Minor politiekunde OPG vragen? Boete openbaar dronkenschap

Auteur Topic: Minor politiekunde OPG vragen? Boete openbaar dronkenschap  (gelezen 3243 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hendrik

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Dag allen,

Ik wil een minor politiekunde gaan volgen aan de politie academie. Nu heb ik een formulier thuis gekregen (OPG), hierin vragen ze of ik weleens in aanraking ben geweest met politie of justitie.

Nu heb ik met domme pech helaas 2 keer een boete gehad voor openbaar dronkenschap. Eenmaal op mijn 17e a 18e en eenmaal op mijn 21e. (Ben nu 22 jaar). Zal ik dit moeten vermelden, of gaat het echt om zware vergrijpen hetgeen ik gelukkig niet op naam heb.

Kan dit een reden zijn voor afwijzing? Voor de rest nooit in aanraking geweest met de politie op een enkele verkeersovertreding na. (lichte overtreding).

Groetjes.




Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2015, 07:52:43
Citaat van: hendrik link=msg=1362386 date=1437104304
Dag allen,

Ik wil een minor politiekunde gaan volgen aan de politie academie. Nu heb ik een formulier thuis gekregen (OPG), hierin vragen ze of ik weleens in aanraking ben geweest met politie of justitie.

Nu heb ik met domme pech helaas 2 keer een boete gehad voor openbaar dronkenschap. Eenmaal op mijn 17e a 18e en eenmaal op mijn 21e. (Ben nu 22 jaar). Zal ik dit moeten vermelden, of gaat het echt om zware vergrijpen hetgeen ik gelukkig niet op naam heb.

Kan dit een reden zijn voor afwijzing? Voor de rest nooit in aanraking geweest met de politie op een enkele verkeersovertreding na. (lichte overtreding).

Groetjes.

Alles vermelden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2015, 08:43:56
Je moet alles vermelden. Hoe klein ook, zwijgen/liegen is reden om direct de procedure te beëindigen. In de organisatie wordt transparantie en eerlijkheid van je verwacht.

De openbare dronkenschap op je 17de hoeft geen probleem te zijn mits het een kale overtreding is (geen verzet etc), maar verwacht wel veel vragen over de openbare dronkenschap op je 21ste. Allereerst omdat het nog maar een jaar geleden is. Maar ook omdat elke stapavond heel veel mensen openbaar dronken zijn en er eigenlijk alleen voor openbare dronkenschap wordt geverbaliseerd omdat iemand vervelend, baldadig of soortgelijk verdrag vertoont.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


hendrik

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2015, 12:52:24
Dag,

Boete openbaar dronkenschap op 17e was omdat ik met een glas langs het terras stond op stratums eind en toen in discussie ging omdat ik de sanctie wel erg hoog vond. (wilde me gelijk een boete geven). Waardoor ik abrupt tegen de grond werd gewerkt en mee werd genomen, toen op het politiebureau mijn verhaal moeten doen en werd meteen in het gelijk gesteld dat het inderdaad erg overdreven was waarna ik meteen weer weg mocht. (hanteren een zero tolerance beleid op stratumseind)

Boete openbaar dronkenschap op 21 was erg knullig, hier in het dorp feestavond met de vrienden. Voelde me ontzettend misselijke en zwak waarop ik besloot om naar huis te gaan. (vriendin wilde niet mee). Ben toen alleen naar huis gefietst en van de fiets gevallen en in slaap gevallen waarop ik wakker werd gemaakt door een agent en een boete kreeg. Ontzettend dom, maar wilde juist verstandig handelen vandaar dat ik ook naar huis ben gefietst ipv in de café te blijven.

Zou dit een reden kunnen zijn voor afwijzing of is dit uit te leggen.

Gr


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2015, 13:00:22
Citaat van: hendrik link=msg=1362438 date=1437130344
Dag,

Boete openbaar dronkenschap op 17e was omdat ik met een glas langs het terras stond op stratums eind en toen in discussie ging omdat ik de sanctie wel erg hoog vond. (wilde me gelijk een boete geven). Waardoor ik abrupt tegen de grond werd gewerkt en mee werd genomen, toen op het politiebureau mijn verhaal moeten doen en werd meteen in het gelijk gesteld dat het inderdaad erg overdreven was waarna ik meteen weer weg mocht. (hanteren een zero tolerance beleid op stratumseind)

Boete openbaar dronkenschap op 21 was erg knullig, hier in het dorp feestavond met de vrienden. Voelde me ontzettend misselijke en zwak waarop ik besloot om naar huis te gaan. (vriendin wilde niet mee). Ben toen alleen naar huis gefietst en van de fiets gevallen en in slaap gevallen waarop ik wakker werd gemaakt door een agent en een boete kreeg. Ontzettend dom, maar wilde juist verstandig handelen vandaar dat ik ook naar huis ben gefietst ipv in de café te blijven.

Zou dit een reden kunnen zijn voor afwijzing of is dit uit te leggen.

Gr
Zou kunnen ja. Zie eerdere reacties.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2015, 15:17:15
Wees er gewoon eerlijk over, gezien het feit dat het slechts om de minor politiekundige gaat verwacht ik niet zoveel problemen. Je zit een half jaar op de academie, meer niet.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.