ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping

Auteur Topic: ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping  (gelezen 31489 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
1.Een chauffeur is en blijft een chauffeur onafhankelijk van de opleiding en het rijbewijs. Je gaat dus echt terug van 11 man op straat naar 7 man op straat per chauffeur.
   De chauffeur blijft in het nieuwe concept waarschijnlijk toch ook in de wagen.
2.aanvallen Aanvallen vanuit zijdeur(en) ipv een achteruitgang lijkt mij redelijk uniek als je bijvoorbeeld het overgrote merendeel van de militaire "aanvalsvoertuigen" bekijkt.
3.Ook sommige van die oude bussen hadden een beveiliging tegen omgooien in de vorm van scherpe punten aan de onderkant.

De groepen zijn kleiner en daardoor kan de inzet meer verspreid worden. Er komen meer groepen.  Wij gaan van 4 naar 6 in een peloton. Dit levert meer mogelijkheden voor flexibel inzet op.
De chauffeur gaat alleen bij ME optreden de bus niet uit. Bij flex-inzetten is dit anders.

Achter instappen heeft grotere nadelen dan aan de zijkant is mijn ervaring. In de praktijk blijkt dat 2 deuren de zijkant prima werkt tov achterzijde, waar vaker het instappen ook langer duurt.
Vaak sta je in de flexbus zodanig dat achter instappen lastig is en b.v. wel aan 1 kant. B.v. bij afscherming. Dan is het mooi dat je aan elke zijde een deur hebt.
Kun je aan 1 kant instappen.

De flexbussen hebben ook een beveiliging tegen omgooien: het gaspedaal. Werkt goed hoor! :P

En het geldt voor alles: uit ervaring blijkt dat het flexconcept beter werkt dan het stugge oude ME-concept.



r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Citaat van: CopVR3 link=msg=1364402 date=1438204571
Volgens mij de Crafter nu ook met DSG. hoewel de crafter en sprinter dezelfde bus is met andere neus, is motorisch eea totaal anders...

Die zou komen uit de nieuwe VW fabriek dan komt ook een grotere motor voor de Crafter. Nu mogen ze vanwege het convernant met mercedes geen vol automaat en grotere motor leveren.
1:87 modelletjes:  


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Citaat van: r.bles link=msg=1364502 date=1438263998
Die zou komen uit de nieuwe VW fabriek dan komt ook een grotere motor voor de Crafter. Nu mogen ze vanwege het convernant met mercedes geen vol automaat en grotere motor leveren.
Mogen of kunnen? Er zijn wat Crafters met DSG verkocht, maar de enige die daar vrolijk van werd was de werkplaats van een automaat-reviseur.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Mogen of kunnen? Er zijn wat Crafters met DSG verkocht, maar de enige die daar vrolijk van werd was de werkplaats van een automaat-reviseur.
In het verleden zijn wat problemen geweest met de DSG's maar tegenwoordig niet meer.

Wij straffen de DSG's behoorlijk af en hebben in de laatste jaren van een 20tal auto's nog geen defecte DSG gehad. Kwalitatief is het nu goed spul.

Ben zelf overigens niet zo'n fan van DSG qua rijden. Hij is heel snel maar ook wat bruut, lomp. Helemaal bij remmen, gas, remmen e.d.
Ik weet wat de concurrent in huis heeft en qua schakelen, snelheid, comfort is momenteel de 8-traps ZF bak de maatstaf! (o.a. geleverd in BMW 3/5/7/X5 enz, Audi's met veel vermogen,  Jaguar, Landrover e.d.)




RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: jadjong link=msg=1364555 date=1438279286
Mogen of kunnen? Er zijn wat Crafters met DSG verkocht, maar de enige die daar vrolijk van werd was de werkplaats van een automaat-reviseur.

Dat was zeker geen DSG bak voor de Crafter.
Bij de oudere 2.5 TDI's betrof dat een half automaat (Shift Matic) en die zijn inderdaad nogal storingsgevoelig.  :-\


Citaat van: CopVR3 link=msg=1364579 date=1438284291
In het verleden zijn wat problemen geweest met de DSG's maar tegenwoordig niet meer.

