Opleiding N4 - Start week 5 2016

Auteur Topic: Opleiding N4 - Start week 5 2016  (gelezen 85274 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #20 Gepost op: 30 juli 2015, 13:33:30
Citaat van: MikeH link=msg=1364468 date=1438254495
Bij het medisch onderzoek verwacht ik geen probleem. Ik moet waarschijnlijk wel even mijn ogen laten laseren. Zijn er bril/lens dragers die door de visuseis kwamen? Welke sterkte heb je? Heb zelf -5.25 en -4.50 en ik verwacht niet dat ik er met die sterkte door heen kom.

Ik draag lenzen. beide ogen -2.25. Ik had er best wel moeite mee en het was met hakken over de sloot. Maar gehaald. -5.25 is denk ik idd te slecht.
Als het nog lukt voor de medische keuring zou ik ze laten lazeren als ik jou was. Je kunt ook even bij de opticien langs gaan en gewoon je visus laten meten.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #21 Gepost op: 30 juli 2015, 15:10:44
Citaat van: MikeH link=msg=1364468 date=1438254495
Ook ik hoop in februari te starten voor Amsterdam. 20 augustus het gesprek met het korps. Nog best wel spanned, ben al druk bezig om allerlei vragen die ze kunnen stellen te tackelen.

Bij het medisch onderzoek verwacht ik geen probleem. Ik moet waarschijnlijk wel even mijn ogen laten laseren. Zijn er bril/lens dragers die door de visuseis kwamen? Welke sterkte heb je? Heb zelf -5.25 en -4.50 en ik verwacht niet dat ik er met die sterkte door heen kom.
ik had rechts -4.75 en links -5.75. Absoluut niet goed genoeg voor de medische keuring. De visus van 0.25 staat gelijk aan ongeveer -1.50. Zelf heb ik mijn ogen vandaag precies één week geleden laten laseren. En dat bevalt uitstekend! Wacht er niet te lang mee, is mijn advies. Je zult de nodige voorbereidingen moeten treffen alvorens het laseren en ook zullen de ogen enige tijd nodig hebben om te herstellen. Bij de een wat langer bij de ander, al zit ik na één week al op 100% zicht.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Tibor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #22 Gepost op: 30 juli 2015, 16:18:31
hm nu twijfel ik toch. Heb namelijk zelf +4.75 links en +1.75 rechts, bij de opticien geweest maandag en een visus check gedaan. Deze kwam links op 0.70 (0.50 moet je minimaal) en rechtas op 1.00 (100% dus). Dit dus zonder hulpmiddelen en op beide zou
ik de visus dan moeten halen, aldus Pearle  8). Net de uitnodiging ontvangen voor medische keuring 1 sept, ik ga er gewoon
zo voor en hoop dat het dan voldoende is. Zo niet dan zal ik toch moeten gaan laseren..
Sollicitatie Hoofdagent Noord Nederland


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #23 Gepost op: 30 juli 2015, 16:56:02
Citaat van: Tibor link=msg=1364506 date=1438265911
hm nu twijfel ik toch. Heb namelijk zelf +4.75 links en +1.75 rechts, bij de opticien geweest maandag en een visus check gedaan. Deze kwam links op 0.70 (0.50 moet je minimaal) en rechtas op 1.00 (100% dus). Dit dus zonder hulpmiddelen en op beide zou
ik de visus dan moeten halen, aldus Pearle  8). Net de uitnodiging ontvangen voor medische keuring 1 sept, ik ga er gewoon
zo voor en hoop dat het dan voldoende is. Zo niet dan zal ik toch moeten gaan laseren..

Als ik je goed begrijp is met een hulpmiddel je visus 1.00 en 0.70. Dat zit inderdaad goed maar als de Pearl zegt dat ze daaruit kunnen lezen dat je het zou moeten halen is natuurlijk pure nonsens. Iedereen of je nou -10 of -2 haalt met een hulpmiddel tussen de 0.5 en 1.00. Met -2.25 was het al slecht te doen. Maar ging net. Ik had mijn ogen ook van te voren bij Pearl laten meten en heb toen ook mijn lenzen even uit gedaan om te checken (Alleen dan ben je zeker) ik had ook zo'n kaart uitgeprint (is natuurlijk niet zo betrouwbaar maar geeft je wel een richtlijn) gewoon ff googelen op Visuskaart


