Onderweg naar een incident en dan...

Auteur Topic: Onderweg naar een incident en dan...  (gelezen 17836 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #50 Gepost op: 5 juli 2012, 20:55:42
Daar kan ik mij ook druk over maken, van die automobilisten die denken dat ze alleen op de wereld zijn en de snelheden 10 a 20 km onder de maximum gaan rijden. Dan ben je vaak te laat bij een incident of waar je ook naar onderweg bent. Toevallig afgelopen maandag nog meegemaakt moest om 23 uur in Katwijk zijn en dan heb je op de A12 van die fijne mensen die op plekken waar je 70 als max hebt 50/60 rijden. Aangezien er maar 1 baan open was kon ik er niet om heen... Hoe vaak het dan niet door me heen schiet van had ik maar een werkverkeer stikker... al die wegwerkers die langs de weg bezig zijn kunnen WEL doorrijden als ze in de auto zitten... Maar it's the job...

En jij bent onder meer verkeersregelaar? Ben jij iemand die zich gedraagt alsof de weg alleen voor jou is en iedereen moet wijken?
Wellicht heeft die persoon voor jou net haar/zijn rijbewijs gehaald en is nog een beetje onzeker.
Verkeer betekent niet alleen alle voertuigen en personen die de openbare weg gebruiken, maar ook de omgang van mensen met elkaar.
Met zulke uitspraken verdien jij al een EMG cursus, maar ik twijfel of het wel enig zin zal hebben, zoals jij erin staat.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #51 Gepost op: 6 juli 2012, 16:12:48
Oke, dat is dus te verwaarlozen.
Mwah, hoezo is 1,5 minuut te verwaarlozen? Dat kan toch het verschil zijn tussen wel beelden hebben van een brandende auto / woning of niet. Wel ben ik van mening dat die 1,5 minuut niet behaald moet worden door dingen te doen die niet kunnen, zoals door een werkvak heen te rijden.  0098
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #52 Gepost op: 6 juli 2012, 19:14:45
En jij bent onder meer verkeersregelaar? Ben jij iemand die zich gedraagt alsof de weg alleen voor jou is en iedereen moet wijken?
Wellicht heeft die persoon voor jou net haar/zijn rijbewijs gehaald en is nog een beetje onzeker.
Verkeer betekent niet alleen alle voertuigen en personen die de openbare weg gebruiken, maar ook de omgang van mensen met elkaar.
Met zulke uitspraken verdien jij al een EMG cursus, maar ik twijfel of het wel enig zin zal hebben, zoals jij erin staat.

Ik ben inderdaad een evenementen verkeersregelaar... (waar die opmerking voor is geen idee)
Ben zeker geen persoon waar iedereen voor moet wijken maar als er niets of niemand voor hem rijd en dan toch 10 / 20 km onder de maximum gaat zitten... En als ik zo keek was het waarschijnlijk iemand die langere tijd zijn rijbewijs had... of wel grofweg gezegt zo'n grijze duif... Dat ik aangeef dat ik af en toe denk van had ik maar, lees je nergens dat ik te hard zou rijden.. dus waar het commentaar vandaan komt dat ik wel een EMG cursus nodig hebt... verklaar je nader... Iemand met teveel alcohol, die 200 rijd door de bebouwde kom, die zich als een bezetene door het verkeer raast en rechts inhaalt en ga zo maar door daar zeg ik JA tegen die moet het hebben.
Maar ik heb wel degelijk respect in het verkeer maar vind wel dat als ik in mijn achteruit kijk spiegel kijk en daar een file veroorzaakt word terwijl de persoon voor mij rustig 70 kan gaan rijden en dat dus niet doet... dan bewaar ik wel mijn rust... en blijf rustig rijden ook al denk ik van zou het liefste even achter de pionnen willen rijden... Maar daar hoor je mij niet zeggen dat ik dat dan ook daadwerkelijk doe!

Als je iets niet begrijpt aan iemand zijn tekst of je interpreteert het misschien wel verkeert vraag dan na voordat je met dingen begint te smijten!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #53 Gepost op: 6 juli 2012, 19:19:01
Wat ben ik blij dat jij die sticker niet hebt  :o ::)

Hoeveel tijd scheelt het in minuten als je 70 of 80 km/h rijdt ?

