Zeer grote brand (industrie) Dorpsweg Oudendijk 23-8-2015

Auteur Topic: Zeer grote brand (industrie) Dorpsweg Oudendijk 23-8-2015  (gelezen 4335 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #10 Gepost op: 23 augustus 2015, 10:37:50
Bekend adres dit .   Er is al regelmatig brand geweest in of bij deze fabriek .

Salland detail is dat de dichts bijzijnde brandweer post in een andere regio ligt .   Ben benieuwd hoe lang het duurt voor er op inter regionaal gebied uitgerukt kan worden .


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #11 Gepost op: 23 augustus 2015, 10:43:23
Citaat van: Thor link=msg=1368321 date=1440318732
ZGB 0200724 BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Eenheden WTS2500 West Friesland)

N.B. Ruim open water in de vorm van de ringvaart direct voor de deur.

Wat wil je hiermee zeggen, dat het vreemd is dat het WTS gepiept is ??
Juist vanwege de ringvaart denk ik juist dat het een slimme zet is geweest namelijk want, de pomp van het WTS heeft iets meer vermogen dan die van een TS. Je hoeft die 2500 meter slang niet uit te leggen die koppelingen zitten er niet voor niks tussen.
Daarnaast is de dijk waar het bedrijf gevestigd is nu niet wat je noemt lekker ruim en met het aantal voertuigen dat is gepiept is het al snel lekker druk op het dijkje, het zelfde geldt overigens voor het terrein van het bedrijf, dan is het toch prettig dat je kan volstaan met alleen een transportslang langs de dijk en nog wat ruimte overhoud voor andere zaken en voertuigen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #12 Gepost op: 23 augustus 2015, 10:46:02
Citaat van: marcel-beets link=msg=1368324 date=1440319070
Bekend adres dit .   Er is al regelmatig brand geweest in of bij deze fabriek .

Salland detail is dat de dichts bijzijnde brandweer post in een andere regio ligt .   Ben benieuwd hoe lang het duurt voor er op inter regionaal gebied uitgerukt kan worden .

Weet je dat zeker Marcel, Avenhorn ligt niet zo heel verweg, dijk afrijden en de prov. weg oversteken. Ik zou zo niet weten welke post van ZaWa er dichterbij ligt (misschien Oosthuizen maar daar twijfel ik een beetje aan)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #13 Gepost op: 23 augustus 2015, 11:14:39
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1368326 date=1440319403
Wat wil je hiermee zeggen, dat het vreemd is dat het WTS gepiept is ??
Juist vanwege de ringvaart denk ik juist dat het een slimme zet is geweest namelijk want, de pomp van het WTS heeft iets meer vermogen dan die van een TS. Je hoeft die 2500 meter slang niet uit te leggen die koppelingen zitten er niet voor niks tussen.
Daarnaast is de dijk waar het bedrijf gevestigd is nu niet wat je noemt lekker ruim en met het aantal voertuigen dat is gepiept is het al snel lekker druk op het dijkje, het zelfde geldt overigens voor het terrein van het bedrijf, dan is het toch prettig dat je kan volstaan met alleen een transportslang langs de dijk en nog wat ruimte overhoud voor andere zaken en voertuigen.

Voor een brand in 600 tons pinda's kun je echt wel wat water gebruiken.
Juist vanwege de ringvaart, als die ringvaart er niet was geweest direct voor de deur hadden ze dan soms geen WTS moeten alarmeren ?
Het was en is daar nog steeds voor zover ik mij kan herinneren een gewone tweebaansweg langs de ringvaart.


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2015, 11:16:27
Ik praat natuurlijk wel een beetje voor eigen parochie als vrijwilliger uit oosthuizen maar Volgens de routeplanner zou Oosthuizen 3,9 km rijden in 5 minuten .     Avenhoorn 4,5 km in 9 minuten .    Maar het blijft tenslotte een andere regio .  Regio's zijn natuurlijk wel bezig dit te veranderen maar men praat hier al jaren over .  Tevens staat er in Oosthuizen ook een prachtige WTS  die wellicht snel beschikbaar had kunnen zijn .


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2015, 11:22:38
Citaat van: marcel-beets link=msg=1368341 date=1440321387
Ik praat natuurlijk wel een beetje voor eigen parochie als vrijwilliger uit oosthuizen maar Volgens de routeplanner zou Oosthuizen 3,9 km rijden in 5 minuten .     Avenhoorn 4,5 km in 9 minuten .    Maar het blijft tenslotte een andere regio .  Regio's zijn natuurlijk wel bezig dit te veranderen maar men praat hier al jaren over .  Tevens staat er in Oosthuizen ook een prachtige WTS  die wellicht snel beschikbaar had kunnen zijn .

Dat was mijn idee ook, vandaar mijn WTS dat vermoedelijk wel van wat verder moest komen dan het WTS vanuit Oosthuizen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #16 Gepost op: 23 augustus 2015, 11:40:03
Citaat van: marcel-beets link=msg=1368341 date=1440321387
Ik praat natuurlijk wel een beetje voor eigen parochie als vrijwilliger uit oosthuizen maar Volgens de routeplanner zou Oosthuizen 3,9 km rijden in 5 minuten .     Avenhoorn 4,5 km in 9 minuten .    Maar het blijft tenslotte een andere regio .  Regio's zijn natuurlijk wel bezig dit te veranderen maar men praat hier al jaren over .  Tevens staat er in Oosthuizen ook een prachtige WTS  die wellicht snel beschikbaar had kunnen zijn .

Volgens mij gaat de samenwerking langzaam maar zeker steeds beter als ik de meldingen een beetje volg dan boekt men over en weer wel enige vooruitgang maar je hebt gelijk dat het over en weer nog wel een stuk beter kan.

Citaat van: Thor link=msg=1368340 date=1440321279
Voor een brand in 600 tons pinda's kun je echt wel wat water gebruiken.
Juist vanwege de ringvaart, als die ringvaart er niet was geweest direct voor de deur hadden ze dan soms geen WTS moeten alarmeren ?
Het was en is daar nog steeds voor zover ik mij kan herinneren een gewone tweebaansweg langs de ringvaart.

Zo heb ik je reactie niet echt kunnen lezen. Ik begreep er eerder enig sarcasme uit. Wat betreft je beeld, stel dat maar een beetje bij want de oudendijk is niet wat je noemt erg breed twee vrachtwagen kunnen er niet overal passeren (zeker niet tussen de oliefabriek en Avenhorn en lastig tussen de oliefabriek en de oude E10 en op dat stuk is er juist rekening gehouden met vrachtverkeer naar de oliefabriek) er geldt niet voor niets een max. voertuigbreedte van 2,3 meter.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend