Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50591 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: Red link=msg=1359277 date=1435760099
Een BHV'er vergelijken met een politieagent is hetzelfde als zeggen dat een koe een olifant is. Totaal onzinnig dus. Je bericht toont in ieder geval geen kennis van het dagelijkse politiewerk en de situaties waar we mee geconfronteerd worden. (en dan doel ik niet eens op dit incident)

Maar goed, van der Steur blijft natuurlijk een ex-advocaat met weinig tot geen kennis van het politiewerk.  e050
Ik denk dat hij probeert te zeggen dat als 'zelfs' een BHV'er het weet, dat een politieagent het dan al helemaal hoort te weten. Is volgens mij niet bedoeld als een vergelijking  ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Daniel! link=msg=1359280 date=1435760295
Ik denk dat hij probeert te zeggen dat als 'zelfs' een BHV'er het weet, dat een politieagent het dan al helemaal hoort te weten. Is volgens mij niet bedoeld als een vergelijking  ;)
Een BHV'er opereert in hele andere omstandigheden, en dus kan je dit soort zaken nooit vergelijken. Een opmerking dat "als een BHV'er het dus al weet" voegt niets toe in een dergelijke discussie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: TheBeast link=msg=1359254 date=1435752831
Je draait nu gewoon om he..... omdat men soms voor dood spelen bepaalt dan hoef er niks mee gedaan te worden.
En jou verhaal klopt totaal niet met de feiten, er is door de agenten gesteld dat hij in het voertuig onwel is geworden. Dat is duidelijk dus niet waar.
Waar dat verhaal vandaan komt is niet helemaal duidelijk. Ik heb begrepen dat het OM dit gezegd heeft, maar waar zij het vandaan halen is niet duidelijk. Gezien de snelheid van het persbericht vermoed ik dat de agenten op dat moment nog in de debriefing van het incident zaten en hun verhaal nog lang niet op papier hadden gezet. Je doet nu weer een aanname, zonder de feiten te kennen.
Citaat van: TheBeast link=msg=1359254 date=1435752831
Buiten dat. Je mag daarmee geen enkel risico mee nemen, al speelt iemand voor dood (gooi de kosten maar op die persoon) gewoon ambulance laten komen. Persoon niet gaan verplaatsen of rechtop zetten maar laten liggen.

Als BHV'er weet je dat zelfs.

Bij twijfel, niet inhalen!
Citaat van: thetwin84 link=msg=1359261 date=1435754890
Niet interessant of het te zien is in het filmpje...
een SO ga je niet rechtop zetten... Die laat je liggen...
Ben het met Thebeast eens, een aantal agenten mogen hun EHBO boekje wel eens opnieuw gaan lezen...

Het valt op, dat de betreffende agenten de hand boven het hoofd gehouden word door mensen in dit topic.
in bepaalde opzichten is het te begrijpen dat je een collega niet wil afvallen, maar ook daar zijn grenzen in.

De gemiddelde agent gebruikt zijn EHBO kennis een stuk vaker dan de gemiddelde BHV-er of EHBO-er. Helaas is de bijscholing niet heel erg veel, maar wordt er in de praktijk genoeg bijgestuurd door de collega's van de ambulancedienst.

Ik ben het er mee eens dat het er knullig uit ziet. Alleen is mij niet heel duidelijk wat op dat moment de toestand van de persoon was. Uiteraard zijn er richtlijnen hoe omgegaan moet worden met onwelle arrestanten. Probleem is alleen dat een arrestant op dat moment nog in de boeien zit waardoor hij niet effectief op zijn rug gelegd kan worden, maar losmaken kan ook niet zo maar. Als hij ineens "bij komt" en hij vlucht dan staat Nederland ook weer op zijn kop.
In dit soort situaties handelt de politie net anders dan een EHBO-er of BHV-er. Het komt zelfs voor dat een neergestoken persoon aan een hek wordt vastgezet, tot ongenoegen van de ambulance, en dat bij de daaropvolgende fouillering een vuurwapen te voorschijn komt. Stel dat zo iemand zich dood had gehouden en vervolgens al schietend de ambulance weer was uitgerend?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ja dan krijgt ook daar de politie weer de wind van voren...


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Citaat van: Red link=msg=1359282 date=1435760554
Een BHV'er opereert in hele andere omstandigheden, en dus kan je dit soort zaken nooit vergelijken. Een opmerking dat "als een BHV'er het dus al weet" voegt niets toe in een dergelijke discussie.

Ik denk dat hij enkel de medische aspecten bedoeld en dan maakt het niet uit wat de oorzaak is van de medische complicatie.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Als je de bijdrage van Dinozzo leest dan lees je daar al waarom je de situatie altijd anders zal moeten benaderen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.




DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Citaat van: Red link=msg=1359297 date=1435763186
Als je de bijdrage van Dinozzo leest dan lees je daar al waarom je de situatie altijd anders zal moeten benaderen.

Maar maakt de beoordeling van een eventuele medische noodzaak niet anders. Dat je het uitvoeren van de medische noodhandelingen onder andere omstandigheden moet uitvoeren staat niet ter discussie.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Maar zo werd het wel gebracht. Dat het niet goed met hem gaat dat is te zien, en dat hij hoogstwaarschijnlijk professionele medische hulp nodig heeft ook. Maar we zien niet, dat er niet om medische ondersteuning wordt gevraagd. (ook niet dat het wel gebeurd overigens)

En het zuurstoftekort is dan al een feit, dus als ehbo'er kan je dan niet heel veel meer doen anders dan uiteindelijk reanimeren. (hoe spijtig ook) Je kan iemand wel laten liggen, maar dan was de situatie echt niet anders gelopen en had meneer hoogstwaarschijnlijk ook niet meer geleefd.

Het feit dat men hem laat opstaan en verplaatst naar het busje veranderd niet zoveel aan die situatie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Laten we het plaatje eens omgekeerd bekijken.  Een agent word door een aantal raddraaiers naar de grond gewerkt, geschopt en geslagen, met de dood als gevolg. Camera opname's laten duidelijk zien dat het donkere medelanders zijn.

Gaan we dan protestacties van (blanke) Nederlanders zien tegen donkere mensen? Waarschijnlijk niet.

Bekijk het totale plaatje: Man in menigte beweerd een wapen bij zich te hebben. Politie probeert de man te arresteren maar verdachte werkt tegen. Er word dus proportonieel geweld gebruikt om verdachte onder controle te krijgen. Dit vind plaats in of nabij een menigte waardoor er een kans is op reacties van publiek. Er word dus actie ondernomen om zsm de situatie onder controle te krijgen!

Moet de politie in het vervolg dit soort mensen dan maar laten lopen? Krijg je weer commentaar als de persoon wel een wapen blijft te hebben.
Met zachte handschoenen optreden? Ik zie het al voor me.....Meneer, wilt u nu aub uw handen op uw rug doen zodat we u kunnen boeien? Alstublieft? Toe nou, werk nu mee?  098uo

Er gaat van de vele tientallen aanhoudingen met geweld hoe veel mis? Dit is een risico wat je altijd zult houden en door de mensen altijd gebruikt zal worden om rellen te schoppen etc etc etc.
Ik stop er maar even mee.  98uiye