Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50589 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Citaat van: TheBeast link=msg=1359254 date=1435752831
Je draait nu gewoon om he..... omdat men soms voor dood spelen bepaalt dan hoef er niks mee gedaan te worden.
En jou verhaal klopt totaal niet met de feiten, er is door de agenten gesteld dat hij in het voertuig onwel is geworden. Dat is duidelijk dus niet waar.

Buiten dat. Je mag daarmee geen enkel risico mee nemen, al speelt iemand voor dood (gooi de kosten maar op die persoon) gewoon ambulance laten komen. Persoon niet gaan verplaatsen of rechtop zetten maar laten liggen.

Als BHV'er weet je dat zelfs.

Bij twijfel, niet inhalen!

Wie zegt dat de ambulance niet al onderweg was en dat ze hem voor de veiligheid in het busje hebben gelegd? Je ziet op het filmpje niet wat er omheen gebeurd!
Met Vriendelijke Groet.....


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Zoals al aantal malen eerder in topics besproken blijft de nekklem een gevaarlijke methodiek om iemand in bedwang te kunnen en blijven houden.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


En jou verhaal klopt totaal niet met de feiten, er is door de agenten gesteld dat hij in het voertuig onwel is geworden.

Waar staat dat?


Bram23

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Citaat van: DKAG link=msg=1359258 date=1435753929
Zoals al aantal malen eerder in topics besproken blijft de nekklem een gevaarlijke methodiek om iemand in bedwang te kunnen en blijven houden.

Misschien toch de taser maar invoeren?


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1359257 date=1435753500
Wie zegt dat de ambulance niet al onderweg was en dat ze hem voor de veiligheid in het busje hebben gelegd? Je ziet op het filmpje niet wat er omheen gebeurd!

Niet interessant of het te zien is in het filmpje...
een SO ga je niet rechtop zetten... Die laat je liggen...
Ben het met Thebeast eens, een aantal agenten mogen hun EHBO boekje wel eens opnieuw gaan lezen...

Het valt op, dat de betreffende agenten de hand boven het hoofd gehouden word door mensen in dit topic.
in bepaalde opzichten is het te begrijpen dat je een collega niet wil afvallen, maar ook daar zijn grenzen in.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Citaat van: thetwin84 link=msg=1359261 date=1435754890
Niet interessant of het te zien is in het filmpje...
een SO ga je niet rechtop zetten... Die laat je liggen...
Ben het met Thebeast eens, een aantal agenten mogen hun EHBO boekje wel eens opnieuw gaan lezen...

Het valt op, dat de betreffende agenten de hand boven het hoofd gehouden word door mensen in dit topic.
in bepaalde opzichten is het te begrijpen dat je een collega niet wil afvallen, maar ook daar zijn grenzen in.

War er omheen gebeurd speelt wel degelijk een rol bij de beslissingen ;)
Met Vriendelijke Groet.....


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Citaat van: Wouter link=msg=1359233 date=1435749603
Zonder echt een mening te hebben over de aanleiding, vind ik dit ook wel een bijzonder triest beeld om te moeten zien in Nederland.

Jordy Delwel @JordyDelwel
Triest dat de hulpverleners tegenwoordig al zo moeten uitrukken.. #brandweer #geweldtegenhulpverleners pic.twitter.com/YtOwqGZR74

Dat is het ook. Maar dat heeft niets te maken met dit geval. We gaan ook geen screenshot van dit filmpje plaatsen wanneer er een agent wordt mishandeld met "Maar dit was ook triest" toch? Zijn afzonderlijke situaties en allebei erg.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1359259 date=1435754554
Waar staat dat?


Ik kan het niet 100% terughalen, dus als het niet klopt corrigeer me, maar volgens mij gaf de dame van het O.M. in de persconferentie aan dat het zeer aannemelijk (maar bevestigen kon ze het volgens mij niet) is dat de verklaring van het OM bij de betrokken agenten vandaan kwam.

Mocht er iemand een volledige versie van de persconferentie vinden, misschien hier de link even posten. Ik kan 'm nergens terugvinden en viel halfverwege binnen.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat
Familie Mitch voelt geen haat tegen agenten

De familie van Mitch Henriquez, die door politiegeweld om het leven is gekomen, is blij met 'de snelle en eerlijke' uitkomsten van het onderzoek. "Maar het verlies wordt er niet minder om", zegt zijn zus Lila tegen RTL Nieuws.

"Mijn gevoelens zijn tegenstrijdig", zegt Lila Henriquez. "Het is allemaal zo onwerkelijk. Dit weekend had ik nog contact met hem. Hij vertelde me dat hij een leuk feestje had."

Vandaag werd bekend dat de 42-jarige Arubaan zeer waarschijnlijk door politiegeweld afgelopen zaterdag om het leven kwam. Hij overleed 'door zuurstoftekort', blijkt uit de eerste resultaten van het sectierapport.

Mitch werd bij een muziekfestival in Den Haag gearresteerd omdat hij riep dat hij een wapen droeg. Lila: ​"Ik kan me daar niets bij voorstellen. Hij was een man met veel vrienden en humor." Verder zegt ze dat ze blij is met alle steun die de familie krijgt. "Maar ik ben absoluut tegen geweld."

Alex Dijkhoff, een neef van Mitch, zegt dat hij eigenlijk al wist dat politieagenten schuldig waren. "Maar ik voel geen haat tegen agenten." Hij wil benadrukken dat hij 'absoluut tegen demonstraties en zeker tegen geweld' is.

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/familie-mitch-voelt-geen-haat-tegen-agenten


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Niet interessant of het te zien is in het filmpje...
een SO ga je niet rechtop zetten... Die laat je liggen...
Ben het met Thebeast eens, een aantal agenten mogen hun EHBO boekje wel eens opnieuw gaan lezen...

Het valt op, dat de betreffende agenten de hand boven het hoofd gehouden word door mensen in dit topic.
in bepaalde opzichten is het te begrijpen dat je een collega niet wil afvallen, maar ook daar zijn grenzen in.

Ahh... een van de beste stuurlui.

Je blaast nogal hoog van de toren. Misschien moet je dat niet doen. Je was er niet bij en kent alle omstandigheden niet.
En niemand houdt iemand de hand boven het hoofd. Er wordt alleen rekening gehouden met de omstandigheden. Als politiewerk heel makkelijk was zou iedereen zo toegelaten worden in plaats van de huidige 1 op 15 die de sollicitatie, testen en opleiding haalt.

Er is geen agent die iemand willens en wetens wil doden. En toch wordt er door sommigen wel over moordenaars gesproken.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: TheBeast link=msg=1359254 date=1435752831
Buiten dat. Je mag daarmee geen enkel risico mee nemen, al speelt iemand voor dood (gooi de kosten maar op die persoon) gewoon ambulance laten komen. Persoon niet gaan verplaatsen of rechtop zetten maar laten liggen.

Als BHV'er weet je dat zelfs.
Een BHV'er vergelijken met een politieagent is hetzelfde als zeggen dat een koe een olifant is. Totaal onzinnig dus. Je bericht toont in ieder geval geen kennis van het dagelijkse politiewerk en de situaties waar we mee geconfronteerd worden. (en dan doel ik niet eens op dit incident)

Maar goed, van der Steur blijft natuurlijk een ex-advocaat met weinig tot geen kennis van het politiewerk.  e050
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.