Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden Schilderswijk / overlijden arrestant aanhouding Zuiderpark - Den Haag 27-06-2015  (gelezen 50644 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Ik las net op NOS dat er volgens de politie meer dan 200 aanhoudingen zijn verricht. Nieuw record?! ???


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Volgens mij niet... Paar jaar geleden hadden ze er ook veel te pakken, weet alleen niet meer waar...


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
En wat gebeurt er eigenlijk met die gasten? Want het OM zei dat het afgelopen was met boetes, dus ze zullen allemaal voor de rechter komen (als daar genoeg aanleiding voor is)?


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Ik heb een klein vraagje aan de blauw collega's

Ik zie op het uitgebreide nieuws item van regio15 een paar dienders lopen met vlammetjes ipv ROT en toch dragen deze personen een wapenstok en vuwa, hoe kan dat? Vlammetjes waren toch voor de niet executieve politie mensen?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
En wat gebeurt er eigenlijk met die gasten? Want het OM zei dat het afgelopen was met boetes, dus ze zullen allemaal voor de rechter komen (als daar genoeg aanleiding voor is)?
Dat is lastig te zeggen. Hangt er vanaf waarvoor ze zijn aangehouden. Een kale samenscholing is een klein apv feit. Zelfde geldt voor het apv-feit dreigende wanordelijkheden.
Ik kan me voorstellen dat ze zijn aangehouden tz niet voldoen aan bevel of vordering. Deze vordering kan gedaan worden obv wettelijk voorschrift uit de apv. Dit feit, 184sr is wat zwaarder.
Ook kan bij de grootste raddraaiers sprake zijn van b.v. opruiing.
Dit naast alle gewone feiten zoals vernieling, openlijk geweldpleging en brandstichting, of gekwalificeerde diefstallen e.d.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: CopVR3 link=msg=1359974 date=1435912801
Dat is lastig te zeggen. Hangt er vanaf waarvoor ze zijn aangehouden. Een kale samenscholing is een klein apv feit. Zelfde geldt voor het apv-feit dreigende wanordelijkheden.
Ik kan me voorstellen dat ze zijn aangehouden tz niet voldoen aan bevel of vordering. Deze vordering kan gedaan worden obv wettelijk voorschrift uit de apv. Dit feit, 184sr is wat zwaarder.
Ook kan bij de grootste raddraaiers sprake zijn van b.v. opruiing.
Dit naast alle gewone feiten zoals vernieling, openlijk geweldpleging en brandstichting, of gekwalificeerde diefstallen e.d.
En zou een combinatie van niet voldoen aan een vordering en het samenscholingsverbod overtreden voldoende zijn om ze voor de rechter te krijgen? Want daar kun je zo'n beetje iedereen voor aanhouden daar.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Citaat van: Bollie link=msg=1359973 date=1435912703
Ik heb een klein vraagje aan de blauw collega's

Ik zie op het uitgebreide nieuws item van regio15 een paar dienders lopen met vlammetjes ipv ROT en toch dragen deze personen een wapenstok en vuwa, hoe kan dat? Vlammetjes waren toch voor de niet executieve politie mensen?

Er zijn ook collega's van de arrestanten verzorging die boa zijn en volledig bewapend.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
En zou een combinatie van niet voldoen aan een vordering en het samenscholingsverbod overtreden voldoende zijn om ze voor de rechter te krijgen? Want daar kun je zo'n beetje iedereen voor aanhouden daar.
Dat zou kunnen. knip artikel: "...wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie."

Is iemand eerder veroordeeld voor dit feit kan dit met een 3e omhoog.

Het OM gaf gisteren fel aan dit niet met boetes af te doen.
De ervaring leert echter dat de officier kan eisen wat hij wil maar dat de rechter hier vaak niet in meegaat. Want ja eenmaal op zitting zijn de pubers ineens zielig, toekomstperspectief in t geding blabla.
Dus nee. Ik geloof er niks van...

Kijk naar de rellen in Haren. Zeer zwaar geweld naar collegas, die normaal geclassificeerd worden als poging doodslag.
De gemiddelde straf was een dag cel en of 20 uur taakstraf. Ontzettend teleurstellend.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Er zijn ook collega's van de arrestanten verzorging die boa zijn en volledig bewapend.

Zoals het hoort!!


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1359983 date=1435913760
Er zijn ook collega's van de arrestanten verzorging die boa zijn en volledig bewapend.

Ik wil geen advocaat van eng figuur spelen  ;)
Maar zijn die betreffende collega's daar wel voor opgeleid, of behoort dit tot hun inzet gebied?