ABCDE in de eerste hulpverlening

Auteur Topic: ABCDE in de eerste hulpverlening  (gelezen 98146 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #350 Gepost op: 11 augustus 2015, 19:13:04
discussie over tourniquet verplaatst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=87599.0


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #351 Gepost op: 17 augustus 2015, 09:52:53
Een kanttekening vanuit mijn perspectief: Ik zie gelukkig weinig cowboy EHBO-ers die zelf te ver gaan in hun behandelingen. Als ze weten dat er een arts op een evenement rondloopt, wordt die er (heel) vaak bij gehaald om even voor de zekerheid te controleren of er niets aan de hand is, of om ook even de enkel mee te beoordelen.  O0

Het is wel zo dat indien er een afwijking in de ABCDE is, dit lang, lang niet altijd correct wordt aangegeven door de de EHBO-er: Men ziet wel dat er iets niet in de haak is, maar het benoemen wat lukt niet. Gezien de complexiteit is dat ook niet erg, als er maar hulp bij wordt geroepen ;)
Arts  www.alphalog.nl


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #352 Gepost op: 17 augustus 2015, 13:29:35
Citaat van: Delta link=msg=1367540 date=1439797973

Een kanttekening vanuit mijn perspectief: Ik zie gelukkig weinig cowboy EHBO-ers die zelf te ver gaan in hun behandelingen. Als ze weten dat er een arts op een evenement rondloopt, wordt die er (heel) vaak bij gehaald om even voor de zekerheid te controleren of er niets aan de hand is, of om ook even de enkel mee te beoordelen.  O0

Het is wel zo dat indien er een afwijking in de ABCDE is, dit lang, lang niet altijd correct wordt aangegeven door de de EHBO-er: Men ziet wel dat er iets niet in de haak is, maar het benoemen wat lukt niet. Gezien de complexiteit is dat ook niet erg, als er maar hulp bij wordt geroepen ;)


En precies om die reden moet je het systeem niet willen gebruiken. Er is gewoon niks mis met de oude benadering.