ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping

Auteur Topic: ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping  (gelezen 31355 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Citaat van: CopVR3 link=msg=1363688 date=1437777970
-De flexbus zoals hierboven is max 3500. En dat weegt ie ook.

Volgens de RDW weegt hij 2800 kilo. De toegestane max massa (tmm) is 3500 kilo (vandaar dus rijbewijs B)

https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=26nnk3

Overigens ben ik benieuwd hoe zwaar de bus is wanneer deze helemaal vol zit met ME'ers in volle bepakking? 700 kilo voor 9 man/vrouw ME lijkt mij wat aan de lage kant.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: Cabo link=msg=1363671 date=1437770880
Zo kun jij hem ook gewoon een PM sturen, bespaart ook weer onnodig scrollwerk. Net als dat ik dat nu had kunnen doen :).
Weet je ook waar het over gaat, want het moderator team heeft het originele bericht aangepast na mijn opmerking.

De complete tekst uit de eerste posting werd geciteerd met slecht 1 regel tekst als toevoeging, dat heeft geen nut op de eerste pagina van een topic, en zeker niet als 3e bericht.

En nee ik solliciteer niet naar de functie van moderator.  998765


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Volgens de RDW weegt hij 2800 kilo. De toegestane max massa (tmm) is 3500 kilo (vandaar dus rijbewijs B)

https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=26nnk3

Overigens ben ik benieuwd hoe zwaar de bus is wanneer deze helemaal vol zit met ME'ers in volle bepakking? 700 kilo voor 9 man/vrouw ME lijkt mij wat aan de lage kant.

2800kg leeg.
Inbouw, opbouw, bepantsering, kluis, 8 man van 80-100kg en 8 volle ME tassen, bewapening, traytjes water...

Ik zei ook, op papier is hij 3500.... ::)


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Citaat van: CopVR3 link=msg=1363800 date=1437850075
2800kg leeg.
Inbouw, opbouw, bepantsering, kluis,

Zit dit niet in die 2800 kg?

Citaat van: CopVR3 link=msg=1363800 date=1437850075
8 man van 80-100kg en 8 volle ME tassen, bewapening, traytjes water...

Wanneer een stelletje onverlaten proberen de bus om te gooien, dan mag ik toch aannemen dat deze 8 man/vrouw uit zullen stappen om deze onverlaten met enige (zachte) dwang dringend te "verzoeken" daar mee op te houden? Daardoor wordt de bus natuurlijk wel lichter waardoor het omgooien "makkelijker" gaat!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Zit dit niet in die 2800 kg?

Nee. Beplating die erop zit wordt niet meegenomen bij kentekengewicht. (Hoeft niet, schijnt)

Die bus weegt zoveel meer dan een gewone Sprinter vanwege het feit dat het een 6-cilinder is ipv de veelgebruikte 4-cilinders.
Hij is verhoogd, heeft een zwaarder onderstel en zwaardere paxbanden.
Daarnaast 4x4 en ook nog eens een automatische bak.
Al die extra's brengen flink meer gewicht mee tov een standaard Sprinter. En dan moet ie nog opgebouwd worden.

Ik ga hem binnenkort wel ff leeg wegen. Ben wel benieuwd wat hij echt doet.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Citaat van: CopVR3 link=msg=1363824 date=1437857284
Ik ga hem binnenkort wel ff leeg wegen. Ben wel benieuwd wat hij echt doet.

Hoeveel ME'ers zouden er dan nog mee mogen om niet boven de 3500 kilo uit te komen?  ::)


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Alleen hele lichte ME agenten  :D


P1216

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • geintresseerd in hulpverlening oa Politie
Ik ben wel eens benieuwd aan welke eisen de Mercedes Vario niet aan voldoen?! Enige wat ik mij kan bedenken is, dat deze geen deuren aan de zijkanten hebben.
Waarom geen basiseenheid houden van 11 man?
Je kan zo altijd nog flexteams behouden en nieuwe bussen voor de commandant aanschaffen en voor korpsen die nog geen flexbussen hebben, deze nieuw aanschaffen in "wit".
De kleur aanpassen naar normale kleur voor de basiseenheden ben ik minder positief over! Gelukkig blijven die van de KMAR wel "blauw"! Of worden die nu ook wit gespoten!?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4108592/2015/07/27/Nieuw-ME-busje-politie-wordt-herkenbaar-wit.dhtml

"Het is misschien een gek idee," zegt een woordvoerder van de politie. ,,Wit is natuurlijk best een besmettelijke kleur.''

Ik moest er toch een beetje om lachen, maargoed in het zelfde artikel word ook gesproken over verfbommen, en dan zijn die oude mat blauwe ME bussen misschien beter schoon te maken.  :)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ik ben wel eens benieuwd aan welke eisen de Mercedes Vario niet aan voldoen?! Enige wat ik mij kan bedenken is, dat deze geen deuren aan de zijkanten hebben.
Waarom geen basiseenheid houden van 11 man?
Je kan zo altijd nog flexteams behouden en nieuwe bussen voor de commandant aanschaffen en voor korpsen die nog geen flexbussen hebben, deze nieuw aanschaffen in "wit".
De kleur aanpassen naar normale kleur voor de basiseenheden ben ik minder positief over! Gelukkig blijven die van de KMAR wel "blauw"! Of worden die nu ook wit gespoten!?
Er komt een nieuwe landelijke standaard. Het gehele ME concept verandert inclusief het soort werk, de manier van werken en bijstand verlenen.
Daar horen nieuwe bussen bij. De oude variant is traag, log, anders ingericht en opgebouwd en past niet bij het nieuwe werken.