Schoon werken: arbeidshygiëne bij brandweer

Auteur Topic: Schoon werken: arbeidshygiëne bij brandweer  (gelezen 21069 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene501

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Citaat van: oma link=msg=1430112 date=1465974973
...zodra het bezigheidstherapieproject voor bureaucraten niet werkt.

Jammer dat je de plank zo mis slaat...
De projectleider is geen bureaucraat maar een bevelvoerder van de 24 uurs dienst die daar vele collega's uit de praktijk bij heeft betrokken.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #61 Gepost op: 24 juni 2016, 22:04:46
https://www.youtube.com/watch?v=fssCYfCBq9k
Schoner werken bij brand
Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
Gepubliceerd op 23 jun. 2016
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandslanghaspelhouder

  • manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #62 Gepost op: 24 juni 2016, 23:02:38
Citaat van: Live link=msg=1431907 date=1466798686
http://www.youtube.com/watch?v=fssCYfCBq9k
Schoner werken bij brand
Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
Gepubliceerd op 23 jun. 2016

"Door met een schone vinger over je helm te gaan kun je inschatten hoe vervuild je bent geraakt" even later: "trek nitril handschoenen aan"


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Danny722 link=msg=1443322 date=1471591484
http://www.brandweer-spaarndam.nl/2016/08/16/brand-in-bouwkeet/

Kwam ik toevallig tegen......

Het mag allemaal wat kosten... Dat brandje is nog kleiner dan de laatste keer dat ik de barbecue opstookte 998765
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: RemRoof link=msg=1443323 date=1471591791
Het mag allemaal wat kosten... Dat brandje is nog kleiner dan de laatste keer dat ik de barbecue opstookte 998765

Prikbordbrand, altijd lastig!


helm

  • Gast
Citaat van: oma link=msg=1443324 date=1471592118
Prikbordbrand, altijd lastig!

Zeker, kurkdroog geeft hoge vuurbelasting.  :)


guest12562

  • Gast
Dit is een typisch voorbeeld van doorslaan, gewoon een hele container laten komen omdat er ergens een prikbord in brand stond.
In het uiterste geval kun je gewoon je pak uit doen op locatie, in een vuilniszak proppen en op de kazerne naar de wasserij sturen.
Als je hiervoor een container te laat komen sla je echt de plank mis en snap ik dat er kritiek komt.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Wat ik een beetje heb: als we dan toch zo graag niet met de rook in contact willen komen, waarom moeten we dan altijd met het bluspak vol in de rook staan? Bij een autobrand heb je een bovenwindse kant en heel vaak lukt het prima om de auto voor een groot deel te blussen zonder dat je zelf in de rook hoeft te staan. Hier ook: er moet een opening geforceerd worden en vervolgens gaan we naar binnen om een prikbord te blussen. Waarom slaan we er dan geen ruit uit en zetten we er vijf seconden water op vanaf buiten? Dan kom je niet met de rook in aanraking en zijn we helemaal goed bezig, qua arbeidshygiëne.

Ik heb bewust eerst alleen de link geplaatst omdat ik benieuwd was wat andere forumleden er van vonden. Ik ben het aardig met jullie eens ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: Breathe link=msg=1443335 date=1471597633
Dit is een typisch voorbeeld van doorslaan, gewoon een hele container laten komen omdat er ergens een prikbord in brand stond.
In het uiterste geval kun je gewoon je pak uit doen op locatie, in een vuilniszak proppen en op de kazerne naar de wasserij sturen.
Als je hiervoor een container te laat komen sla je echt de plank mis en snap ik dat er kritiek komt.
ik sluit me er ook bij aan, spullen in een zak en klaar, dit moet je niet willen denk ik
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid