Nieuwe Ambulance Uniformen

Auteur Topic: Nieuwe Ambulance Uniformen  (gelezen 63923 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #30 Gepost op: 24 december 2016, 13:44:02
Ik vind deze laatste het mooiste.
Wijkt niet teveel af van het huidige, want van flinke afwijking zouden mensen het ook niet meer "willen"
(h)erkennen als hulpverlener
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #31 Gepost op: 24 december 2016, 13:45:10
Lijkt m.i. weer teveel op politie (ME)... :-\
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Rossi

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #32 Gepost op: 24 december 2016, 17:51:26
Een belangstellende vraag:

Zou ambulancekleding niet moeten voldoen aan EN ISO 20471?  
Daarmee kies je voor fluorescentie (beter zichtbaar in daglicht en schemering) en retroreflectie (beter zichtbaar in het donker).  
Dan ben je snel en goed herkenbaar onder allerlei weers- en verkeersomstandigheden.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #33 Gepost op: 24 december 2016, 19:39:12
Citaat van: Rossi link=msg=1468893 date=1482598286
Een belangstellende vraag:

Zou ambulancekleding niet moeten voldoen aan EN ISO 20471?  
Daarmee kies je voor fluorescentie (beter zichtbaar in daglicht en schemering) en retroreflectie (beter zichtbaar in het donker).  
Dan ben je snel en goed herkenbaar onder allerlei weers- en verkeersomstandigheden.

Zoals Oma al heeft gezegd. Een hesje volstaat. Het merendeel  van het ambulance werk is niet op straat.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #34 Gepost op: 24 december 2016, 20:35:50
Citaat van: RemRoof link=msg=1468907 date=1482604752
Zoals Oma al heeft gezegd. Een hesje volstaat. Het merendeel  van het ambulance werk is niet op straat.
Een probleem met hesjes is dat die niet altijd zijn waar ze horen of niet aangetrokken worden, dat zie je bij de politie ook...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #35 Gepost op: 24 december 2016, 21:07:48

Hmmm,

Ambivalente gevoelens......

Ik heb het idee dat het draagcomfort en de functionaliteit zeker verbeterd is.
De kleurstellingen vind ik echter matig. De eerste blauwe lijkt veel te veel op beveiliging of polisie.
De laatste met de kleur rood. Ik vind rood geen kleur voor ambulancehulpverleners.
Dus dan kom ik bij de middelste uit. Het sportieve design vind ik mooi. Maar de gekozen kleurencombinatie niet.

En daarbij mis ik ook de functie aanduidingen. Die zijn mijn inziens heel belangrijk in een sector waar steeds meer verschillende functies komen. Ik zou ook heel graag zien dat OVDG's dezelfde kleding als ambulancepersoneel krijgen en niet bij het oude blijven.....


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #36 Gepost op: 24 december 2016, 21:21:29
Citaat van: jvo link=msg=1468914 date=1482608150
Een probleem met hesjes is dat die niet altijd zijn waar ze horen of niet aangetrokken worden, dat zie je bij de politie ook...

Dat heeft vooral te maken met de discipline van de medewerkers ;)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #37 Gepost op: 25 december 2016, 01:36:02
Citaat van: Juffie link=msg=1468918 date=1482610068
Hmmm,

Ambivalente gevoelens......

Ik heb het idee dat het draagcomfort en de functionaliteit zeker verbeterd is.
De kleurstellingen vind ik echter matig. De eerste blauwe lijkt veel te veel op beveiliging of polisie.
De laatste met de kleur rood. Ik vind rood geen kleur voor ambulancehulpverleners.
Dus dan kom ik bij de middelste uit. Het sportieve design vind ik mooi. Maar de gekozen kleurencombinatie niet.

En daarbij mis ik ook de functie aanduidingen. Die zijn mijn inziens heel belangrijk in een sector waar steeds meer verschillende functies komen. Ik zou ook heel graag zien dat OVDG's dezelfde kleding als ambulancepersoneel krijgen en niet bij het oude blijven.....

Eens en ben benieuwd hoe alle lengte breedtematen van collegas eruit gaan zien in dit uniform... het moet niet alleen modellen goed staan..
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #38 Gepost op: 28 december 2016, 09:02:15
De functie-aanduiding vind ik persoonlijk wel prettig op de SEH: Dan is meteen duidelijk welke ambulancemedewerker er straks tegen mij zal beginnen te praten (overdracht) als hij klaar is met zijn werkzaamheden.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #39 Gepost op: 28 december 2016, 09:29:54
Citaat van: RemRoof link=msg=1468920 date=1482610889
Dat heeft vooral te maken met de discipline van de medewerkers ;)

Inderdaad, als je mensen op de ambulance zo slordig, laks en onvolwassen zijn dat ze de veiligheidshesjes vergeten aan te trekken of de hesjes uit de ambulance kwijtraken moet je ze direct van de ambulance afhalen en over laten plaatsen naar de gemeentelijke plantsoenendienst.