Tibor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #24 Gepost op: 30 juli 2015, 17:37:20
Citaat van: Rickkky link=msg=1364521 date=1438268162
Als ik je goed begrijp is met een hulpmiddel je visus 1.00 en 0.70. Dat zit inderdaad goed maar als de Pearl zegt dat ze daaruit kunnen lezen dat je het zou moeten halen is natuurlijk pure nonsens. Iedereen of je nou -10 of -2 haalt met een hulpmiddel tussen de 0.5 en 1.00. Met -2.25 was het al slecht te doen. Maar ging net. Ik had mijn ogen ook van te voren bij Pearl laten meten en heb toen ook mijn lenzen even uit gedaan om te checken (Alleen dan ben je zeker) ik had ook zo'n kaart uitgeprint (is natuurlijk niet zo betrouwbaar maar geeft je wel een richtlijn) gewoon ff googelen op Visuskaart

Nee ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

Ik ben met dit formulier https://www.kombijdepolitie.nl/SiteCollectionDocuments/Checklist-medische-eisen.pdf naar Pearle gegaan.
Daar heb apart voor links en rechts (middels meerdere visuskaarten dus) een meting gedaan. En deze kwamen dus op apart zónder hulpmiddel visus meer dan 0.25 en apart mét hulpmiddel meer dan 0.5 en 1.0. Dus op deze manier voldeed ik volgens hen aan de visuseis.

Overweeg eerlijk gezegd wel een 'second opinion' om misschien ook bij de oogarts dit te testen. Wellicht zal dat een uitgebreidere test/verslag opleveren, maar daar moet ik mij nog ff in verdiepen.
Sollicitatie Hoofdagent Noord Nederland


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #25 Gepost op: 30 juli 2015, 17:42:20
Citaat van: Tibor link=msg=1364529 date=1438270640
Daar heb apart voor links en rechts (middels meerdere visuskaarten dus) een meting gedaan. En deze kwamen dus op apart zónder hulpmiddel visus meer dan 0.25 en apart mét hulpmiddel meer dan 0.5 en 1.0. Dus op deze manier voldeed ik volgens hen aan de

Klopt ik had je verkeerd begrepen los van je uitleg had ik ook niet gezien dat het om een + sterkte gaat en niet een -sterkte. Je zal dus eerder dichtbij minder scherp zien als veraf. In dat geval komt t wel goed denk ik  ;)


Bram23

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #26 Gepost op: 30 juli 2015, 18:09:12
Ik zit nog volop in de sollicitatieprocedure.
Als ik er doorheen kom is het de bedoeling dat ik start in week 5 2016 (Noord Nederland)


Tibor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #27 Gepost op: 30 juli 2015, 18:18:24
Citaat van: Rickkky link=msg=1364531 date=1438270940
Klopt ik had je verkeerd begrepen los van je uitleg had ik ook niet gezien dat het om een + sterkte gaat en niet een -sterkte. Je zal dus eerder dichtbij minder scherp zien als veraf. In dat geval komt t wel goed denk ik  ;)

fingers crossed  8) blijft spannend, ik ga nergens 100% van uit ook niet wat mijn opticien zegt. Maar het geeft wat vertrouwen, nu over een maand knallen en dan zien hoe het loopt  :)
Sollicitatie Hoofdagent Noord Nederland


Tibor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #28 Gepost op: 30 juli 2015, 18:20:12
Citaat van: Bram23 link=msg=1364535 date=1438272552
Ik zit nog volop in de sollicitatieprocedure.
Als ik er doorheen kom is het de bedoeling dat ik start in week 5 2016 (Noord Nederland)

ah eindelijk nog iemand voor Noord-Nederland!  O0
Sollicitatie Hoofdagent Noord Nederland


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #29 Gepost op: 30 juli 2015, 18:51:40
Citaat van: Tibor link=msg=1364537 date=1438273104
fingers crossed  8) blijft spannend, ik ga nergens 100% van uit ook niet wat mijn opticien zegt. Maar het geeft wat vertrouwen, nu over een maand knallen en dan zien hoe het loopt  :)

Ja dat is ook zo. Medische keuring valt opzich reuze mee hoor. Alleen mijn ogen dat was (bij de opticien) echt op het randje. Uiteindelijk bij de keuring haalde ik een hogere score.