Opleiding N4 - Start week 5 2016

Auteur Topic: Opleiding N4 - Start week 5 2016  (gelezen 85282 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jimmy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #80 Gepost op: 9 september 2015, 12:26:18
Het lijkt me niet dat dit erg genoeg is voor een afwijzing.


MikeH

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #81 Gepost op: 9 september 2015, 12:28:08
Citaat van: Broodjekaas link=msg=1371472 date=1441792268
Ik heb even een vraagje. Mijn broer heeft een strafblad voor het bekladden van een muur met grafitti. Natuurlijk ga ik dit gewoon aangeven tijdens het huisbezoek. Weet iemand of ik hierdoor afgewezen kan worden?

Zal liggen aan een aantal factoren. Hoe lang is het geleden? Vaak in herhaling? Hoe is de relatie met je broer? Ik geloof niet dat ze het zullen aanmerken als een ernstig vergrijp, maar een aantal vragen erover kun je zeker verwachten.

Is het niet ter sprake gekomen bij het eindgesprek?
Aspirant Hoofdagent Amsterdam


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #82 Gepost op: 9 september 2015, 12:52:41
Een BGO is niet zwart/wit dus een absoluut antwoord is niet te geven. Daar komt meer voor kijken. Als het puur een vernieling of baldadigheid is geweest en verder niets kan ik mij niet voorstellen dat dit een probleem is. Is hij tegelijk ook lid van de Satudarah wordt het anders ;).

Je bent verantwoordelijk voor wat je zelf doet. Niet wat een ander doet. Er wordt alleen wel gekeken of je omgeving een veiligheidsrisico oplevert. Dat is bij een kale vernieling niet het geval.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Broodjekaas

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #83 Gepost op: 9 september 2015, 13:44:34
Bedankt voor de informatie. Het is niet aanbod gekomen tijdens het eindgesprek. Maar het is zijn eerste en direct de laatste keer dat hij in aanraking is geweest met de politie. Het is ondertussen al vijf jaar geleden dat dit is gebeurd en waarschijnlijk is het strafblad ook al weg dit hadden ze zelf aangegeven dat dit na vijf jaar weg zou zijn. Toch geef ik het gewoon aan bij het thuisbezoek, ik heb immers niks te verbergen en ben gewoon open en eerlijk.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #84 Gepost op: 9 september 2015, 17:49:03
Citaat van: Broodjekaas link=msg=1371509 date=1441799074
Bedankt voor de informatie. Het is niet aanbod gekomen tijdens het eindgesprek. Maar het is zijn eerste en direct de laatste keer dat hij in aanraking is geweest met de politie. Het is ondertussen al vijf jaar geleden dat dit is gebeurd en waarschijnlijk is het strafblad ook al weg dit hadden ze zelf aangegeven dat dit na vijf jaar weg zou zijn. Toch geef ik het gewoon aan bij het thuisbezoek, ik heb immers niks te verbergen en ben gewoon open en eerlijk.
Heeft hij echt een strafblad dan? Want dat kan toch niet verjaren?

Of hebben ze een speciale melding of aantekening gedaan die misschien na 5 jaar weg gaat?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #85 Gepost op: 13 september 2015, 11:59:38
Overtredingen "verdwijnen" na 5 jaar, misdrijven na 20, 30 of 80 jaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #86 Gepost op: 13 september 2015, 12:28:25
Verdwijnen als in verjaren/geen invloed hebben? Want als ze je natrekken zullen ze die melding altijd blijven zien, toch?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #87 Gepost op: 13 september 2015, 13:14:22
Nee, verdwijnen als in gewist worden en weg zijn. Voor bijvoorbeeld een VOG kijkt men alleen 4 of 8 jaar terug en alleen naar relevante feiten. Je kan dus eerder weer gewoon een VOG krijgen dan dat je Justitiële Documentatie (strafblad) schoon is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #88 Gepost op: 13 september 2015, 15:53:55
Dank voor de uitleg O0


Sasikaa

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #89 Gepost op: 16 september 2015, 13:37:06
Net maar weer eens gebeld met W&S. Het is inmiddels 8 weken geleden dat ik mijn rapport heb ontvangen en ik heb helaas nog steeds geen telefoonte gehad voor het inplannen van het eindgesprek.
Heb nu al meerdere keren gebeld en dit was de eerste keer dat de medewerker mijn dossier er bij pakte! Ze wist me wel te vertellen dat ik voor start week 21 ingepland sta! Terwijl ik gesolliciteerd heb voor week 5.
Toen ik dit zei, gaf ze aan dat ik hier over geďnformeerd ben, wat dus niet het geval is.

Meer mensen die hebben gesolliciteerd voor week 5 en wél een mail hebben gehad dat ze op de lijst staan voor week 21?