Het voeren van OGS, toestemming, melding aan de politie ?

Auteur Topic: Het voeren van OGS, toestemming, melding aan de politie ?  (gelezen 5591 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2015, 14:03:08
Op 19:10 wordt het antwoord gegeven.



ik weet nog steeds niet hoe ik het insluit  e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #11 Gepost op: 3 augustus 2015, 15:12:34
Niet meer. De regeling met daarin de verplichting om aan te melden bij de LE is vervallen.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0010661/geldigheidsdatum_08-09-2012


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #12 Gepost op: 8 augustus 2015, 17:15:42
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1365023 date=1438607554
Niet meer. De regeling met daarin de verplichting om aan te melden bij de LE is vervallen.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0010661/geldigheidsdatum_08-09-2012

Wat is dan nu de regeling?


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #13 Gepost op: 8 augustus 2015, 18:27:30
Het wordt nu geregeld door de brancherichtlijnen:
Citaat
Artikel 3 van de Regeling OGS 2009
1.De politie, de brandweer en de diensten voor spoedeisende medische hulpverlening stellen elk een richtlijn op met betrekking tot de werkzaamheden en de omstandigheden, waarin van de optische en geluidssignalen gebruik mag worden gemaakt.
2.De in of krachtens de in artikel 1, tweede lid, aangewezen hulpverleningsdiensten verklaren een van de in het eerste lid bedoelde richtlijnen van overeenkomstige toepassing of stellen een richtlijn op met betrekking tot de werkzaamheden en de omstandigheden, waarin van de optische en geluidssignalen gebruik mag worden gemaakt.
3.De in het eerste en tweede lid bedoelde richtlijn bevat in ieder geval:
a. de branchespecifieke criteria waaronder met de optische en geluidssignalen mag worden gereden, ter nadere invulling van de in artikel 2 genoemde criteria;
b. de prioritering van de meldingen en de rol die de meldkamer speelt bij het verlenen van toestemming om met de optische en geluidssignalen te mogen rijden;
(...)