Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor

Auteur Topic: Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor  (gelezen 22421 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #30 Gepost op: 14 juli 2015, 14:45:37
Het negatief in de media brengen van de politie is ook afhankelijk van het soort media en van wie er achter zit. Ik ken 112 fotografen die een erg negatieve mening hebben over de politie en die maar wat graag een bericht plaatsen waarin de politie negatieve naar voren komt. Een voorbeeld hier van is een tweet van een nieuws site waarin een foto staat van een agent die een hapje eten haalt nadat hij 4 uur bij een afzetting heeft gestaan in de kou bij een natuurbrand en hier staat dan de tekst onder: Ga een boeven vangen in plaats van van ons geld te gaan eten. En dit is slecht 1 van de voorbeelden ik zou juist verwachten dat fotografen extra respect zouden hebben voor de hulpverleners maar helaas is het tegenovergestelde waar


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #31 Gepost op: 14 juli 2015, 14:56:43
Citaat van: jasir link=msg=1361944 date=1436877937
Het negatief in de media brengen van de politie is ook afhankelijk van het soort media en van wie er achter zit. Ik ken 112 fotografen die een erg negatieve mening hebben over de politie en die maar wat graag een bericht plaatsen waarin de politie negatieve naar voren komt. Een voorbeeld hier van is een tweet van een nieuws site waarin een foto staat van een agent die een hapje eten haalt nadat hij 4 uur bij een afzetting heeft gestaan in de kou bij een natuurbrand en hier staat dan de tekst onder: Ga een boeven vangen in plaats van van ons geld te gaan eten. En dit is slecht 1 van de voorbeelden ik zou juist verwachten dat fotografen extra respect zouden hebben voor de hulpverleners maar helaas is het tegenovergestelde waar

Ook bij dat soort 112 fotograven moet de schoorsteen blijven roken.

Er valt weinig eer aan te behalen c.q. geld te verdienen aan foto's etc. van bijv. die agenten die een bejaarde die uit bed is gevallen er weer even in helpen.
Ze weten kennelijk niet dat dat ook politie is.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #32 Gepost op: 14 juli 2015, 15:21:31
Citaat van: jasir link=msg=1361944 date=1436877937
Een voorbeeld hier van is een tweet van een nieuws site waarin een foto staat van een agent die een hapje eten haalt nadat hij 4 uur bij een afzetting heeft gestaan in de kou bij een natuurbrand en hier staat dan de tekst onder: Ga een boeven vangen in plaats van van ons geld te gaan eten.
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets getweet wordt door een serieuze nieuwsbron of persbureau.

Heb je een linkje naar die tweet ? Ik kan hem niet vinden, als ik zoek. Dan wil ik namelijk ook graag weten wie, zeker als het hier als voorbeeld van wangedrag van 'de fotografen' en negatieve beeldvorming rond de politie gebruikt wordt.

Citaat van: Thor link=msg=1361948 date=1436878603
Er valt weinig eer aan te behalen c.q. geld te verdienen aan foto's etc. van bijv. die agenten die een bejaarde die uit bed is gevallen er weer even in helpen.

Ik zou er in ieder geval geen enkele moeite mee hebben om dat soort zaken in beeld te brengen; dat mag 'het publiek' best weten van mij. Dat de politie (en vaak ook de brandweer) vaak functioneren als laatste oplossing voor een heleboel van dit soort meldingen, bedoel ik. In mijn 20+ jaar als brandweerman ben ik ook wel eens bezig geweest met bejaarden weer in bed helpen, sloten open te breken of juist deuren weer dichttimmeren, verstopte dieren uit het verlaagde plafond halen en noem ze maar op.

Niets mis mee; is ook 'hulp verlenen aan hen die het behoeven'. Maar je zit vaak met privacy in dit soort gevallen.

Peen
Redacteur van


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #33 Gepost op: 14 juli 2015, 15:39:58
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1361888 date=1436862942
Het is triest dat er zo eenzijdig beeld wordt geschetst, de media draagt er zeker aan bij dat er nu zoveel mensen tegen de politie keren!

Wat alle mensen die deze beelden zien hebben geen gezond verstand? Tuurlijk kan de media eenzijdig berichten. Soms in het voordeel van de politie en soms in het nadeel. Maar belangrijker nog, wij hebben met z'n allen een stel hersens gekregen. Misschien moeten die ook gewoon gebruikt worden i.p.v. alles wat de media schrijft standaard voor waar aan te nemen.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #34 Gepost op: 14 juli 2015, 16:02:40
Citaat van: kens62 link=msg=1361889 date=1436863459
En hoe zou deze moteragent de verdachte dan ten spoedigste over moeten (laten) brengen?

