Onderweg naar een incident en dan...

Auteur Topic: Onderweg naar een incident en dan...  (gelezen 17700 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #60 Gepost op: 8 juli 2012, 10:23:15
Goed om te lezen dat wij voorlopig nog niet zonder werk komen te zitten,dat dan weer wel.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #61 Gepost op: 8 juli 2012, 14:44:40
Daar kan ik mij ook druk over maken, van die automobilisten die denken dat ze alleen op de wereld zijn en de snelheden 10 a 20 km onder de maximum gaan rijden. Dan ben je vaak te laat bij een incident of waar je ook naar onderweg bent. Toevallig afgelopen maandag nog meegemaakt moest om 23 uur in Katwijk zijn en dan heb je op de A12 van die fijne mensen die op plekken waar je 70 als max hebt 50/60 rijden. Aangezien er maar 1 baan open was kon ik er niet om heen... Hoe vaak het dan niet door me heen schiet van had ik maar een werkverkeer stikker... al die wegwerkers die langs de weg bezig zijn kunnen WEL doorrijden als ze in de auto zitten... Maar it's the job...

Afhankelijk van het voertuig waar ik mee rijd ben ik zo iemand die de V max. Niet rijd op wegen waar de V max. 100 km/u is of meer.
Ik ben (nog) niet grijs, ben zeker niet alleen op de wereld maar heb wel een aantal simpele redenen waarom ik voor mezelf met een bepaald voertuig een V max van 90 á 95 km/u hanteer.

- Brandstof verbuik bij 90 / 95 ligt op 1 op 5 bij 120 ligt het rond de 1 op 3 (betaal jij het verschil voor euro95)
- Het geluidnivo in de cabine 90 / 95 prima te doen bij 120 heb ik oordoppen nodig zelfs de autoradio overstemd dan het motorkabaal niet, laat staan dat ik nog enige hulpverlener met prio 1 kan horen.
- Ik houd mijn spullen graag heel anders had ik in het geheel niet aan mij hobby hoeven beginnen (kost sowieso al genoeg)

Jou redenatie is erg egoistisch en getuigd niet van enige inleving in de situatie van je medeweggebruikers wellicht dat de eerder geopperde EMG je kan laten inzien dat er ook anderen gebruik maken van de wegen (denk eens aan een fietspadferrari (aixam o.i.d.) die ook op een 80 km weg gewoon op de rijbaan mogen rijden)
Van een (zeker) evenementen verkeersregelaar mag je een iets andere houding verwachten
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #62 Gepost op: 8 juli 2012, 17:49:57
Ook ik erger me soms wezenloos aan mensen die onder de maximum snelheid rijden. En al helemaal als ze dat op de linkerbaan doen (snelweg) Moet ik nu ook een EMG volgen?   ::)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #63 Gepost op: 8 juli 2012, 17:58:29
Ook ik erger me soms wezenloos aan mensen die onder de maximum snelheid rijden. En al helemaal als ze dat op de linkerbaan doen (snelweg) Moet ik nu ook een EMG volgen?   ::)
`

Nee Dinges. Als je je daaraan ergert moet je je rijbewijs inleveren. En NOOIT meer terug krijgen.  098uo
Ergeren is levens gevaarlijk in het verkeer!  0098
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #64 Gepost op: 8 juli 2012, 18:36:00
Ook ik erger me soms wezenloos aan mensen die onder de maximum snelheid rijden. En al helemaal als ze dat op de linkerbaan doen (snelweg) Moet ik nu ook een EMG volgen?   ::)

Jij bent volgens mij heel goed instaat om aan te voelen wat er wordt bedoeld, zeker gezien de contect waarin het citaat is geplaatst.
Ergernis is wat dat betreft geen mens vreemd want ook ik kan me ergeren aan mensen in het verkeer maar de situaties en insinuaties zoals in het citaat geven een beeld waarmee je aangeeft over weinig inlevingsvermogen te beschikken.
Ik heb bij mij rijopleiding geleerd dat autorijden voor 50% het herstellen van fouten van anderen is, dan kun je je ergeren aan iemands V max. maar je kunt je ook een voorstelling maken waarom iemand onder de V max rijdt. Dat maakt misschien de ergernis opzich niet minder maar toont wel begrip voor de situatie waarin de ander zich kennelijk bevind, dat zou een hulpverlener niet vreemd voor moeten komen denk ik.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #65 Gepost op: 8 juli 2012, 21:14:46
In vele casuïstieken zou ik het n.a.w. totaal met je eens zijn, ware het niet dat: ik een mening heb als motorrijder, als automobilist, als voetganger, als fietser (recreatief en MTB) en als ambulancechauffeur.

