ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping

Auteur Topic: ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping  (gelezen 31390 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Kan iemand mij uitleggen waarom deze ME-voertuigen in wit worden uitgevoerd en niet zoals nu in een donkerblauwe of zwarte kleur?
Dat heeft met het gewijzigde ME concept te maken.
Oude ME met zware blauwe bussen en statisch optreden gaat weg.
Flex ME (is er al grotendeels) komt hiervoor in de plaats. Men treedt op als normale politie maar kunnen in dit concept makkelijk snel omschakelen naar volledig ME tenue.
Zo worden de auto's ook ingericht.

Er zijn al enkele pre-aanbesteding flexbussen in NL.
De bussen zijn herkenbaar en passen dus bij de gewone politie. Maar zijn wel bepantserd zoals een ME bus ook is.
De flexgroepen worden net als de bussen kleiner. Van 12 a 13 man naar 8 man incl. chauffeur en commandant, plaatsvervanger en traangasschutter.
De bussen zijn sneller, wendbaarder en gaan aan weerzijden open ipv achterzijde.
Zo kan men er vlot in en uit, je ding doen en hup weer naar de volgende plek. (Den Haag gebruikt niet voor niets die vlotte jeeps)

Voorheen was het ook zo bij rellen dat wanneer de blauwe bussen om de hoek kwamen,  het gooien ging beginnen.
Nu blend je meer in bij de gewone politie.

Er zijn voors en tegens wat betreft striping. Ik ben niet voor maar ook niet tegen. Het is opvallender wat voordelen heeft in b.v. het verkeer, bij bepaalde bijzondere manouvres.
Nadeel is b.v. dat je met de oude bussen nog wel eens in het donker kon parkeren zonder dat het opviel, zelfs op drukke plekken, dit lukt nu niet meer.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: CopVR3 link=msg=1363650 date=1437758248
Dat heeft met het gewijzigde ME concept te maken.
Oude ME met zware blauwe bussen en statisch optreden gaat weg.
Flex ME (is er al grotendeels) komt hiervoor in de plaats. Men treedt op als normale politie maar kunnen in dit concept makkelijk snel omschakelen naar volledig ME tenue.
Zo worden de auto's ook ingericht.

Er zijn al enkele pre-aanbesteding flexbussen in NL.
De bussen zijn herkenbaar en passen dus bij de gewone politie. Maar zijn wel bepantserd zoals een ME bus ook is.
De flexgroepen worden net als de bussen kleiner. Van 12 a 13 man naar 8 man incl. chauffeur en commandant, plaatsvervanger en traangasschutter.
De bussen zijn sneller, wendbaarder en gaan aan weerzijden open ipv achterzijde.
Zo kan men er vlot in en uit, je ding doen en hup weer naar de volgende plek. (Den Haag gebruikt niet voor niets die vlotte jeeps)

Voorheen was het ook zo bij rellen dat wanneer de blauwe bussen om de hoek kwamen,  het gooien ging beginnen.
Nu blend je meer in bij de gewone politie.

Er zijn voors en tegens wat betreft striping. Ik ben niet voor maar ook niet tegen. Het is opvallender wat voordelen heeft in b.v. het verkeer, bij bepaalde bijzondere manouvres.
Nadeel is b.v. dat je met de oude bussen nog wel eens in het donker kon parkeren zonder dat het opviel, zelfs op drukke plekken, dit lukt nu niet meer.

Komt er ook "Waakzaam en dienstbaar op die nieuwe ME voertuigen"?

Voorheen was het ook zo bij rellen dat wanneer de blauwe bussen om de hoek kwamen,  het gooien ging beginnen.
Nu blend je meer in bij de gewone politie.

Ja als de knokploeg in de blauwe bussen arriveerde kon het echte feest beginnen. De platte petten bleven meestal buiten schot en konden  het normale politiewerk blijven doen. Dat gaat nu mogelijk veranderen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Komt er ook "Waakzaam en dienstbaar op die nieuwe ME voertuigen"?