Bijv. Door een auto. ::)
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #35 Gepost op: 14 juli 2015, 16:10:27
Bijv. Door een auto. ::)
Dat is veel gevaarlijker. Met een motor kan je nog op het fietspad, maar met een auto moet de arrestant ernaast op de weg lopen.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #36 Gepost op: 14 juli 2015, 16:13:31
Citaat van: peen van dienst link=msg=1361954 date=1436880091
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets getweet wordt door een serieuze nieuwsbron of persbureau.

Heb je een linkje naar die tweet ? Ik kan hem niet vinden, als ik zoek. Dan wil ik namelijk ook graag weten wie, zeker als het hier als voorbeeld van wangedrag van 'de fotografen' en negatieve beeldvorming rond de politie gebruikt wordt.

Ik zou er in ieder geval geen enkele moeite mee hebben om dat soort zaken in beeld te brengen; dat mag 'het publiek' best weten van mij. Dat de politie (en vaak ook de brandweer) vaak functioneren als laatste oplossing voor een heleboel van dit soort meldingen, bedoel ik. In mijn 20+ jaar als brandweerman ben ik ook wel eens bezig geweest met bejaarden weer in bed helpen, sloten open te breken of juist deuren weer dichttimmeren, verstopte dieren uit het verlaagde plafond halen en noem ze maar op.

Niets mis mee; is ook 'hulp verlenen aan hen die het behoeven'. Maar je zit vaak met privacy in dit soort gevallen.

Peen

De tweet is van een tijdje terug wat ik zei klopt niet helemaal de tekst was iets anders.
https://twitter.com/Nieuwsflyer/status/576460483072552961/photo/1


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #37 Gepost op: 14 juli 2015, 16:14:24
Citaat van: RemRoof link=msg=1361956 date=1436881198
Wat alle mensen die deze beelden zien hebben geen gezond verstand? Tuurlijk kan de media eenzijdig berichten. Soms in het voordeel van de politie en soms in het nadeel. Maar belangrijker nog, wij hebben met z'n allen een stel hersens gekregen. Misschien moeten die ook gewoon gebruikt worden i.p.v. alles wat de media schrijft standaard voor waar aan te nemen.
Mwah: als media ben je wel behoorlijk beeldvormend bezig hoor. Vergelijk voor de lol eens de berichtgeving over de Griekse schuldenproblematiek; wij krijgen hier een heel ander beeld over de oorzaken en de gevolgen, dan dat de Grieken zelf krijgen.

Het hangt af van het cirkeltje waar je in verkeert welke media populair zijn: een kraker in "de Vloek" in Scheveningen zal andere media volgen dan een bewoner van een villawijk in Wassenaar. Een jongere zal Facebook berichten lezen; een bejaarde zal een papieren krant lezen.

Maar vergis je niet: die zwijgende meerderheid is er zelf niet bij. Dus ze geloven wat er verteld wordt. Het hangt alleen van hun favoriete medium af welk verhaal dat is.

Kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.controlealtdelete.nl/vertrouwen-in-de-politie-komt-te-voet-en-gaat-te-motor/ Daar wordt het nieuws overduidelijk van één kant belicht, daar wordt het bericht alleen maar gebracht om een punt te maken. Maar als je verder nergens berichten over dit incident leest, kan je denken 'wat een hufter'.

Als je het zo bekijkt, is het maar goed dat elk ochtendjournaal die beelden heeft laten zien.  8)

Peen
Redacteur van


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #38 Gepost op: 14 juli 2015, 16:16:10
Citaat van: Sven82 link=msg=1361962 date=1436883027
Dat is veel gevaarlijker. Met een motor kan je nog op het fietspad, maar met een auto moet de arrestant ernaast op de weg lopen.

Ha ha.  :D Ik zie de arrestant al naast een auto rennen.
Dan zijn de rapen waarschijnlijk helemaal gaar.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 14 juli 2015, 16:18:13
Citaat van: 6301 link=msg=1361961 date=1436882560
Bijv. Door een auto. ::)
Moet er wel een auto beschikbaar zijn om onze jogger over te brengen. En zo de beelden te zien is dit in de buurt van het politiebureau geweest.