Het herstellen van fouten van anderen herken ik zeer zeker, prive en werk, dagelijks. Het verkeer is een samenspel.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31249.msg656677#msg656677

En zeker heb ik begrip voor de ''zwakkere'' verkeersdeelnemer, alle ruimte zelfs.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #66 Gepost op: 16 juli 2012, 17:47:10
Afhankelijk van het voertuig waar ik mee rijd ben ik zo iemand die de V max. Niet rijd op wegen waar de V max. 100 km/u is of meer.
Ik ben (nog) niet grijs, ben zeker niet alleen op de wereld maar heb wel een aantal simpele redenen waarom ik voor mezelf met een bepaald voertuig een V max van 90 á 95 km/u hanteer.

- Brandstof verbuik bij 90 / 95 ligt op 1 op 5 bij 120 ligt het rond de 1 op 3 (betaal jij het verschil voor euro95)
- Het geluidnivo in de cabine 90 / 95 prima te doen bij 120 heb ik oordoppen nodig zelfs de autoradio overstemd dan het motorkabaal niet, laat staan dat ik nog enige hulpverlener met prio 1 kan horen.
- Ik houd mijn spullen graag heel anders had ik in het geheel niet aan mij hobby hoeven beginnen (kost sowieso al genoeg)

Jou redenatie is erg egoistisch en getuigd niet van enige inleving in de situatie van je medeweggebruikers wellicht dat de eerder geopperde EMG je kan laten inzien dat er ook anderen gebruik maken van de wegen (denk eens aan een fietspadferrari (aixam o.i.d.) die ook op een 80 km weg gewoon op de rijbaan mogen rijden)
Van een (zeker) evenementen verkeersregelaar mag je een iets andere houding verwachten

Wanneer ik als verkeersregelaar op de weg sta en je ziet iemand aankomen op een weg van 50 of op een weg van 80 die boven de maximum snelheid rijd zeg je ook jemig wat een eikel, hij ziet toch ook wel door de signalering dat wij als verkeersregelaars daar aan het werk zijn.. Maar wanneer ik op de weg zit en je max is 120 en er rijd er een voor 110 op de linker baan denk je ook van ga is naar rechts... Rijd je op een weg waar je 70 mag zonder mogelijkheid tot inhalen en er rijd er een 50/60 voor je en je kijkt in je spiegel en je ziet daar ook een file veroorzaakt worden door je voorganger... weet ik zeker dat niet alleen ik me zit te ergeren maar ook die achter mij zitten... Dat deze persoon onder de max gaat zitten 5 km kan ik me prima voorstellen en oke 60 kan ik me ook nog wel ergens bij voorstellen... maar 50 dan is mijn idee al gauw die meneer is met andere dingen bezig dan met de weg... vermoeidheid kan het ook wezen dan zou de vraag zijn van ga pauze nemen... Je geeft aan om onder de snelheid te blijven zitten wanneer je in een bepaalde auto rijd.. nou dit was een redelijk dure auto dus als de persoon achter het stuur de eigenaar is dan zal deze niet zo zeer op de kleintjes letten. Er word aan alle kanten geroepen dat ik een EMG cursus zou moeten gaan volgen.. Maar waarom? omdat ik een mening geef? als ik inderdaad door het werkvak was geknald ja dan geef ik jullie gelijk... maar ik ben er netjes achter blijven zitten en heb me verder compleet aan de verkeersregels gehouden en ben hem niet wezen opduwen of wat dan ook..

In die 7 jaar dat ik nou mijn rijbewijs heb ben ik al heel wat op de weg geweest en heb ik al verschillende situaties meegemaakt waarbij het allemaal goed is afgelopen. Maar veel van de bijna incidenten was het OF een jochie achter het stuur of een oude vandaag achter het stuur...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=