Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50645 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Dus dan dan mag "niemand" erover praten etc? Zo werkt het naar mijn mening ook weer niet. Ben het met je eens dat je voorzichtig moet zijn, maar er moet zeker wel ruimte overblijven voor enige speculatie van wiens kant dan ook.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: DKAG link=msg=1358667 date=1435574950
Dus dan dan mag "niemand" erover praten etc? Zo werkt het naar mijn mening ook weer niet. Ben het met je eens dat je voorzichtig moet zijn, maar er moet zeker wel ruimte overblijven voor enige speculatie van wiens kant dan ook.

Het is helaas moeilijk op dit forum om kritiek te uiten op een filmpje. Je wordt vrijwel altijd afgesnauwd met het argument 'je kunt geen kritiek uiten op basis van een filmpje'. Iets dat erg jammer is, doet nogal afbreuk aan het doel van een forum.

Zeker omdat iedereen weer andere dingen opvallen bij een filmpje. Een discussie kan dan juist nieuwe inzichten opleveren of verhelderend werken.

Maar ja...  :-X


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Citaat van: CopVR3 link=msg=1358655 date=1435570947

Doe dat dan ook niet!

Geldt voor iedereen die zelf uitgedokterde, want-ik-kijk-csi-conclusies trekt. Niemand heeft er wat aan, en zeker niet de familie.

Niemand hier is erbij geweest, en je kunt niet afgaan op een filmpje, facebook-berichten en een krantenstukje.

Uit verleden is bij politie-incidenten veel vaker gebleken dat e.e.a. iets anders in elkaar zit dan vooraf weer werd geroepen door de meute.
Wacht gewoon het onderzoek door de rijksrecherche af. De resultaten worden hierna naar buiten gebracht. Ongeacht welke kant het opgaat.

"De meute" zijn mensen die bezorgd zijn om het optreden van de Politie. Er zijn zóveel getuigen die er wél bij geweest zijn en eigenlijk allemaal hetzelfde verhaal vertellen. Je kunt niet van burgers verwachten op hun gemakje achterover te gaan zitten wachten totdat een onderzoek is afgerond terwijl er verontrustende verklaringen, filmpjes en berichten verschijnen. Het is volkomen logisch dat er over gesproken en gespeculeerd wordt. Bovendien is de enige instantie die voorbarige conclusies heeft getrokken het OM, en dat erkennen ze nu ook.

Zoals hierboven gezegd is de reactie "er mag nooit ergens over gesproken worden totdat er onderzoek is gedaan" de standaard reactie op dit forum, vooral bij politiemensen zelf vandaan. Dit is een discussieforum en geen verlengstuk van het OM of een onderzoeksintituut. Volgens mij kan het helemaal geen kwaad om met elkaar van gedachten te wisselen, wie weet komen er nog eens andere invalshoeken uit voort. Niemand trekt hier een conclusie, maar er mag op z'n minst toch over beelden gesproken worden?


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Arrestant overleden na aanhouding

Een man die gisteren in Den Haag met geweld werd aangehouden, is vandaag in het ziekenhuis overleden. Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.

De Rijksrecherche is een onderzoek begonnen naar de aanhouding van de man van 42 uit Aruba.

http://nos.nl/artikel/2044041-arrestant-overleden-na-aanhouding.html
http://nos.nl/artikel/2044147-video-arrestatie-arubaan-den-haag-opgedoken.html


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Citaat van: Napoleon link=msg=1358708 date=1435584158
Ik kan soms niet begrijpen waarom mensen altijd uitgaan van "politiegeweld" terwijl deze arrestant duidelijk niet meewerkt. Als je in een gegeven situatie niet meewerkt, dan wordt je tegen de grond gewerkt. En die man die zei: "you almost broke his neck." Dat knietje op het hoofd lijkt mij toch gewoon om hem in bedwang te houden? Of heb ik het mis?

Natuurlijk wordt je als je niet meewerkt tegen de grond gewerkt. Volkomen terecht. En dat dat er soms hevig aan toe gaat, natuurlijk. En er zal geen enkele agent ter plaatse zijn geweest die het doel had om deze man zodanig ernstig te verwonden. Het zal ongetwijfeld als doel gehad hebben om hem in bedwang te houden. Maar als dat (moet dus nog blijken) in dit geval inderdaad tot het overlijden van deze man heeft geleid dan vind ik dat in geen enkel geval gerechtvaardigd. We weten het gewoon nog niet. Al is de foto veelzeggend. Hele hoofd opgezwollen en bont en blauw. Ik ga er vanuit dat meneer niet in die conditie over het festivalterrein liep voordat hij werd aangehouden. Inmiddels is er overigens ook een filmpje opgedoken van een deel van de arrestatie zelf:

http://nos.nl/artikel/2044147-video-arrestatie-arubaan-den-haag-opgedoken.html

We weten natuurlijk niet hoe vast bijvoorbeeld die nekklem was, maar een natuurlijke reactie van een mens is volgens mij worstelen als je minder lucht krijgt of bij de keel geknepen wordt. Je wordt er in ieder geval niet rustiger van. Maar uiteindelijk zal de autopsie moeten uitwijzen waar meneer aan overleden is.


guest15549

  • Gast
Citaat van: CopVR3 link=msg=1358655 date=1435570947

Doe dat dan ook niet!

Geldt voor iedereen die zelf uitgedokterde, want-ik-kijk-csi-conclusies trekt. Niemand heeft er wat aan, en zeker niet de familie.

Niemand hier is erbij geweest, en je kunt niet afgaan op een filmpje, facebook-berichten en een krantenstukje.

Uit verleden is bij politie-incidenten veel vaker gebleken dat e.e.a. iets anders in elkaar zit dan vooraf weer werd geroepen door de meute.
Wacht gewoon het onderzoek door de rijksrecherche af. De resultaten worden hierna naar buiten gebracht. Ongeacht welke kant het opgaat.

Dus eerst zeg je dat we geen conclusies moeten trekken om vervolgens te suggeren dat het optreden in orde was, omdat in het verleden ook een en ander klopte?

Juist..


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Volgens mij suggereert Cop helemaal niets. Hij geeft alleen zijn argument waarom hij vind dat er niet gespeculeerd moet worden.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: RS496 link=msg=1358736 date=1435590098
Dus eerst zeg je dat we geen conclusies moeten trekken om vervolgens te suggeren dat het optreden in orde was, omdat in het verleden ook een en ander klopte?

Juist..

Of gewoon een voorbeeld uit het verleden waaruit moet blijken dat niet altijd alles is wat het lijkt?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Het is ook niet heel erg tactisch van het OM geweest om te zeggen dat die onwel werd tijdens het vervoer, Dat bericht is inmiddels ook aangepast!
Ik zie dat op diverse sites en facebook dat er vanavond een demonstratie is tegen politiegeweld voor bureau de Heemstraat. Ik hoop dat een ieder zich zal gedragen daar!
Met Vriendelijke Groet.....


guest15549

  • Gast
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1358745 date=1435592413
Het is ook niet heel erg tactisch van het OM geweest om te zeggen dat die onwel werd tijdens het vervoer, Dat bericht is inmiddels ook aangepast!
Ik zie dat op diverse sites en facebook dat er vanavond een demonstratie is tegen politiegeweld voor bureau de Heemstraat. Ik hoop dat een ieder zich zal gedragen daar!

Over het algemeen lopen demonstraties tegen politiegeweld uit op geweld tegen de politie