Politievrijwilliger

Auteur Topic: Politievrijwilliger  (gelezen 13072 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Chris8

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
  • Aspirant vrijwilliger Midden Nederland
Reactie #40 Gepost op: 23 december 2015, 16:42:21
Apeldoorn


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #41 Gepost op: 18 januari 2016, 14:54:46
alles behaald.
Maandag 1 feb kan ik mij melden voor de eerste avond.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


VPEDH

  • Aspirant Politie vrijwilliger eenheid Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #42 Gepost op: 19 januari 2016, 11:22:28
ik ga de opleiding in Den Haag doen (YP). 27 januari kennismakingsavond met medestudenten. 2 februari eerste opleidingsavond en 12 februari beediging in Den Haag.


Narvie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
  • Politievrijwilliger (surveillant)
Reactie #43 Gepost op: 24 januari 2016, 12:51:29
Citaat van: VPEDH link=msg=1400584 date=1453198948
ik ga de opleiding in Den Haag doen (YP). 27 januari kennismakingsavond met medestudenten. 2 februari eerste opleidingsavond en 12 februari beediging in Den Haag.

Leuk, dan zien we elkaar 2 feb. Ik kom uit Rotterdam maar de opleiding is dit keer in Den Haag. Mazzel voor jullie :)


groenier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #44 Gepost op: 21 februari 2016, 12:04:18
Leuk om aspirant VP's hier op dit forum te treffen. Zelf start ik week 21 in Eindhoven of Rotterdam (afhankelijk van het aantal deelnemers). Tijdens mijn selectietraject is het onderdeel Bewust Blauw overgeslagen. Meeste vragen heb ik tussentijds kunnen stellen, met name bij het Eindgesprek.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of er mensen zijn die al een goed beeld hebben van hoe de opleiding in elkaar steekt? Bijvoorbeeld voor welke onderdelen/deelcertificaten we worden opgeleid. Verder is mij nog niet helemaal duidelijk hoeveel weken de opleiding twee avonden dan wel één avond beslaat. Dank alvast en succes allemaal!


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #45 Gepost op: 21 februari 2016, 12:36:47
Als het dezelfde modules zijn als in 2012:
- publiek domein
- handhaven verkeersveiligheid
- evenmenten


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #46 Gepost op: 21 februari 2016, 15:04:01
Citaat van: groenier link=msg=1407786 date=1456052658
Leuk om aspirant VP's hier op dit forum te treffen. Zelf start ik week 21 in Eindhoven of Rotterdam (afhankelijk van het aantal deelnemers). Tijdens mijn selectietraject is het onderdeel Bewust Blauw overgeslagen. Meeste vragen heb ik tussentijds kunnen stellen, met name bij het Eindgesprek.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of er mensen zijn die al een goed beeld hebben van hoe de opleiding in elkaar steekt? Bijvoorbeeld voor welke onderdelen/deelcertificaten we worden opgeleid. Verder is mij nog niet helemaal duidelijk hoeveel weken de opleiding twee avonden dan wel één avond beslaat. Dank alvast en succes allemaal!
Ik heb vier weken vakantie....voor de rest altijd les op maandag en dinsdag (kan verschillen).
De tweede dag kreeg ik gelijk 5 hoofdstukken huiswerk mee.
De lesavonden nemen 4 uur per avond in, daarnaast moet je rekening houden met datzelfde aantal uren aan huiswerk.

Ik zit nog maar in de derde week, maar het is vrij pittig om bij te blijven met de lesstof.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #47 Gepost op: 21 februari 2016, 19:48:37
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1407819 date=1456063441
Ik heb vier weken vakantie....voor de rest altijd les op maandag en dinsdag (kan verschillen).
De tweede dag kreeg ik gelijk 5 hoofdstukken huiswerk mee.
De lesavonden nemen 4 uur per avond in, daarnaast moet je rekening houden met datzelfde aantal uren aan huiswerk.

Ik zit nog maar in de derde week, maar het is vrij pittig om bij te blijven met de lesstof.
Het onderwerp op deze site staat Politie, Marechaussee en handhaving, topic politievrijwilligers, Ik zou zeggen veel leesplezier, Respect dat je instapt maar heb niet te hoge verwachtingen dat is gewoon de realiteit. Veel leesplezier


groenier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #48 Gepost op: 23 februari 2016, 20:32:19
Dank voor de toelichting! Ik kijk uit naar de opleiding en invulling geven aan de rol van Politievrijwilliger. En wel weer aardig om op zijn 42e weer huiswerk te moeten maken  ;D Enige waar ik (een beetje) tegenaan hik is de periode waarin de opleiding twee avonden beslaat en hoe ik dat goed ga stroomlijnen met mijn werk. Maar goed: dat is aan mij natuurlijk om dat goed op te lossen.

Is jullie inmiddels duidelijk hoe lang de periode beslaat de opleiding uit twee avonden bestaat? Ik hoor daarover wisselende verhalen, variërend van 16, 20 en 24 weken. Want dat is dat één avond 'fysiek' en één avond theorie? Omdat tijdens mijn werving & selectie het onderdeel Bewust Blauw is overgeslagen is me dat nog niet bekend.