Ik heb gelukkig in mijn werk die sticker ook niet nodig als ICT'er zijnde.
Maar ook al had ik hem gehad dan was ik er nog steeds niet om heen gegaan... Het werkvak is voor de mensen die er moeten werken en niet die toevallig zo'n sticker op de auto hebben... Hoe noemen ze dat misbruik maken van de spullen?

dan kan ik net zo goed de amberverlichting aanzetten die ik in de auto heb en dat zal ik ook nooit doen in dat soort situaties!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #54 Gepost op: 6 juli 2012, 21:53:19
Ik ben inderdaad een evenementen verkeersregelaar... (waar die opmerking voor is geen idee)
Ben zeker geen persoon waar iedereen voor moet wijken maar als er niets of niemand voor hem rijd en dan toch 10 / 20 km onder de maximum gaat zitten... En als ik zo keek was het waarschijnlijk iemand die langere tijd zijn rijbewijs had... of wel grofweg gezegt zo'n grijze duif... Dat ik aangeef dat ik af en toe denk van had ik maar, lees je nergens dat ik te hard zou rijden.. dus waar het commentaar vandaan komt dat ik wel een EMG cursus nodig hebt... verklaar je nader... Iemand met teveel alcohol, die 200 rijd door de bebouwde kom, die zich als een bezetene door het verkeer raast en rechts inhaalt en ga zo maar door daar zeg ik JA tegen die moet het hebben.
Maar ik heb wel degelijk respect in het verkeer maar vind wel dat als ik in mijn achteruit kijk spiegel kijk en daar een file veroorzaakt word terwijl de persoon voor mij rustig 70 kan gaan rijden en dat dus niet doet... dan bewaar ik wel mijn rust... en blijf rustig rijden ook al denk ik van zou het liefste even achter de pionnen willen rijden... Maar daar hoor je mij niet zeggen dat ik dat dan ook daadwerkelijk doe!

Als je iets niet begrijpt aan iemand zijn tekst of je interpreteert het misschien wel verkeert vraag dan na voordat je met dingen begint te smijten!

Lees je eigen tekst maar eens goed na, dan begrijp je misschien de reactie.
Ook nu weer een opmerking wat totaal nergens op slaat.  "zo'n grijze duif"
Ook een "grijze duif" kan misschien net zijn/haar rijbewijs gehaald hebben. Dit in combinatie met het feit dat je zegt dat je respect hebt in het verkeer, klinkt niet geloofwaardig.
Je MAG 70 rijden op een weg waar MAXIMAAL 80 km gereden mag worden en je mag 100 rijden waar MAXIMAAL 120 is toegestaan.
Die opmerking over verkeersregelaar? Dan verwacht ik een bepaalde professionaliteit van en niet zulke opmerkingen.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #55 Gepost op: 6 juli 2012, 22:16:23
Lees je eigen tekst maar eens goed na, dan begrijp je misschien de reactie.
Ook nu weer een opmerking wat totaal nergens op slaat.  "zo'n grijze duif"
Ook een "grijze duif" kan misschien net zijn/haar rijbewijs gehaald hebben. Dit in combinatie met het feit dat je zegt dat je respect hebt in het verkeer, klinkt niet geloofwaardig.
Je MAG 70 rijden op een weg waar MAXIMAAL 80 km gereden mag worden en je mag 100 rijden waar MAXIMAAL 120 is toegestaan.
Die opmerking over verkeersregelaar? Dan verwacht ik een bepaalde professionaliteit van en niet zulke opmerkingen.

Met mijn tekst is niets mis mee, jij interpreteert het op jouw manier, met mijn reactie daarop.
En inderdaad noem ik het een "grijze duif" want had ook wel bejaarde kunnen zeggen ofzo, of ouder iemand... En als die op die leeftijd nog zijn rijbewijs haalt... pffff... nou wens Nederland sterkte... Ook als verkeersregelaar hebben wij al van alles meegemaakt hier tijdens de evenementen... tot zere benen toe omdat wij onderste boven gereden worden doordat sommige behoorlijk eigenwijs zijn en als wij een stopteken geven ze gewoon doorgassen langs de file op... sorry lijnbussen gaan nou eenmaal voor dus zetten wij de boel stil. Maar dat ter zijde aangezien het offtopic is.

Wanneer ik onderweg zou zijn naar een incident en ik heb iemand voor me rijden die zo langzaam rijd dan weet ik wel zeker dat er meerdere mensen zouden reageren van gas is wat door... En vraag me zelf af of jij als je onderweg bent naar een incident het prettig zou vinden als er iemand voor je rijd op die snelheid... en inderdaad heb je gelijk waar je 120 max is mag je er onder... maar een kennis van me is al wel eens van de weggehaald omdat hij 80 reed met de vraag of hij gedronken had... en of hij toch wat meer vaart wou maken want het was toch niet helemaal de bedoeling dat er 80 op de snelweg gereden werd... Nu zijn er wegwerkzaamheden en max 70 en gaat deze meneer er onder zitten 50/60, als er iemand voor hem zat en of een hele file voor zat prima! geen enkel probleem...  druk is het overal... maar wanneer er compleet geen drukte is... en hij gewoon 70 kan gaan rijden en dan kun je nog net je rijbewijs hebben... dan heb je tijdens rijlessen geleerd dat je waar je 70 rijd ook 70 gaat rijden... en als daar een verschil op je GPS zit dat daar 60 staat prima, als de teller maar op 70 staat... dan kan iedereen doorrijden...

