Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50681 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Wat van deze reactie dan? Meneer heeft de uitspraak inmiddels toch maar terug genomen en verwijderd van twitter. Link is naar tv west nieuws pgina



http://www.omroepwest.nl/nieuws/30-06-2015/pvde-fractievertegenwoordiger-gemeenteraad-den-haag-vergelijkt-haagse-politie-met


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Die vent is knettergek en meer woorden zal ik er maar niet aan vuil maken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Citaat van: enrico1972 link=msg=1359078 date=1435685131
Zelf zou ik ze niet blurren i.h.k.v. had je je maar moeten gedragen i.p.v. misdragen en gooien naar politie.
Ben wel benieuwd naar jullie afweging Peen.
Goede vraag.

Misschien is het het makkelijkste als ik verwijs naar wat oudere posts van mij - dat ging toen over die inbrekers die achtervolgd waren en gecrasht. Je weet dat ze schuldig zijn; maar ga je ze blurren of niet ?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12916.msg1247582#msg1247582
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12916.msg1247900#msg1247900
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12916.msg1248255#msg1248255

Het komt neer op 'onschuldig tot tegendeel bewezen is' (en de rechter dat heeft uitgesproken). En diezelfde behandeling (voorrecht ?) geven we iedereen. Of we nu zelf zeker denken te weten of die persoon schuldig is of niet (want je kan er toch naast zitten, achteraf). En dus ook geen 'publiciteitsstraffen' uitdelen. Dit weer omdat dat mogelijk later strafvermindering kan opleveren.

Maar het heeft ook te maken met 'geen verlengstuk van politie en justitie willen zijn'. We hebben een goede werkverhouding met de politie, maar we willen wel onze journalistieke onafhankelijkheid bewaren.

Dat gezegd hebbende: je ziet ze op deze beelden de stenen gooien, dus ja, er zal in dit geval over schuld niet zoveel twijfel zijn. Maar er staan daar al veel politiecamera's (vast opgesteld op paal en de video wagen reed rond) dus de politie heeft zelf al genoeg beeld om te vervolgen. Laat ons dan gewoon een beeld schetsen van de gebeurtenissen.

Peen
Redacteur van


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Het is toch van de gekke dat agenten eigenlijk maar 32 uur getraind worden voor fysiek geweld toe te passen.

Wanneer ik de volgende bron mag geloven: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/wanneer-mag-de-politie-geweld-gebruiken-vijf-vragen

8760 uur in een jaar en daarvan maar 32 die gebruikt worden om te trainen?

Ik ben erg nieuwsgierig naar de uitslag, al verwacht ik er niet heel veel van...
Want hoe actief is dit onderwerp op dit forum over 3 / 4 weken?
Ik denk dat het weer een verhaal word wat nu even heftig is en over enkele weken hoor je er niets meer van...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: thetwin84 link=msg=1359088 date=1435687581
Want hoe actief is dit onderwerp op dit forum over 3 / 4 weken?
Ik denk dat het weer een verhaal word wat nu even heftig is en over enkele weken hoor je er niets meer van...
Zoek eens op het forum naar IBT trainingen. ;) Daar wordt al jaren over gesproken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Iets met soep en eten? Nu allemaal vers van de pers en over een paar dagen zijn de meeste mensen het alweer vergeten. Herinner me een opmerking van een minister (even off topic) over de Hayabusa toen die net uit was. Bleek achteraf allemaal reuze mee te vallen.


guest12562

  • Gast
Citaat van: batoutofhell link=msg=1359081 date=1435685764
Wat van deze reactie dan? Meneer heeft de uitspraak inmiddels toch maar terug genomen en verwijderd van twitter. Link is naar tv west nieuws pgina



http://www.omroepwest.nl/nieuws/30-06-2015/pvde-fractievertegenwoordiger-gemeenteraad-den-haag-vergelijkt-haagse-politie-met

PvdE betekent partij van de eenheid begrijp ik, doet hij met zijn uitspraken geen eer aan.

Valt gewoon op dat er vooral door de 'gedupeerde' partijen van alles erbij wordt gehaald wat totaal niet te zaken doet.
Vandaag is het slachtoffer onderzocht, ook daar zullen een hoop feiten uit komen waardoor er meer duidelijk wordt over het gedrag en de reacties.




TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
achter eigen personeel staan? Die uitspraak is net zo erg als de Minister zegt dat dit treurig is.

Als je ziet dat de man bewusteloos is, hartslag gecontroleerd wordt en dan in een voertuig 'gesleept' wordt.
Sorry, maar dat is treurig dat je als agent dan niet gelijk een ambulance roept of in ieder geval personen die weten wat ze doen.

Dit heeft niks met achter personeel staan te maken, hij moet gewoon onderzoek afwachten maar hoeft zeker niet achter zijn personeel te staan. Hij moet neutraal zijn en een duidelijk signaal afgeven dat dit onderzocht wordt. Als je gaat zeggen dat hij achter zijn personeel moet gaan staan, geef je ook een boodschap af die totaal niet correct is.

Ik laat verder in het midden of het geweld binnen de kaders is of niet, vindt dat heel moeilijk te beoordelen.  Wat omstanders roepen vindt ik totaal niet belangrijk, dat heb je altijd.
Wat erna gebeurd is erg duidelijk. Mogelijk(!) had een alerte reactie zijn leven kunnen redden.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle respect voor de agenten die elke keer klaar staan. En dat het soms heel moeilijk is om een grens te vinden.
Is een verantwoordelijkheid die je neemt als je deze baan accepteert (of ambieert).
Net zoals je voor jezelf moet weten dat geweld, ongelukken, leed en ja ook dood een deel van je werk is.

Voor de mensen die dit aangrijpen om rellen te veroorzaken heb ik geen enkel respect. Ik heb wel (tot een bepaalde hoogte) begrip voor naasten de woede richting de politie.


guest15549

  • Gast
Citaat van: Red link=msg=1359061 date=1435682324
Beste minister, allereerst: Als u niet vooruit wenst te lopen op de uitkomsten van het onderzoek, doe dat dan ook niet door te roepen dat het er treurig uit ziet. Zo spreek je jezelf wel heel erg tegen.

Ten tweede. U bestempelt de gebeurtenissen als treurig. Ik trek daaruit de conclusie dat u bereid bent het aantal trainingsuren significant te verhogen om te voorkomen dat dit weer gebeurd. Want het aantal trainingsdagen lijkt ieder jaar te krimpen, en de aandacht ligt voornamelijk bij het trainen in het hogere geweldsspectrum en niet in het fysieke aanhoudingsgedeelte.

Of krijgen we dan weer een reactie dat de budgetten daar niet beschikbaar voor zijn....


Op de radio werd verteld dat Van der Steur de gebeurtenissen an sich erg treurig vindt, waarschijnlijk dus het feit dat er iemand is overleden. Dat is op zich niet zo vreemd lijkt me.