Ja.

Bij het ME voertuigen topic zie je voorbeelden van een flexbus. B.v. Noord Nederland een Mercedes Sprinter.  
Maar dan zonder 4wd en 6-cilinder. Weet namelijk niet of dit terugkomt.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Citaat van: mark hes link=msg=1363625 date=1437746879
omdat het onnodig scrol werk oplevert, en geen enkele toevoeging heeft. Kijk eens naar je oorspronkelijke tekst, het is weggehaald. en hierboven doe je het nog eens over.  :-\  ;)

Als je een bericht citeerd, kan je een deel van de tekst weghalen, dan weet ook iedereen dat je het hele bericht bedoeld. En als je net als hierboven maar 1 zin wilt citeren, dan kan je de rest tussen de ''Quote'' tekst ook weghalen .  :)

Zo kun jij hem ook gewoon een PM sturen, bespaart ook weer onnodig scrollwerk. Net als dat ik dat nu had kunnen doen :).

Zelf vind ik het wel jammer dat de kleurstelling wijzigt, maar dit was al lang bekend dat dit zou gaan gebeuren. Had liever gezien dat het hele wagenpark blauw of zwart werd ipv wit.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Citaat van: CopVR3 link=msg=1363668 date=1437769435

Ja.

Bij het ME voertuigen topic zie je voorbeelden van een flexbus. B.v. Noord Nederland een Mercedes Sprinter.  
Maar dan zonder 4wd en 6-cilinder. Weet namelijk niet of dit terugkomt.



Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Is dat een stoptransparant in de grill? Stop met stenen gooien! 98uiye


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Citaat van: Daniel! link=msg=1363676 date=1437772006
Is dat een stoptransparant in de grill? Stop met stenen gooien! 98uiye
Ja dat is het inderdaad.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Daniel! link=msg=1363676 date=1437772006
Is dat een stoptransparant in de grill? Stop met stenen gooien! 98uiye

En die schijnwerpers en de camera op het dak dan? Prachtige mikpunten!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Van 12 naar 8 man per bus.
 
Dus : a. aanmerkelijk meer chauffeurs per (grote) ME inzet nodig, die chauffeurs komen de wagen niet uit, dus een aanzienlijk lager
            rendement van de ME tropenmacht.
         b. een kleine lichte bus dus een aanmerkelijk interessanter prooi voor die figuren die de bus willen omgooien


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Van 12 naar 8 man per bus.
 
Dus : a. aanmerkelijk meer chauffeurs per (grote) ME inzet nodig, die chauffeurs komen de wagen niet uit, dus een aanzienlijk lager
            rendement van de ME tropenmacht.
         b. een kleine lichte bus dus een aanmerkelijk interessanter prooi voor die figuren die de bus willen omgooien

- weet niet waar je dat allemaal vandaan haalt hoor... maar t valt mee. Ik zal al je aannames onderuit halen.
Het wordt B rijbewijs dus alle kosten van C en D rijbewijs heb je niet meer. Daarnaast heeft elke groep vaak al 2 chauffeurs. (1 reserve dus) De oude grote groepen zijn nu herverdeeld onder de Flexgroepen.
Meer voertuigen per peloton is ruimer inzetbaar, je kan meer afzetten, vanuit meer hoeken aanvallen terwijl oude concept vrij stug was.
Er wordt dan ook veel meer verwacht van de ME Flexchauffeur. Trainingen zijn er zelfs op gericht dat zij op hetzelfde niveau komen als AE/OG chauffeurs.

-Flexbussen maken soms deel uit van de linie. Wordt nu al op getraind.

-De flexbus zoals hierboven is max 3500. En dat weegt ie ook. En de rest. ::) Die gooi je echt niet om. Ook niet met 10 man. De oude weegt 5000kg.

Het hele concept werkt erg goed is mijn ervaring.