Onderweg naar een incident en dan...

Auteur Topic: Onderweg naar een incident en dan...  (gelezen 17806 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #40 Gepost op: 1 juni 2012, 22:45:27
Waar heb je het over ?
[..]

Ik heb niemand hier iets zien zeggen over stunts uithalen om er te komen. Voordat je met je belerende vingertje omhoog gaat staan: lees de bijdragen eerst nog even goed, als je wilt ?
[..]
Peen
Ik lees toch meerderen die de snelheid overschrijden als ze onderweg zijn.. Dat is al een overtreding op zich.. En gevaarlijker dan normaal rijden.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #41 Gepost op: 29 juni 2012, 19:12:50
De laatste keer dat ik met een reporter onderweg was kon ik gelukkig zonder al teveel problemen dicht bij het incident komen langs de snelweg. Eerst de auto voor het incident geparkeerd en aangezien ik op dat moment de lichtbalk met amberverlichting op het dak had staan voor een evenement deze maar erbij aangezet.

Echter kwam er op dat moment de OVD-P naar ons toe met de melding dat er voldoende foto's waren gemaakt en of ik met spoed de vluchtstrook wou vrijmaken. Dit natuurlijk gerespecteerd en in de wagen gestapt en we zijn even omgereden waardoor we een behoorlijk afstand door een wei-land moeten lopen maar we stonden toch weer dicht bij het incident. dan wel op een veilige plek.

Toch moet ik zeggen dat ik hier al wel wat ideeen heb meegekregen qua B-wegen zoeken en gebruik maken van een stafkaart. Zijn allemaal prima ideeen alleen nu nog tot uitvoer brengen. En inderdaad vluchtstrook rijden langs een file is geen goed idee...
je snelheid verhogen naar 140 waar je 120 mag... tsja, wie doet het tegenwoordig niet? Zelf noem ik het altijd maar een A1 rit 20 km boven de maximum snelheid zoals ambulances / politie zouden mogen. Maar kijk niet gek op als er dan ineens een envelop van het CJIB op de mat ligt... Veiligheid boven alles en als het overige verkeer langzaam rijd omdat er een incident is, pas dan wel je snelheid erop aan. Want zoals hier voor al eens gezegd ze zitten er niet op te wachten op nog meer incidenten...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #42 Gepost op: 30 juni 2012, 12:07:42
Het enige waar ik mij heel erg druk over kan maken tijdens het rijden naar een melding is verkeer dat op z'n dooie gemakkie ongeveer 10 km/h langzamer gaat rijden dan de maximum snelheid. Dus als je binnen de bebouwde kom op een normale overzichtelijke weg 35 of 40 gaat rijden waar je 50 mag. Of iets van 60 of 70 waar je 80 mag. Inhalen is in veel gevallen geen mogelijkheid. Binnen de bebouwde kom niet vanwege de drukte en de vele kruisingen, buiten de bebouwde kom vanwege de vele bomen langs de weg en de onoverzichtelijke stukken. Er zit dan vaak niets anders op dan rustig blijven en maar afwachten bij welke kruising die langzame automobilist afslaat.  0098
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #43 Gepost op: 5 juli 2012, 11:13:46
Het enige waar ik mij heel erg druk over kan maken tijdens het rijden naar een melding is verkeer dat op z'n dooie gemakkie ongeveer 10 km/h langzamer gaat rijden dan de maximum snelheid. Dus als je binnen de bebouwde kom op een normale overzichtelijke weg 35 of 40 gaat rijden waar je 50 mag. Of iets van 60 of 70 waar je 80 mag. Inhalen is in veel gevallen geen mogelijkheid. Binnen de bebouwde kom niet vanwege de drukte en de vele kruisingen, buiten de bebouwde kom vanwege de vele bomen langs de weg en de onoverzichtelijke stukken. Er zit dan vaak niets anders op dan rustig blijven en maar afwachten bij welke kruising die langzame automobilist afslaat.  0098

Daar kan ik mij ook druk over maken, van die automobilisten die denken dat ze alleen op de wereld zijn en de snelheden 10 a 20 km onder de maximum gaan rijden. Dan ben je vaak te laat bij een incident of waar je ook naar onderweg bent. Toevallig afgelopen maandag nog meegemaakt moest om 23 uur in Katwijk zijn en dan heb je op de A12 van die fijne mensen die op plekken waar je 70 als max hebt 50/60 rijden. Aangezien er maar 1 baan open was kon ik er niet om heen... Hoe vaak het dan niet door me heen schiet van had ik maar een werkverkeer stikker... al die wegwerkers die langs de weg bezig zijn kunnen WEL doorrijden als ze in de auto zitten... Maar it's the job...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #44 Gepost op: 5 juli 2012, 18:32:19
Hoe vaak het dan niet door me heen schiet van had ik maar een werkverkeer stikker... al die wegwerkers die langs de weg bezig zijn kunnen WEL doorrijden als ze in de auto zitten... Maar it's the job...
Wat ben ik blij dat jij die sticker niet hebt  :o ::)

Hoeveel tijd scheelt het in minuten als je 70 of 80 km/h rijdt ?


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #45 Gepost op: 5 juli 2012, 18:34:02
Hoeveel tijd scheelt het in minuten als je 70 of 80 km/h rijdt ?
Dat hangt van de afstand af ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 5 juli 2012, 18:58:54
Hoe vaak het dan niet door me heen schiet van had ik maar een werkverkeer stikker... al die wegwerkers die langs de weg bezig zijn kunnen WEL doorrijden als ze in de auto zitten... Maar it's the job...
Kun je op die werkvlakken dan wel 80 km/u rijden?
In het slechtste geval word je gepakt en kom je helemaal niet bij een incident en in het beste geval zit je er met je neus op, omdat je het zelf veroorzaakt en of dat nu zo fijn is?


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #47 Gepost op: 5 juli 2012, 19:20:00
Dat hangt van de afstand af ;)
Dat klopt  :D , stel een afstand van 13 kilometer over een gebruikelijke N-weg, 2 rijstroken met tegemoetkomend verkeer en mogelijkheid tot inhalen.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #48 Gepost op: 5 juli 2012, 19:30:55
Dat klopt  :D , stel een afstand van 13 kilometer over een gebruikelijke N-weg, 2 rijstroken met tegemoetkomend verkeer en mogelijkheid tot inhalen.

Over een afstand van 13 kilometer scheelt het 1,5 minuut.

70 km/h = 11, 2 minuten
80 km/h = 9,7 minuten


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #49 Gepost op: 5 juli 2012, 20:24:01
Over een afstand van 13 kilometer scheelt het 1,5 minuut.
Oke, dat is dus te verwaarlozen.