens weer opvallend dat de grootste groep raddraaiers bestaat uit.... vul zelf maar in.
Inwoners van de wijk?


Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Beetje raar... Demonstreren tegen 'politiegeweld' en dan zelf geweld gebruiken door met stenen te gooien.
Schiet je niet veel mee op!


guest15549

  • Gast
Citaat van: honderd link=msg=1358876 date=1435625496
Goed, laat ik het zo stellen: Jongeren met een Arabisch uiterlijk. Ik kan inderdaad niet zien dat het Moslims zijn, en dat neem ik dan ook terug. Tijdens de demonstratie (het deel wat goed verlopen is) verschillende culturen door elkaar, samen voor één ding. Wanneer het op rellen aankomt zie dat Arabische jongeren in grotere getale aanwezig zijn dan menig andere bevolkingsgroep. Of: De andere bevolkingsgroepen vertrekken en doen hier niet aan mee. Is dit te verklaren?

Marokkanen zijn over het algemeen Berbers en geen Arabieren.


guest15549

  • Gast
Citaat van: Napoleon link=msg=1358940 date=1435658462
Beetje raar... Demonstreren tegen 'politiegeweld' en dan zelf geweld gebruiken door met stenen te gooien.
Schiet je niet veel mee op!


Dat vind ik nog niet eens het ergste. Stenen gooien naar de ME en de politie uitschelden is al erg, maar heel objectief gezien kan ik me er iets van voorstellen.. Arrestant overleden bij aanhouding, in de ogen van die idioten de demonstranten onterecht gebruik geweld van politie, etc.. Totaal los van het feit of de politie wel of niet onnodig geweld had gebruikt..

Ik vind het minstens zo erg voor de mensen die niks met dit hele voorval te maken hebben en waarvan nu hun auto's zijn beschadigd of ruiten zijn ingegooid.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Ik kan me niet aan de indruk ontworstelen dat beroepsdeformatie iets is om wat meer aandacht aan te besteden bij sommigen.