Animo Hondengeleider

Auteur Topic: Animo Hondengeleider  (gelezen 6501 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 3 mei 2016, 07:10:41
Citaat van: Aspirant37 link=msg=1421228 date=1461924173
Goeiemiddag allemaal!

Ik vroeg mij af of er veel animo is indien er een vacature tot hondengeleider vrijkomt. Enerzijds verwacht ik namelijk van wel maar daar staat tegenover dat ik ook vaak hoor dat veel mensen bang zijn voor die dieren.

Verder vroeg ik mij nog af hoeveel geleiders Nederland ongeveer heeft en of er grote verschillen qua aantal geleiders per korps zijn.

Alvast bedankt en een goed weekend!

Binnen de Hg's wereld is het belangrijk om te kennen en gekend te worden. Dus veel laten zien bij de HG's. Vragen of ze nog pakwerkers nodig hebben. Verder zitten er wel eisen aan de functie van HG. Die heb ik hier al voorbij zien komen. Dus direct na de opleiding als HG beginnen zit er niet in. Je zult een ervaren hoofdagent moeten zijn voor dat je kunt solliciteren. Succes !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2016, 11:51:54
Citaat van: grizz link=msg=1421925 date=1462252241
Binnen de Hg's wereld is het belangrijk om te kennen en gekend te worden. Dus veel laten zien bij de HG's. Vragen of ze nog pakwerkers nodig hebben. Verder zitten er wel eisen aan de functie van HG. Die heb ik hier al voorbij zien komen. Dus direct na de opleiding als HG beginnen zit er niet in. Je zult een ervaren hoofdagent moeten zijn voor dat je kunt solliciteren. Succes !

Beide bedankt voor de reactie! Kan ik bij wijze van spreken al gelijk vragen nadat ik de opleiding afgerond zou hebben om pakwerker te worden? Dit lijkt mij immers de beste manier om "bekend" te worden in het wereldje. Ook meelopen met diensten zou een mogelijkheid zijn lijkt mij?

Groetjes!


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2016, 12:03:52
Nu kom ik als volkomen leek op dit gebied met de vraag:

Waarom dient men 4 jaar ervaring te hebben als hoofdagent, alvorens men aanspraak kan maken op de functie hondengeleider?
Je doorloopt namelijk al een (naar ik denk zware) opleiding.

Of heeft het meer te maken met regio-kennis, staat van dienst en de herkenbaarheid bij de burgers?

Hoe dan ook: Topicstarter, succes met je droom verwezenlijken.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2016, 12:35:12
Waarschijnlijk gewoon omdat er veel meer mensen zijn die de baan willen dan er plek is. De politie heeft dan de luxe om gewoon te kunnen kiezen voor de beste kandidaat. Ervaring is daarbij waarschijnlijk een heel belangrijke factor in.


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #14 Gepost op: 12 mei 2016, 13:21:15
Zou dus bij wijze van spreken een ex AT'er een veel grotere kans maken op de baan dan iemand met pak hem beet 8 jaar "gewone" straatervaring? Ben ik wel benieuwd naar, interessant!


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #15 Gepost op: 12 mei 2016, 13:53:03
4 jaar ervaring is flauwekul.. Ben je klaar met je opleiding en er zijn plekken beschikbaar dan kan je solliciteren!
Maar al hebben ze de keuze uit, iemand die net uit de opleiding komt of al een paar jaar straatervaring..
Iemand zonder ME ervaring of iemand met ME ervaring..
Iemand die zijn gezicht nog nooit heeft laten zien of iemand die al in een pak rondloopt..

Vul het zelf maar in O0
Opleiding afronden en dan er gewoon lekker voorgaan


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #16 Gepost op: 12 mei 2016, 16:01:47
Ervaringsjaren hebben ook te maken dat je vrijwel altijd solo rijdt (Wel met je hond uiteraard).
Met Vriendelijke Groet.....


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2016, 08:09:19
Citaat van: Pepernoot link=msg=1423656 date=1463053983
4 jaar ervaring is flauwekul.. Ben je klaar met je opleiding en er zijn plekken beschikbaar dan kan je solliciteren!
Nee hoor, is helemaal geen flauwekul...  ;)
Tuurlijk, solliciteren kun je altijd echter voldoe je zonder ervaring simpelweg niet aan de gestelde eisen.
Tot voor enige jaren was de (harde) eis minimaal 5 jaar straatervaring, tegenwoordig is het "enkele jaren ervaring hebben in het vak". (Zie o.a. ook de tekst op Politie.nl)
Houd voor de gein jullie interne vacatures maar eens in de gaten als er weer een HG gevraagd wordt, die ervaring-eis staat daar altijd zonder uitzondering bij vermeld.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2016, 13:34:19
Grappig dat het schijnbaar per eenheid zo verschilt!
Kan je eigenlijk gelijk als pakwerker aan de gang gaan na je opleiding?


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #19 Gepost op: 23 mei 2016, 23:51:18
Ook dat verschilt per regio. Ligt er maar niet aan of ze iemand nodig hebben. Probeer tijdens de opleiding regelmatig contact te zoeken met hondengeleiders en laat je gezicht zien.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.