Nieuwe Ambulance Uniformen

Auteur Topic: Nieuwe Ambulance Uniformen  (gelezen 6815 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 13 september 2018, 15:12:53

Dit is 'm dan!

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #11 Gepost op: 13 september 2018, 19:28:39
De broek vind ik erg mooi.
Shirt eigenlijk iets te hip voor het doel.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 14 september 2018, 12:11:08
Sorry, ik vind het vreselijk (en) over-designed.
Ik kan me niet voorstellen dat dit rustgevend werkt, en dat je zo fijn met een patiënt in gesprek kan.
Er zitten mijns inziens teveel fratsen op die geen enkel doel dienen en alleen maar afleiden.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #13 Gepost op: 14 september 2018, 12:14:40
Bij afgetrainde lichamen zal het vast mooi staan...
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

DiNozzo

• LE Infra
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 14 september 2018, 14:02:26
De broek en jas vind ik mooi. Het t-shirt is te druk met de honingraad en het wit naar blauw effect op de ster doet mij echt denken aan Photoshop anno 2008..

Willem D.

• Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #15 Gepost op: 14 september 2018, 16:47:12
Geloof dat ik ergens een soortgelijk outfit heb gezien ergens in een cafe of restaurant. (zonder retro-reflecterende sterpen of dingen overigens)

Jammer alleen dat er bewust niet is gekozen voor (ambulance)geel.
Men heeft bewust besloten dat ambulancekleding NIET hoeft te voldoen aan de NEN-normering klasse 3 voor zichtbaarheid.
Het NIET dragen van geel, oranje of rood als veiligheidskleuren in de kleding is m.i. direct een gevaar voor ambulancemedewerkers.
Ze zijn in ieder geval 100% geslaagd in het creeren van een "eigen, herkenbare en unieke uitstraling van de ambulancezorg".

Zal wennen zijn voor zowel andere hulpverleners en het publiek dat iemand zonder "herkenbare" kleding komt aanrijden, aanlopen en/of binnenstormen.
Er staat geen vermelding ambulance op de voorkant, dat wordt helemaal lachen.

https://www.ambulancezorg.nl/actueel/nieuwe-ambulancekleding/kleding-update-nr-10
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we

Willem D.

• Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #16 Gepost op: 14 september 2018, 16:58:26
Werd tot voor kort een vuilnisman in het geel op afstand aangezien voor een ambulancemedewerker, nu zal het tegenover gestelde gaan plaatsvinden, een ambulancemedewerker zal op afstand worden aangezien voor vuilnisman.

Lekkere uniform keuze zeg.
 >:(  :(  :o  :'(

Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we

DiNozzo

• LE Infra
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 14 september 2018, 17:47:51
Men heeft bewust besloten dat ambulancekleding NIET hoeft te voldoen aan de NEN-normering klasse 3 voor zichtbaarheid.
Het NIET dragen van geel, oranje of rood als veiligheidskleuren in de kleding is m.i. direct een gevaar voor ambulancemedewerkers.

Er zijn maar weinig organisaties die direct een klasse drie zichtbaarheidskleding hebben. Alleen Rijkswaterstaat voldoet er aan. Klasse 3 kleding vereist onder meer dat er altijd lange mouwen gedragen worden en ik kan mij voorstellen dat dat niet wenselijk is.

Zal wennen zijn voor zowel andere hulpverleners en het publiek dat iemand zonder "herkenbare" kleding komt aanrijden, aanlopen en/of binnenstormen.
Er staat geen vermelding ambulance op de voorkant, dat wordt helemaal lachen.

Er staat op de huidige kleding ook geen ambulance. Deze kleding zal zo ingeburgerd zijn. De SOL staat er weer wel op. Als het goed is wordt deze kleding ook niet meer gedragen door allerlei EHBO organisaties en soortgelijk wat het juist duidelijker maakt.

Willem D.

• Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #18 Gepost op: 14 september 2018, 19:39:46

Er staat op de huidige kleding ook geen ambulance. Deze kleding zal zo ingeburgerd zijn. De SOL staat er weer wel op. Als het goed is wordt deze kleding ook niet meer gedragen door allerlei EHBO organisaties en soortgelijk wat het juist duidelijker maakt.
Het is echt wachten op het moment dat allerlei EHBO organisaties en soortgelijk een soortgelijke kleding aanschaffen.

Het dragen van een donker grijs/blauw achtige broek icm een vies-blauwkleurig shirt met een EHBO embleem en het woord EHBO, Eerstehulpverlener en First Responder door EHBO-ers is niet te verbieden.
Zolang de kleding qua vorm, specifieke uiterlijke kenmerken geen duidelijke copy is van de nieuwe ambulance kleding en ook niet de SOL en het woord ambulance voert, heeft de kledingontwerper en de AZN en RAV's geen poot om op te staan volgens het merkenrecht.
Als de kledingontwerper en AZN slim zijn (geweest) hebben zij de kledinglijn al lang laten inschrijven en registreren in bijv. het Merkenregister of bij andere bureaus.
De SOL en het woord Ambulance maken het verschil, niet de schijnbare gelijkheid van kleding.
Een willekeurig rood shirt zonder krokodil is per definitie ook geen beschermd rood shirt van Lacoste’s het wereld beroemde merk met de “groene krokodil”.

Willem D.

• Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #19 Gepost op: 14 september 2018, 19:45:14