Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50646 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Waar is die zogenaamde doofpot nou.....?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


guest12562

  • Gast
Citaat van: RAdeR link=msg=1359221 date=1435746749
Ik vrees dat er nog geen einde aan de onrust komt ...

Omroep West @omroepwest
Mitch Henriquez overleden door zuurstof tekort door politiegeweld tijdens arrestatie #Mitch #MitchHenriquez bit.ly/1GMnlXR
12:28pm · 1 Jul 2015

Dat verwacht ik ook, zal vanavond wel weer oplaaien!


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Breathe link=msg=1359226 date=1435747483
Dat verwacht ik ook, zal vanavond wel weer oplaaien!

Hopen dat er flink wat aandacht wordt geïnvesteerd voor het opnemen van camerabeelden vanavond, laat de raddraaiers maar boeten, één keer een uitzending op RTV West of Opsporing Verzocht en de verdachten zijn bij de politie voor grootste deel bekend.

Raddraaiers zouden zich kapot moeten schamen, nu stennis lopen schoppen nu ze met meer zijn waarbij groepsdruk hoog is. En dan over een X aantal weken of maanden de hulp van politie vragen als er thuis wordt ingebroken of ze zelf ergens anders slachtoffer van worden?


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Demonstraties begrijp ik volkomen. Tuurlijk mag iedereen zijn stem laten horen en verontwaardiging uitspreken. Maar dan wel vreedzaam. Die idioten die met stenen gaan smijten en branden stichten opsporen en berechten.  Opzouten.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Ik heb RTV West aan staan, kijkers of luisteraars mogen bellen en dan hun mening geven in de live-uitzending  :|

http://www.omroepwest.nl/live/radio/overlay


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Zonder echt een mening te hebben over de aanleiding, vind ik dit ook wel een bijzonder triest beeld om te moeten zien in Nederland.

Jordy Delwel @JordyDelwel
Triest dat de hulpverleners tegenwoordig al zo moeten uitrukken.. #brandweer #geweldtegenhulpverleners pic.twitter.com/YtOwqGZR74




hans2707

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 182
Citaat van: Wouter link=msg=1359233 date=1435749603
Zonder echt een mening te hebben over de aanleiding, vind ik dit ook wel een bijzonder triest beeld om te moeten zien in Nederland.

Jordy Delwel @JordyDelwel
Triest dat de hulpverleners tegenwoordig al zo moeten uitrukken.. #brandweer #geweldtegenhulpverleners pic.twitter.com/YtOwqGZR74
Mischien een beetje offtopic, maar is de orginele dode hoek spiegel er nou afgehaalt en heeft dat gaas een eigen dode hoek spiegel, of hebben ze normaal daar geen dode hoek spiegel?


Edwinb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Kan niet oordelen over de manier van aanhouden. Vindt het wel bedenkelijk dat als de man duidelijk buiten bewustzijn is, ze toch nog lang tijd op hem blijven zitten en hem in de wurggreep blijven houden.
Buiten bewustzijn raken door zuurstof gebrek en dan los laten kan hoop verder schade voorkomen. Ook dan direct inschakelen van medisch personeel was betere optie geweest.
Nu zit er nog een tijd tussen voordat ze hem in de arrestantenbusje doen. Ze hebben hem uiteindelijk rechtgezet en hartslag in de nek gecontroleerd, terwijl hij duidelijk buiten bewust zijn was.

In die tijd hadden ze in mijn ogen beter een ambulance er bij kunnen roepen, medische zorg was bij festivalterrein aanwezig en hem met een ambulance naar ziekenhuis te vervoeren.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Citaat van: DiNozzo link=msg=1359173 date=1435735463
Het had de minister gesierd als hij geen conclusie had getrokken maar het belang van een goed en onafhankelijk onderzoek had benoemd en dat de politie proportioneel en subsidiair geweld mag gebruiken. Nu heeft hij zich laten verleiden door uitspraken als "treurig" op basis van wat beelden die niet de hele situatie weergeven.
Het gebeurd zeer regelmatig dat een arrestant na een heftige aanhouding zich ineens dood houdt, meestal een laatste poging om alsnog onder de bajes uit te komen. Maar waar haal je de conclusie vandaan dat er op dat moment al niet om een ambulance gevraagd was en dat ze daar in afwachting van waren? En was er op dat moment niet nog hartslag aanwezig? Dat zijn allemaal vragen die wij niet weten maar heel Nederland kennelijk al wel.

Natuurlijk, als blijkt dat hij op dat moment al onwel was zijn er dingen niet goed gedaan. Maar zelfs daar is op basis van wat beelden nog niets over te zeggen.

Je draait nu gewoon om he..... omdat men soms voor dood spelen bepaalt dan hoef er niks mee gedaan te worden.
En jou verhaal klopt totaal niet met de feiten, er is door de agenten gesteld dat hij in het voertuig onwel is geworden. Dat is duidelijk dus niet waar.

Buiten dat. Je mag daarmee geen enkel risico mee nemen, al speelt iemand voor dood (gooi de kosten maar op die persoon) gewoon ambulance laten komen. Persoon niet gaan verplaatsen of rechtop zetten maar laten liggen.

Als BHV'er weet je dat zelfs.

Bij twijfel, niet inhalen!