Maar ik was gelukkig niet onderweg naar een incident, maar prive onderweg...
En verder op las ik iets dat het om enkele minuten ging wat ik winst maakte... inderdaad maar ik moest er wel om 23 uur zijn. En kwam nu 22:50 op me bestemming aan. ik heb het gered maar had er liever wat meer tijd gehad... terwijl ik om 20:00 uur vertrokken was van uit Limburg-Noord
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #56 Gepost op: 6 juli 2012, 23:30:05
Beste TheTwin,

Als ik onderweg ben naar mijn opkomstplaats, dan weet ik dat ik door een woonwijk met 30 km zone moet rijden. De tijdwinst welke ik hiermee verlies is minimaal. Ja ook ik heb wel eens het idee van schiet eens op, maar de mede verkeersdeelnemer doet nog steeds niets fout. Het is hoe JIJ in het verkeer staat en niet die "grijze duif" /ouder iemand, of iemand die wellicht niet veel rijdt. Dat iemand die 80 rijdt van de snelweg wordt gehaald, ik kan begrijpen dat men dit wil nakijken, maar het mag wel en is in feite niet strafbaar.

Dat andere verkeersdeelnemers tegen jou benen aanrijden, wellicht dat jij geen duidelijke stopteken hebt gegeven en daarom deze grijze duiven, de verkeersregelaars als bowlingpin gebruiken.
Ik ga er vanuit dat dit niet het geval is en jij de stopteken duidelijk gegeven hebt. verplaats je eens in die andere mensen (voor zover mogelijk is) die weten niet dat jij haast hebt om een of andere redenen.
Het heet daarom niet voor niets "verkeer"  O0
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #57 Gepost op: 7 juli 2012, 22:17:26
En verder op las ik iets dat het om enkele minuten ging wat ik winst maakte... inderdaad maar ik moest er wel om 23 uur zijn. En kwam nu 22:50 op me bestemming aan. ik heb het gered maar had er liever wat meer tijd gehad... terwijl ik om 20:00 uur vertrokken was van uit Limburg-Noord

Ik ken jou probleem heel goed. Ik kan me ook chagerijnig maken over dat soort mensen. Ookal gaat het niet eens om de tijd, maar het rijd gewoon niet fijn.

Gisteren moest ik naar Lisse toe. Een heel stuk binnendoor. Met steeds dezelfde auto voor me. Een Opel Agila 1.2 Met aanhanger.
Oké die auto zegt al veel. 2 oudere mensen erin maakt het niet beter. En met een aanhanger word het helemaal kansloos. Gevolg? bijna 50 rijden waar je 80 mag. En dat een half uur lang. Was ik te laat? Nee. Heb ik iets gemist? Nee. Heb ik me eraan geergerd dat je niet 1 seconde even het gas in kan drukken. Ja behoorlijk  ;D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #58 Gepost op: 7 juli 2012, 23:31:38
Ik ken jou probleem heel goed. Ik kan me ook chagerijnig maken over dat soort mensen. Ookal gaat het niet eens om de tijd, maar het rijd gewoon niet fijn.

Gisteren moest ik naar Lisse toe. Een heel stuk binnendoor. Met steeds dezelfde auto voor me. Een Opel Agila 1.2 Met aanhanger.
Oké die auto zegt al veel. 2 oudere mensen erin maakt het niet beter. En met een aanhanger word het helemaal kansloos. Gevolg? bijna 50 rijden waar je 80 mag. En dat een half uur lang. Was ik te laat? Nee. Heb ik iets gemist? Nee. Heb ik me eraan geergerd dat je niet 1 seconde even het gas in kan drukken. Ja behoorlijk  ;D

Alleen al dat je weet om wat voor opel het gaat, en als je nog even nadenkt weet je vast het kenteken ook nog wel...
Of wel je hebt er lang genoeg achter gehangen om alles goed op te kunnen nemen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #59 Gepost op: 7 juli 2012, 23:41:32
Alleen al dat je weet om wat voor opel het gaat, en als je nog even nadenkt weet je vast het kenteken ook nog wel...
Of wel je hebt er lang genoeg achter gehangen om alles goed op te kunnen nemen...

Man, als die een overval ging plegen had ik het complete signalement.  098uo
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens