Opleiding N4 - Start week 21 2016

Auteur Topic: Opleiding N4 - Start week 21 2016  (gelezen 123393 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #120 Gepost op: 8 november 2015, 16:12:34
dank je wel. Ik laat het uiteraard weten.
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #121 Gepost op: 10 november 2015, 15:19:12
Citaat van: jaydes1012 link=msg=1382714 date=1446931505
Hallo,

voor welke eenheid heb je gesolliciteerd? Ik moet helaas mijn rapport nog ontvangen. Ik heb de selectiedag afgelopen donderdag gehad. Hoe lang heb je op het rapport moeten wachten?

Ik heb steeds meer het voorgevoel dat ik er niet doorheen gekomen ben. Ik denk dat dit vooral komt door de woorden van de psycholoog nog voor het gesprek. Dat ze me waarschuwde dat er maar weinig doorheen komen.

Je moet je niet "gek" laten maken door de woorden van de psycholoog. Bij mij zeiden ze dat toen ook (begin september) en uiteraard ging ik er na afloop ook veel aan denken (heb ik dit wel goed gezegd? Had ik daar iets meer over moeten zeggen?) maar uiteindelijk heb ik een positief rapport ontvangen. Zoiets zegt gelukkig dus helemaal niets  :)


jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #122 Gepost op: 10 november 2015, 17:54:41
Dank je wel voor je reactie. Ik wacht geduldig af en stel me er gewoon al op in dat ik er niet door ben. Dan is het niet zoŽn grote teleurstelling als ik er niet door ben en een hele leuke verrassing als dit wel blijkt te zijn.
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #123 Gepost op: 10 november 2015, 19:41:36
 O0


Bpau

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #124 Gepost op: 10 november 2015, 20:44:49
Ik had zoiets van: zeg maar wat je wil, ik denk dat dit allemaal een test is. En stiekem geloof ik dat nog steeds.
Die psycholoog moet een beeld van jou gaan vormen. En door dit soort dingen te vertellen en naar je reactie te kijken, kan hij een hoop te weten komen.
Ik zou rustig afwachten en jezelf niet gek maken.
Die psycholoog oordeelt of jij psychisch gezien bij het beroep van (hoofd)agent past. Mocht het oordeel negatief zijn, is dat beter voor beide partijen, want anders kom je er vroeg of laat toch zelf achter in de praktijk dat je niet geschikt bent en dat is minder prettig lijkt mij.

Beetje raar verwoord maar hoop dat het overkomt.
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te


jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #125 Gepost op: 10 november 2015, 21:43:20
Citaat van: Bpau link=msg=1383433 date=1447184689
Ik had zoiets van: zeg maar wat je wil, ik denk dat dit allemaal een test is. En stiekem geloof ik dat nog steeds.
Die psycholoog moet een beeld van jou gaan vormen. En door dit soort dingen te vertellen en naar je reactie te kijken, kan hij een hoop te weten komen.
Ik zou rustig afwachten en jezelf niet gek maken.
Die psycholoog oordeelt of jij psychisch gezien bij het beroep van (hoofd)agent past. Mocht het oordeel negatief zijn, is dat beter voor beide partijen, want anders kom je er vroeg of laat toch zelf achter in de praktijk dat je niet geschikt bent en dat is minder prettig lijkt mij.

Beetje raar verwoord maar hoop dat het overkomt.

Dat komt heel goed over, want je hebt helemaal gelijk. Maar ook zij heeft gelijk. In mijn omgeving zijn veel mensen die hebben gesolliciteerd (niet allemaal tegelijk natuurlijk) maar de meeste kwamen niet door deze selectie. En dat is inderdaad maar goed ook dat er een strenge selectie is. Dat ze dus niet zomaar iedereen in een politiepak hijsen haha
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


Bpau

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #126 Gepost op: 10 november 2015, 22:02:34
Ja daar heb je een goed punt...
Ik heb vanmiddag een (oud!) artikel gelezen dat de politie meer aandacht wou gaan schenken aan de psychologische keuringen. Dit ivm de incidenten waarbij aspiranten hun vuurwapen hebben misbruikt om (in 1 geval) zijn vriendin en later zichzelf mee hebben doodgeschoten...
Maar goed, we wijken af.

Er komt als agent een hoop op je af. Ik heb drie keer met ze meegelopen en ik vond het ook best pittig. Daarom is het (naar mijn mening) beter om nu af te vallen, dan zometeen met stress thuis te zitten. Dat moet je niet willen lijkt me...

Linkje naar artikel: http://www.nu.nl/politiek/2699388/onderzoek-omgang-dienstwapen-drama-almelo-.html
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te


jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #127 Gepost op: 10 november 2015, 22:10:34
en gezien dit artikel en incident in 2011 hebben plaatsgevonden, denk ik dat we nu wel te maken hebben met die scherpere controle en selectie  ;)
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


Bpau

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #128 Gepost op: 11 november 2015, 08:36:05
Ja dat denk ik ook  :P
Maar dat is beter voor iedereen lijkt me.

In ieder geval heel veel succes!  O0 en gewoon jezelf zijn  8)
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te


IB2989

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #129 Gepost op: 13 november 2015, 13:56:38
Ik heb zojuist even gebeld met W&S om te vragen wanneer er meer duidelijk wordt over de eindgesprekken. Ze gaf aan dat het nog wel kon duren tot eind december of begin januari. Nog een tijdje wachten dus...
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland