ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping

Auteur Topic: ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping  (gelezen 31224 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Zo bijzonder is het niet, Mercedes en VW hebben standaard uitvoeringen hiervoor. Die zijn ze ooit gaan bouwen voor den Polizei en Zoll amt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: CopVR3 link=msg=1363688 date=1437777970
- weet niet waar je dat allemaal vandaan haalt hoor... maar t valt mee. Ik zal al je aannames onderuit halen.
1.Het wordt B rijbewijs dus alle kosten van C en D rijbewijs heb je niet meer. Daarnaast heeft elke groep vaak al 2 chauffeurs. (1 reserve dus) De oude grote groepen zijn nu herverdeeld onder de Flexgroepen.
2.Meer voertuigen per peloton is ruimer inzetbaar, je kan meer afzetten, vanuit meer hoeken aanvallen terwijl oude concept vrij stug was.
Er wordt dan ook veel meer verwacht van de ME Flexchauffeur. Trainingen zijn er zelfs op gericht dat zij op hetzelfde niveau komen als AE/OG chauffeurs.

-Flexbussen maken soms deel uit van de linie. Wordt nu al op getraind.

-De flexbus zoals hierboven is max 3500. En dat weegt ie ook. En de rest. ::) Die gooi je echt niet om. Ook niet met 10 man.3. De oude weegt 5000kg.

4.Het hele concept werkt erg goed is mijn ervaring.

1.Een chauffeur is en blijft een chauffeur onafhankelijk van de opleiding en het rijbewijs. Je gaat dus echt terug van 11 man op straat naar 7 man op straat per chauffeur.
   De chauffeur blijft in het nieuwe concept waarschijnlijk toch ook in de wagen.
2.aanvallen Aanvallen vanuit zijdeur(en) ipv een achteruitgang lijkt mij redelijk uniek als je bijvoorbeeld het overgrote merendeel van de militaire "aanvalsvoertuigen" bekijkt.
3.Ook sommige van die oude bussen hadden een beveiliging tegen omgooien in de vorm van scherpe punten aan de onderkant.
4.Bij de zogenaamde vuistbussen maar ook bij een harde ME inzet ?


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: CopVR3 link=msg=1363650 date=1437758248
Dat heeft met het gewijzigde ME concept te maken.
Oude ME met zware blauwe bussen en statisch optreden gaat weg.
Flex ME (is er al grotendeels) komt hiervoor in de plaats. Men treedt op als normale politie maar kunnen in dit concept makkelijk snel omschakelen naar volledig ME tenue.
Zo worden de auto's ook ingericht.

Er zijn al enkele pre-aanbesteding flexbussen in NL.
De bussen zijn herkenbaar en passen dus bij de gewone politie. Maar zijn wel bepantserd zoals een ME bus ook is.
De flexgroepen worden net als de bussen kleiner. Van 12 a 13 man naar 8 man incl. chauffeur en commandant, plaatsvervanger en traangasschutter.
De bussen zijn sneller, wendbaarder en gaan aan weerzijden open ipv achterzijde.
Zo kan men er vlot in en uit, je ding doen en hup weer naar de volgende plek. (Den Haag gebruikt niet voor niets die vlotte jeeps)

Voorheen was het ook zo bij rellen dat wanneer de blauwe bussen om de hoek kwamen,  het gooien ging beginnen.
Nu blend je meer in bij de gewone politie.

Er zijn voors en tegens wat betreft striping. Ik ben niet voor maar ook niet tegen. Het is opvallender wat voordelen heeft in b.v. het verkeer, bij bepaalde bijzondere manouvres.
Nadeel is b.v. dat je met de oude bussen nog wel eens in het donker kon parkeren zonder dat het opviel, zelfs op drukke plekken, dit lukt nu niet meer.

Dank voor je uitvoerige reactie. Kun je toelichten hoe de flex-ME tot stand is gekomen?


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Ik lees in het programma van eisen:

Het voertuig dient een gesloten bestelwagen te zijn zonder zijschuifportieren en voorzien van dichte achterportieren.

Weet iemand hoe dit zit? Ik dacht dat de voertuigen wel degelijk voorzien zouden worden van schuifdeuren aan de zijkanten?
Senior GGP / Oost-Brabant


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: Nick link=msg=1364305 date=1438167403
Ik lees in het programma van eisen:

Het voertuig dient een gesloten bestelwagen te zijn zonder zijschuifportieren en voorzien van dichte achterportieren.

Weet iemand hoe dit zit? Ik dacht dat de voertuigen wel degelijk voorzien zouden worden van schuifdeuren aan de zijkanten?
Zie 7.1.3 b:
Citaat
Het voertuig dient de mogelijkheid te hebben om de zijwanden
van de laadruimte achteraf te voorzien van 1 scharnierend
zijportier links en 1 scharnierend zijportier rechts, zonder dat
hierbij de eigenschappen zoals stijfheid van chassis/carrosserie
en rijeigenschappen verloren gaan.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Had het inmiddels gelezen. Thanks!  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Leuk om de eisen te lezen.  O0
Waar ik even benieuwd naar ben, de automaat is een eis.
Dan blijft er niet zo heel veel over.
Of nemen ze genoegen met een half automaat? ( Opel, Renault, Fiat.)  Ik hoop eigenlijk van niet...  e050)
Iveco heeft inmiddels een nieuwe automaat leverbaar op de Daily en Mercedes heeft de zaakjes ook goed voor elkaar.
VW heeft voor zover ik weet geen DSG achtige bak voor de Crafter beschikbaar.
Wie weet meer?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Citaat van: RS6 link=msg=1364322 date=1438182995
Leuk om de eisen te lezen.  O0
Waar ik even benieuwd naar ben, de automaat is een eis.
Dan blijft er niet zo heel veel over.
Of nemen ze genoegen met een half automaat? ( Opel, Renault, Fiat.)  Ik hoop eigenlijk van niet...  e050)
Iveco heeft inmiddels een nieuwe automaat leverbaar op de Daily en Mercedes heeft de zaakjes ook goed voor elkaar.
VW heeft voor zover ik weet geen DSG achtige bak voor de Crafter beschikbaar.
Wie weet meer?
Dat is ook waardoor er alleen maar sprinters als ambu geleverd worden, geen andere fabrikanten met automaat..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: jvo link=msg=1364325 date=1438183616
Dat is ook waardoor er alleen maar sprinters als ambu geleverd worden, geen andere fabrikanten met automaat..

Ja precies. Daar dacht ik ook al aan.
Iveco heeft nu dus wel een 8-Traps automaat beschikbaar voor de nieuwe Daily maar verder...  ::)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ja precies. Daar dacht ik ook al aan.
Iveco heeft nu dus wel een 8-Traps automaat beschikbaar voor de nieuwe Daily maar verder...  ::)
Volgens mij de Crafter nu ook met DSG. hoewel de crafter en sprinter dezelfde bus is met andere neus, is motorisch eea totaal anders...
[/quote]