Nieuwe Ambulance Uniformen

Auteur Topic: Nieuwe Ambulance Uniformen  (gelezen 64391 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Gepost op: 28 augustus 2015, 12:55:27
Ik kwam een verslag tegen over een nieuw uniform op ambulance blog...........

http://www.ambulanceblog.nl/ambulancekleding-stand-van-zaken/

Lijkt me niet een werkbare situatie polo's zonder stripping zodat je altijd een jas aan moet!
De broek is ook meer wat voor op de vuilniswagen! Weet dat het ook al in Hollands Midden zo is. .... maar het ziet er niet uit,  voor mensen met een groot gezichtsveld heel irritant zo'n geel vlak wat steeds je gezichtsveld in komt!


1:87 modelletjes:  


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2015, 13:09:50
Heb je ook iets positiefs te melden?

De kleurencombinatie is nog niet vastgesteld, dat komt in een latere stadium. Ik vind de toegenomen opbergruimte al een verbetering. OM maar eens te zwijgen over kleding die wettelijk beschermd is.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2015, 13:39:52
Lijkt me een verbetering qua functionaliteit, weet niet zeker of ik echt 'fan' ben van de kleur blauw maar dat staat dus kennelijk nog niet vast ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2015, 13:43:56
Hopelijk gaan ze qua kleur blauw toch terug naar dat lichtere blauw/groen. Dit gaat heel veel verward worden met EHBO'ers. En poloshirt zonder striping, zie je bij zoveel takken.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2015, 14:37:06
Polo zonder stripping zie je inderdaad vaker maar dan moet je zo'n vodderig hesje er over aan trekken.....dan ga je er toch een heel eind op achter uit!

Natuurlijk is het positief dat er naar Brand veiligheid wordt gekeken!
Maar hoe vaak sta je bij een Brand? Terwijl je elke week meerdere keren langs de weg staat.
1:87 modelletjes:  


trudie kramer

  • materiaalbeheer EHBO
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • EHBO Hoonhorst-Dalfsen
    • ehbo hoonhorst-dalfsen
Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2015, 19:29:15
wat de striping betreft, dit kan ook heel subtiel verwerkt worden in bijvoorbeeld de naden.
Heb dit al gezien bij diverse EHBO-shirts/polo's. Ik denk dat er wel voldoende inspraak is van de mensen die er daadwerkelijk mee moeten werken. Wat betreft dat gele vlak in de broek, dat vind ik persoonlijk niet mooi en inderdaad, zoals eerder hier genoemd, niet prettig voor een slachtoffer op ooghoogte. Misschien toch maar een éénl;eirige broek met striping in de naden verwerkt.
Trudie Kramer EHBO-vereniging Hoonhorst-Dalfsen 06-46623945


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2015, 19:44:05
Je weet wat ze zeggen he, als het budget niet opgaat dan krikg je volgend jaar minder..
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #7 Gepost op: 1 september 2015, 01:03:47
Ik vind het eerste ontwerp er niet echt fantastisch uitzien. Functionaliteit is het belangrijkste maar t oog wil ook wel wat...

En over de kleurstelling valt nog heel wat te verhaptstukken.

ben benieuwd wie de order gaat geven voor nieuwe kleding, me duntk AZN  en die zijn zo te zien niet met dit onderwerp bezig. Ambulanceblog lijkt me nu niet direct de ideale opdrachtgever voor een nieuw nationaal ambulance uniform.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #8 Gepost op: 1 september 2015, 01:09:35
Wow dat zijn wel heel veel zakjes en vakjes. Zal je niet alles kwijt zijn? Of te veel mee willen dragen op je lichaam?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9 Gepost op: 1 september 2015, 15:36:33
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1369932 date=1441062227
Ik vind het eerste ontwerp er niet echt fantastisch uitzien. Functionaliteit is het belangrijkste maar t oog wil ook wel wat...

En over de kleurstelling valt nog heel wat te verhaptstukken.

ben benieuwd wie de order gaat geven voor nieuwe kleding, me duntk AZN  en die zijn zo te zien niet met dit onderwerp bezig. Ambulanceblog lijkt me nu niet direct de ideale opdrachtgever voor een nieuw nationaal ambulance uniform.
Ik zou toch wel graag een polo met reflectie hebben, ik neem toch weinig mee in mijn kleding, dat doet Joffry wel :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-