Wij straffen de DSG's behoorlijk af en hebben in de laatste jaren van een 20tal auto's nog geen defecte DSG gehad. Kwalitatief is het nu goed spul.

Ben zelf overigens niet zo'n fan van DSG qua rijden. Hij is heel snel maar ook wat bruut, lomp. Helemaal bij remmen, gas, remmen e.d.
Ik weet wat de concurrent in huis heeft en qua schakelen, snelheid, comfort is momenteel de 8-traps ZF bak de maatstaf! (o.a. geleverd in BMW 3/5/7/X5 enz, Audi's met veel vermogen,  Jaguar, Landrover e.d.)


En Iveco heeft nu dus ook een 8 traps automaat van ZF. Goeie keus dus! O0


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ik heb in een redelijk nieuwe Iveco bus gereden (wel dubbel lucht) en dat reed trouwens niet verkeerd.
Denk dat het trouwens gewoon weer de Sprinter wordt. Is niks mis mee!


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Citaat van: RS6 link=msg=1364623 date=1438321897
Dat was zeker geen DSG bak voor de Crafter.
Bij de oudere 2.5 TDI's betrof dat een half automaat (Shift Matic) en die zijn inderdaad nogal storingsgevoelig.  :-\
Dat was hem! Met je neus op het stuur omdat het ding was vergeten welke versnelling er na 3 kwam. Eerst leverbaar op alle modellen, toen alleen op 100KW of minder en inmiddels niet meer leverbaar.


tdmjohnny

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Citaat van: CopVR3 link=msg=1364403 date=1438205174
De groepen zijn kleiner en daardoor kan de inzet meer verspreid worden. Er komen meer groepen.  Wij gaan van 4 naar 6 in een peloton. Dit levert meer mogelijkheden voor flexibel inzet op.
De chauffeur gaat alleen bij ME optreden de bus niet uit. Bij flex-inzetten is dit anders.

Achter instappen heeft grotere nadelen dan aan de zijkant is mijn ervaring. In de praktijk blijkt dat 2 deuren de zijkant prima werkt tov achterzijde, waar vaker het instappen ook langer duurt.
Vaak sta je in de flexbus zodanig dat achter instappen lastig is en b.v. wel aan 1 kant. B.v. bij afscherming. Dan is het mooi dat je aan elke zijde een deur hebt.
Kun je aan 1 kant instappen.

De flexbussen hebben ook een beveiliging tegen omgooien: het gaspedaal. Werkt goed hoor! :P

En het geldt voor alles: uit ervaring blijkt dat het flexconcept beter werkt dan het stugge oude ME-concept.
Klinkt allemaal mooi maar hoe wil je al aanrijdend je gaan omhangen in de sprinter en dan omgehangen met je schild door die kleine zijdeuren naar buiten...verder is de draaicirkel van de Vario ongekend klein tegenover de Sprinter en ter af scherming sta ik toch liever achter of naast een niet om te gooien Vario...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Klinkt allemaal mooi maar hoe wil je al aanrijdend je gaan omhangen in de sprinter en dan omgehangen met je schild door die kleine zijdeuren naar buiten...verder is de draaicirkel van de Vario ongekend klein tegenover de Sprinter en ter af scherming sta ik toch liever achter of naast een niet om te gooien Vario...

Kennelijk ben je niet bekend met het daadwerkelijk flex ME concept zoals die er nu al enige tijd is.
Ik ken je achtergrond ook niet... ?


tdmjohnny

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Citaat van: CopVR3 link=msg=1370294 date=1441294859

Kennelijk ben je niet bekend met het daadwerkelijk flex ME concept zoals die er nu al enige tijd is.
Ik ken je achtergrond ook niet... ?

Laat ik zeggen dat ik zijdelings bij het flex ME concept betrokken geweest ben...maar mijn opmerking is dat de Vario misschien nog wel beter geschikt is dan de sprinter... bijvoorbeeld als je (plotseling) moet opschalen van uit het Flexconcept  (Foxtrot) naar harde ME (Bravo)...dan zit ik toch liever in een Vario met 8 man incl. chauffeur dan in een sprinter ..weet niet of je wel eens over de grachten in het wallengebied van Amsterdam heb gereden dan weet je dat de Vario zelfs hier beter uit de voeten kan dan je Sprinter...