GRIP 3 Zeer grote hulpverlening (bouwkranen op woningen gevallen) - Alphen a/d Rijn 03-08-2015

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote hulpverlening (bouwkranen op woningen gevallen) - Alphen a/d Rijn 03-08-2015  (gelezen 119816 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Citaat van: Appie256 link=msg=1365129 date=1438616762
Kennemerland hebben een afstemverzoek kan het niet kopiëren zit op mobiel!

U vraagt wij draaien.
p2kflex
17:37:49 03-08-15GROUP-1P 2 Afstemverzoek (Gaarne contact meldkamer) Mick Zijlweg 200 Haarlem
0107070BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Coördinator SLB)
0106555BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd Stafsectie Brandweer)
0106525BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Midden)
0106530BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Noord)
0106515BRW Veiligheidsregio Kennemerland (HOvD)
0106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Citaat van: Scaniafan link=msg=1365126 date=1438616523
Dit hele project is zeker niet op een a4tje uitgetekend, de verplaatsing van het brugdek vanuit de productielocatie over het IJsselmeer is meerdere keren uitgesteld vanwege te onzekere weersomstandigheden. Bedoeling was inderdaad het val vanaf het kleine ponton tussen de kranen en dan tussen de brugdelen te varen voor plaatsing in de basculekelder.

Bron: familie in het projectteam voor de brug.

Erger me wel enorm aan de vrouw (expert?) in de NOS uitzending...

Ik moet eerlijk zeggen dat ze zo min mogelijk speculeert. Ze maakt zelfs rake opmerkingen over de social media gebruikers die het nu al beter weten.
Tevens gaf ze net aan op tv, wat jij hebt getypt. Denk dat jullie dus wel op 1 lijn zitten.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1365128 date=1438616683
Je bedoelt Kysia Hekster? Zij is koninghuisverslaggeefster en oud-Rusland correspondent. En waarschijnlijk de enige die 'op beeld mag' op de redactie. Een echte expert heb je niet zomaar in een uurtje geregeld.

Als zij dat is, prima. Maar dan kan je beter de nieuwslezer de feiten laten opdreunen en geen halve vraag/antwoordgesprekken gaan voeren met iemand die ook een papiertje voor moet lezen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

Citaat van: JarnoF link=msg=1365131 date=1438616831
Ik moet eerlijk zeggen dat ze zo min mogelijk speculeert. Ze maakt zelfs rake opmerkingen over de social media gebruikers die het nu al beter weten.
Tevens gaf ze net aan op tv, wat jij hebt getypt. Denk dat jullie dus wel op 1 lijn zitten.

Mja, daar heb je wel gelijk in. Ik weet inmiddels dat mijn familielid in orde is.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Nog een vanuit de woonwijk:

Julian Lambermon
Kreeg dit filmpje toegestuurd van de omvallende #kraan in #Alphen. Vreselijk. Sterkte daar!
https://twitter.com/JLambermon/status/628217042563387392
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV


Ava

  • Geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Iemand van het rode kruis zegt net op nos dat de website : www.ikbenveilig.nl in de lucht is voor deze ramp. Maar als je naar de site toegaat dan staat er: "Er zijn geen rampservers beschikbaar."

Ah ik was te snel. Site doet het inmiddels wel.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Citaat van: Ava link=msg=1365136 date=1438617023
Iemand van het rode kruis zegt net op nos dat de website : www.ikbenveilig.nl in de lucht is voor deze ramp. Maar als je naar de site toegaat dan staat er: "Er zijn geen rampservers beschikbaar."

Nu wel: http://ikbenveilig.rodekruis.nl/alphen


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Lekker de ambu IN filmen waar een so ligt. :-X
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1365142 date=1438617390
lekker de ambu IN filmen waar een so ligt. :-X

Viel mij ook gelijk op, vind zoiets ongepast, voegt niets toe aan de situatie.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: EMG Fotografie link=msg=1365140 date=1438617269
Op deze video op een medewerker van HVNL is te zien dat de grote kraan word gereed gemaakt om te gaan hijsen.

http://twitter.com/EstherHVNL/status/628230031450501120/video/1

Inderdaad door de brandweerkraan.

Ik vraag me trouwens af waar het aantal van 20 gewonden vandaan komt. Eerste melding was om 16:10 en om 16:21 had de NOS al dat de brandweer het aantal van 20 had genoemd. Dit is dan een schatting aan de hand van de situatie?