Nieuwe Ambulance Uniformen

Auteur Topic: Nieuwe Ambulance Uniformen  (gelezen 63892 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sarge

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2016, 10:23:09
De nieuwe ontwerpen voor ambulancekleding zijn gepresenteerd, wat vinden jullie?

De ontwerpen zijn:
- Star of Life
- Hexit
- Hexit: Touch of red





Intensive care verpleegkundige


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #11 Gepost op: 23 december 2016, 10:37:05
Tja vooral even wennen. Het eerste ontwerp in het blauw vindt ik vrij veel lijken op de kleding van de BOA,s


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #12 Gepost op: 23 december 2016, 10:40:01
Wel geinig bedacht door AZN om je ambulancebroeders met een pijltje boven het poepgat te laten rondlopen (model Hexit + Hexit touch of red)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #13 Gepost op: 23 december 2016, 12:37:53
Ben niet zo kapot van de kleuren, of eigenlijk ook weer wel............ Kleurstelling en effecten maken t onrustiger dan het huidige groengele uniform ( dat ''enamel blue'' was altijd wel heel weinig blue, iets dat nu 500 % is gecompenseerd als ik dit resultaat zie...

Uniform ziet er qua ontwerp en de gebruikskenmerken er wel practischer uit dan het huidige. ben enorm benieuwd of deze ontwerpen functionele en mooi worden bevonde door diegenen die het moeten gaan dragen.

Ik zou graag willen dat managers logistiek etc ook in deze kleding of een variant ervan rondlopen, scheelt weer bias en gelijke monniken gelijke kappen.

En waar is de naam en functievermelding gebleven??
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #14 Gepost op: 23 december 2016, 12:42:37
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1468622 date=1482493073
Ben niet zo kapot van dit resultaat, of eigenlijk ook weer wel............ ben enorm benieuwd of deze ontwerpen functionele en mooi worden bevonde door diegenen die het moeten gaan dragen. Ik zou meteen willen eisen dat managers etc ook in deze kleding moeten rondlopen, scheelt weer bias en gelijke monniken gelijke kappen.
En waar is de naam en functievermelding gebleven??

Eeuh,

De kleding moet onderscheid maken tussen ambulance hulpverleners en niet-ambulance hulpverleners.  Heel veel managers zijn geen ambulance hulpverlener  (meer).

Gaat het zorgambulancepersoneel ook in deze kleding lopen? Of krijgen zij een eigen kledinglijn (zoals vroeger bij het WK).
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #15 Gepost op: 23 december 2016, 12:51:59
Citaat van: RemRoof link=msg=1468625 date=1482493357

Eeuh,

De kleding moet onderscheid maken tussen ambulance hulpverleners en niet-ambulance hulpverleners.  Heel veel managers zijn geen ambulance hulpverlener  (meer).

Gaat het zorgambulancepersoneel ook in deze kleding lopen? Of krijgen zij een eigen kledinglijn (zoals vroeger bij het WK).

Als t alleen wordt gedragen door actuele zorgverleners dan moet er minstens een functievermelding op.

In andere landen zoals UK draagt iedere zorgverleenr en fucntionaris het groene uniform met naam en minimaal functievermelding, daar zijn er nogal wat stripes en starts maar het is wel functioneel en vooral dudielijk wie wie is.

In Nederland wil een groep ambulancezorgverleners dat iedereen binnen de ambulancezorg zogenaamd gelijk is; AVP & ACH, maar dat anderen (zorgambu  en andere ambu functionarissen die kledingkleur niet  mogen dragen...

Ik heb liever functie en voornaam vermelding en vermelding ambulance / zorgambulance etc dan een team zorgverleners die uit een ambu komt zetten waarvan buitenstaanders niet kunnen zien wie wie is..
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #16 Gepost op: 23 december 2016, 12:55:41
zou dan beide niet een mogelijkheid zijn?

alleen actuele ambulance chauffeurs en - verpleegkundigen in deze kleding en verdere onderscheid door naam cq functie vermelding

persoonlijk lijkt duidelijke functie vermelding een absolute meerwaarde


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #17 Gepost op: 23 december 2016, 13:17:01
Citaat van: senseihomer link=msg=1468633 date=1482494141
zou dan beide niet een mogelijkheid zijn?

alleen actuele ambulance chauffeurs en - verpleegkundigen in deze kleding en verdere onderscheid door naam cq functie vermelding

persoonlijk lijkt duidelijke functie vermelding een absolute meerwaarde

Lijkt mij ook het beste, maar bij huidige ontwerpen is dat niet meegenomen, en in hoeverri die nog gewijzigd (kunnen) worden na feedback is mij onduidelijk.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #18 Gepost op: 23 december 2016, 15:26:02
Wat is er eigenlijk mis met de huidige kleding?
Ik vind het persoonlijk veel te blauw.


twister

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #19 Gepost op: 23 december 2016, 16:01:26
Citaat van: Jim1 link=msg=1468669 date=1482503162
Wat is er eigenlijk mis met de huidige kleding?
Ik vind het persoonlijk veel te blauw.

Puur kijkend naar de huidige kleurstelling weet ik niet of er veel zijn die daar iets mis mee vinden.
Echter is het huidige uniform nooit beschermt of deponeerd. Daardoor staat het iedere EHBO/BHV/evenementen hulpverlening/hobbyist vrij om het huidige uniform te dragen. Dat kán een bepaalde verwachting scheppen bij slachtoffers/omstanders die men niet waar kan maken. En dat is iets waar denk ik, ambulance-voeters NL zich aan zijn gaan storen. (Er zijn genoeg minder positieve  voorbeelden hier te lezen over een bepaalde "hulpverlener" in Brabant)

Ontopic: ik vind ze alledrie best mooi. kleurstelling 1 vind ik an zich prima, lijkt alleen inderdaad veel op handhaving&toezicht.
Kleurstelling 2 is wel mooi, alleen dat patroontje doet wel wat "Spiderman-achtig" aan.
Verder vraag ik me af of het aan de eisen gaat voldoen vwb zichtbaarheid. Moeten wij daar eigenlijk aan voldoen? (Weet het oprecht niet). Enige wat ik weet is dat die eisen een x aantal cm2 reflecterendi.c.m. een x aantal cm2 fluorescerend. Fluorescerend zie ik nu niet terug in de ontwerpen.
Het zou jammer zijn als we dezelfde fout begaan vwb zichtbaarheid als de politie met hun nieuw uniform, die nu het oude gele hesje moeten gebruiken als ze langs de weg bezig zijn.