Nieuwe vinding, maar mag het?

Auteur Topic: Nieuwe vinding, maar mag het?  (gelezen 4548 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2015, 20:51:28
Voor mijn gevoel is er wel iets snellers te maken. Het idee is niet gek. Ik miste een botsadsorber achter de vrachtwagen in het filmpje.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #11 Gepost op: 15 augustus 2015, 21:26:40


Ik denk de wegwerker die vorig jaar gedood is terwijl hij de strips op de auto laadde? Bij Gouda was dat geloof ik door de botsabsorber geraakt die op zijn beurt door een vrachtauto werd aangereden.

Ja triest uiteraard...
Heb ook geen idee wat die dingen wegen en of ze zo makkelijk met de hand te slepen zijn. Had het idee van een kilootje of 10 en 2 meter lang? Trek je die 3 dingen niet zo even (vanaf de vluchtstrook) op een rustig momentje op een karretje?

Lijkt me dat dat een stuk sneller gaat dan dit systeem en je minder lang op de rijbaan hoeft te staan.
Als zo'n wagen geramd wordt door een zware truck heb je als chauffeur immers ook niks meer te zeggen...

Maar correct me if i'm wrong. Ben niet heel erg thuis in het echte wegwerk.
Al sta ik wekelijks meerdere malen op een A-weg.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #12 Gepost op: 15 augustus 2015, 23:07:51
Strips zijn niet zo heel zwaar.

En met de hand gaat sneller dan dat ding in het filmpje.

Maar risico is natuurlijk groter. Persoon buiten voertuig is gevaarlijker (meer/zwaarder letsel) dan in voertuig.

-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2015, 08:48:22
Als ik zo het filmpje bekijk. Qua formaat zou je bak waar de matten in liggen op de uiteindes van kunststof kunnen maken en dan zodanig gemonteerd dat als er iemand tegen aan rijd, dat gedeelte afbreekt. Vervang de gestreepte platen (of aanvulling er op) et knipperende led's en je bent al een heel eind onder weg.

Had alleen het idee dat de beveiligingsplaten wel aan de voor en zijkant gemonteerd waren maar niet aan de kant van het voertuig. Je zou toch zeggen dat je juist aan de kant van het voertuig het meeste aanrijdingsrisico hebt en juist daar wat beveiliging cq beter zichtbaar maakt?

En als dat hele systeem dan voor op een bots of pijlwagen zit, ben je je risico's al aardig aan het afdekken geweest in de zin van veiligheid van mens en materieel.