Nieuwe Ambulance Uniformen

Auteur Topic: Nieuwe Ambulance Uniformen  (gelezen 63921 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mister81

  • Senior Handhaver - Praktijk begeleider HTV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #40 Gepost op: 9 januari 2017, 21:50:40
Zou niet verkeerd zijn als ook de ambulance kleding wordt beschermd, volgens mij dragen ze het ook wel eens op de dierenambulance. Elke beroepsgroep zijn eigen herkenbare identiteit. Voor EHBO'ers zou  bijvoorbeeld een afwijkende kleur kunnen worden gekozen (Rood/Geel).

Het eerste uniform lijkt inderdaad wat op het BOA uniform, dat lijkt me geen handige keuze. Wel heeft de VNG (Vereniging Van Nederlandse gemeenten) het boa uniform gedeponeerd in het Benelux merken register en kan alleen op basis van een licentie van de VNG worden gedragen door boa's in dienst van een gemeente. Hetzelfde zou ook voor Ambulance kleding moeten gelden, dat alleen bevoegd personeel het kan dragen.  Met verschillen in herkenbaarheid voor Artsen,Verpleegkundigen en chauffeurs door simpel de functie aan te duiden in grote reflectie letters op de rug en borst.
Je goede daden worden vaak vergeten, je fouten meestal niet.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #41 Gepost op: 9 januari 2017, 21:58:17
Citaat van: Mister81 link=msg=1472907 date=1483995040
Zou niet verkeerd zijn als ook de ambulance kleding wordt beschermd, volgens mij dragen ze het ook wel eens op de dierenambulance. Elke beroepsgroep zijn eigen herkenbare identiteit.

Jan van den Berg @paramedic310
Gelukkig is er voldoende ambulance personeel aanwezig in #Ede om de gasstoring op te lossen @LianderNL



Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #42 Gepost op: 9 januari 2017, 23:24:29
Citaat van: oma link=msg=1472910 date=1483995497
Jan van den Berg @paramedic310
Gelukkig is er voldoende ambulance personeel aanwezig in #Ede om de gasstoring op te lossen @LianderNL


TV C&C heeft het al lekker druk, zie ik.  ;D


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #43 Gepost op: 13 september 2018, 15:12:53


Dit is 'm dan!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #44 Gepost op: 13 september 2018, 19:28:39
De broek vind ik erg mooi.
Shirt eigenlijk iets te hip voor het doel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #45 Gepost op: 14 september 2018, 12:11:08
Sorry, ik vind het vreselijk (en) over-designed.
Ik kan me niet voorstellen dat dit rustgevend werkt, en dat je zo fijn met een patiënt in gesprek kan.
Er zitten mijns inziens teveel fratsen op die geen enkel doel dienen en alleen maar afleiden.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #46 Gepost op: 14 september 2018, 12:14:40
Bij afgetrainde lichamen zal het vast mooi staan...
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #47 Gepost op: 14 september 2018, 14:02:26
De broek en jas vind ik mooi. Het t-shirt is te druk met de honingraad en het wit naar blauw effect op de ster doet mij echt denken aan Photoshop anno 2008..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #48 Gepost op: 14 september 2018, 16:47:12
Geloof dat ik ergens een soortgelijk outfit heb gezien ergens in een cafe of restaurant. (zonder retro-reflecterende sterpen of dingen overigens)

Jammer alleen dat er bewust niet is gekozen voor (ambulance)geel.
Men heeft bewust besloten dat ambulancekleding NIET hoeft te voldoen aan de NEN-normering klasse 3 voor zichtbaarheid.
Het NIET dragen van geel, oranje of rood als veiligheidskleuren in de kleding is m.i. direct een gevaar voor ambulancemedewerkers.
Ze zijn in ieder geval 100% geslaagd in het creeren van een "eigen, herkenbare en unieke uitstraling van de ambulancezorg".

Zal wennen zijn voor zowel andere hulpverleners en het publiek dat iemand zonder "herkenbare" kleding komt aanrijden, aanlopen en/of binnenstormen.
Er staat geen vermelding ambulance op de voorkant, dat wordt helemaal lachen.

https://www.ambulancezorg.nl/actueel/nieuwe-ambulancekleding/kleding-update-nr-10
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #49 Gepost op: 14 september 2018, 16:58:26
Werd tot voor kort een vuilnisman in het geel op afstand aangezien voor een ambulancemedewerker, nu zal het tegenover gestelde gaan plaatsvinden, een ambulancemedewerker zal op afstand worden aangezien voor vuilnisman.

Lekkere uniform keuze zeg.
 >:(  :(  :o  :'(

Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we