Instroomsalaris politie als eigen ondernemer

Auteur Topic: Instroomsalaris politie als eigen ondernemer  (gelezen 7022 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2015, 15:30:18
Ja, er is een mogelijkheid om verliezen van voorgaande jaren te compenseren in latere jaren. Echter voor een eenmanszaak gebeurt dit in de aangifte Inkomstenbelasting, als ik het goed heb. De belastbare winst uit onderneming in het jaar met winst verandert daardoor niet, de onderneming zelf maakt immers winst. Wat wel verandert is dat je inkomen in Box 1 wordt verminderd met de openstaande posten van voorgaande jaren, zodat je "geen inkomen" hebt waarover je belasting hoeft te betalen.

Voor je hypotheek, of in dit geval voor een aanstelling bij de politie, zou dat echter geen verschil moeten maken. Het gaat immers om je bruto inkomen, ofwel de belastbare winst uit onderneming voor enige aftrekpost of compensatie. Je wilt dit inkomen namelijk zo hoog mogelijk houden voor je hypotheekaanvraag of aanstelling. Voor de belasting wil je het weer zo laag mogelijk maken, maar dat moet je dan doen in je aangifte IB ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2015, 15:38:17
Zoals ik dus ook al aangaf (mijn punt probeer te maken) is het dus een complexe materie. Een beoordeling maken kost dus een boel tijd en expertise. En daarbij komt nog een vraag: kloppen de cijfers? Of wil je een verklaring van een accountant, en dan bedoel ik een controleverklaring en geen "samenstel" verklaring....


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2015, 16:10:17
Zijn er geen landelijke richtlijnen oid?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #13 Gepost op: 28 juli 2015, 17:08:47
Ja, het ligt complexer dan bij iemand die een jaaropgave kan overleggen. Maar het is geen hogere wiskunde of raketwetenschappen. Hypotheekverstrekkers en de Belastingdienst hebben het wiel al eens uitgevonden, dus je zou zeggen dat het ook niet zo moeilijk hoeft te zijn dat men het gewoon niet weet. Maar ja... het blijft natuurlijk overheid  998765
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #14 Gepost op: 28 juli 2015, 17:14:59
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1364198 date=1438096127
Ja, het ligt complexer dan bij iemand die een jaaropgave kan overleggen. Maar het is geen hogere wiskunde of raketwetenschappen. Hypotheekverstrekkers en de Belastingdienst hebben het wiel al eens uitgevonden, dus je zou zeggen dat het ook niet zo moeilijk hoeft te zijn dat men het gewoon niet weet. Maar ja... het blijft natuurlijk overheid  998765

Vandaag heb ik tijdens het eindgesprek ook dit even besproken. Bij mij was de mevrouw van werving en selectie totaal niet moeilijk.
Ze zei: " ik pak gewoon jouw brutowinst uit je jaarverslag en dat deel ik door 24 maanden "  ..... Maar ze ging me volgende week bellen met een salaris voorstel. Ik ben benieuwd e050
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #15 Gepost op: 28 juli 2015, 18:58:34
Niet alleen de bruto winst is bepalend,  maar het bedrag waarover men loonbelasting afdraagt.

Privé onttrekkingen die men gebruikt voor niet zakelijke uitgaven ( kasopnames bank vallen altijd onder privé onttrekkingen ) kunnen ertoe leiden dat het bedrag aan loonbelasting procentueel gezien namelijk niet overeenkomen met de bruto winst.
Dat vergeten veel ondernemers wel eens, dan vergeet men een btw bon mee vragen. Al die kleine bedragen worden dan ineens gezien als prive onttrekking.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2015, 20:56:26
@Hit,
Klopt inderdaad. Alles is terug te vinden in mijn jaarverslag dus ik wacht het af.
Vandaag gebeld door W&S, maandag word ik gebeld met mijn salaris. Ze zouden het deze week al laten weten maar er waren met van deze "gevalletjes"  op de plank die ze allemaal tegelijk behandelen.

Sjoerdiej
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2015, 22:50:16
Ik werd onlangs gebeld voor de werving afdeling,
Helaas konden ze mijn gegevens niet controleren en werd het de standaard vergoeding van 849.18 bruto....
Ik verdiende gemiddeld net niet genoeg om in de de laagste schaal te vallen van 1879.00 (schaal 7.0)
Voor mij was dit wel even slikken want hier ga ik het gewoon niet mee redden. Na het één en ander gemaild te hebben kreeg ik vandaag dit leuke mailtje !

Citaat
Beste Sjoerd,
 
Ik heb inmiddels overleg gehad met de landelijke coördinatoren. We kunnen gebruik maken van de uitzondering en dat betekent, dat jouw startsalaris XXXX zal zijn. Dit bedrag is nog niet geïndexeerd en zal nog iets hoger uitvallen (ongeveer €50 bruto). Dit is het hoogst maximale dat we jou kunnen aanbieden. Ik neem aan dat je hier akkoord mee gaat.
Laten we zeggen dat het tussen standaard vergoeding en schaal 7 inzit. Het is zeker niet veel maar alles beter dan de 849.18
Het voordeel hiervan is, is dat ik niet in de vergoedingen val maar in de schalen en dus in het 2e opleidingsjaar ook in een andere salarisschaal terecht kom.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #18 Gepost op: 11 augustus 2015, 12:11:37
Ik vind het toch bijzonder vreemd dat een instantie als de politie een regeling invoert om salaris te verstrekken op basis van een voorgaand inkomen, maar geen mogelijkheid heeft om het inkomen van ondernemers/ZZP'ers te verifiëren. Je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk kan zijn....  ::)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


jordie29

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #19 Gepost op: 11 augustus 2015, 12:12:06
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1366537 date=1439239816
Ik werd onlangs gebeld voor de werving afdeling,
Helaas konden ze mijn gegevens niet controleren en werd het de standaard vergoeding van 849.18 bruto....
Ik verdiende gemiddeld net niet genoeg om in de de laagste schaal te vallen van 1879.00 (schaal 7.0)
Voor mij was dit wel even slikken want hier ga ik het gewoon niet mee redden. Na het één en ander gemaild te hebben kreeg ik vandaag dit leuke mailtje !
Laten we zeggen dat het tussen standaard vergoeding en schaal 7 inzit. Het is zeker niet veel maar alles beter dan de 849.18
Het voordeel hiervan is, is dat ik niet in de vergoedingen val maar in de schalen en dus in het 2e opleidingsjaar ook in een andere salarisschaal terecht kom.

Poeh, dat is zeker even slikken. Weet niet wat je leeftijd is en of je hoge vaste lasten hebt, als dat zo is haalt niemand het met 849€. Ben blij dat je er nog wat bij hebt gekregen.