Dodemanskoordje

Auteur Topic: Dodemanskoordje  (gelezen 22241 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #10 Gepost op: 1 september 2005, 10:08:20
Dit bericht is voor Sven C

De manier hoe u reageerd is niet gewenst (lees aub in het vervolg eerst even de forum regels)

Je kunt de betreffende forum leden een persoonlijk berichtje sturen als het specefiek hen betreft
en het is dan niet nodig om dit op deze manier te publiceren!

Het is ook de toon die de muziek slaat!

Let a.u.b. op uw woord keuze!

het bericht is verwijderd
het doel was om het wat  te censureren
maar daar is iets mee in mis gegaan
excuus daar voor


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #11 Gepost op: 1 september 2005, 10:22:04
Beste SEH zustertje,

in de reactie van dhr. Sven C kon ik mij zeer vinden. De reactie en argumenten van Sven C waren zeer op zijn plaats.

In vergelijking met andere gasten op dit forum heeft Sven C zijn naam, telefoonnummer en email bij zijn reactie geplaatst.

Ik vind het dan ook zeer kwalijk dat zijn bericht totaal is verwijderd. Een aantal woorden hadden verwijderd of veranderd kunnen worden.

Je had als moderator dit bericht in de moderators hokje kunnen stoppen en Sven C een email kunnen sturen of hij bepaalde worden had kunnen veranderen.
Zodat hij toch zijn mening op een goede manier kan verwoorden.

Gr. Lars


Sven C

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 1 september 2005, 10:27:03
Hetty,

Juist van moderators had ik meer in acht neming van de vrij meninsuiting verwacht. Enkele woorden had je kunnen veranderen of verwijderen zoals het reddertje aangaf!

En nu is iedereen natuurlijk nieuwsgierig wat ik geschreven had, het was een lichte be-argumenteerde aanval op Henk en Annemiek.

groetjes sven
0235712376


Sven C

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 1 september 2005, 10:29:46
Stelletje binnenwaterrukkers...!

Jullie hebben echt niks beters te doen dan hier te discussieren over de dodemans en reddingsvesten. Ik volg dit forum nu al een tijdje, en vooral HENK en Annemiek snappen helemaal niks van het vak "Redden op Zee". Nu zal ik wel allemaal argumenten van jullie krijgen om mijn ongelijk te bewijzen maar dit hindert niet.

Voor henk geld: Niet gehindert door enige kennis en ervaring! Ik neem het je daarom ook niet kwalijk.

En het simpelste waar jullie mee gaan komen als tegenoffensief, dat ik niet met argumenten kom. Lees dan *potjandikkie* jullie eigen reacties en vul dit zelf in.

Dodemanskoortje en reddingsvesten.... Jullie hebben zeker nog nooit een catamaran van zee moeten redden, lekker vast zitten aan je vest! En natuurlijk dragen wij vesten als we het water in moeten voor een drenkeling oid. maar jullie nemen een dag als Sail veel te serieus en genieten te weinig.

Henk, was je boos dat jij niet ingehuurd was en wat geld kon verdienen? of is er rancune in het spel? Ga alsjeblieft weer op jezelf letten en laat ons gewoon genieten, en als er stront aan de knikker is zijn we er.

even een voorbeeld, gisteren 31-8 hebben we 9 drenkelingen in zandvoort gehad, waarvan er 3 door die knaapjes zonder redvest. Ze doen hun werk goed en daar gaat het om.

Ik nodig jullie ALLEN uit om een dagje met zandvoort mee te draaien, en dan tot de conclusie te komen dat het niet BETER kan lopen binnen een vrijwillige reddingsbrigade! Allemaal vrienden van elkaar, hoop gezelligheid en lol en vooral ONS WERK GOED UITVOEREN.

Mochten sommige mensen zich persoonlijk aangesproken voelen (en ja henk en annemiek dit heb ik bij jullie gedaan) en boos op me zijn bel dan gewoon 0235712376 en vraag naar Sven!


*ge-edit voor de webmasters


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #14 Gepost op: 1 september 2005, 10:36:43
zie mijn vorige berichtje

En misschien voor een volgende keer:
reactie via email of persoonlijke mail
ivm. topic vervuiling

groetjes Hetty


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #15 Gepost op: 1 september 2005, 10:49:04
Ik vind dat iemand die zich niet verschuilt achter een alias alle ruimte moet krijgen om kritiek te geven.

Kortom moderator, censuur vind ik hier niet terecht.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 1 september 2005, 11:37:22
Even voor de duidelijkheid, ik ging er weer vanuit dat wat voor mij vanzelfsprekend is, dat voor anderen ook is. Maar hier alsnog de uitleg:

Een dodemanskoordje is een touwtje dat aan de bediening van- of aan de zelf motor van een boot zit. zonder dit touwtje loopt de motor niet. Dit is om te zorgen dat de motor stopt als je uit de boot valt. Als je uit de boot valt en de motor loopt door kunnen de volgende problemen ontstaan:

De boot vaart door zonder iemand er in. (en komt op het drukke, hopenlijk ontruimde) strand terecht.

De boot vaart over de uit de boot gevallen perso(o)n(en) heen.

De boot verdwijnt uit het zicht, de opvarenden in het water achterlatend.

Het koordje beperkt je bewegingsvrijheid, je hand op steken naar een passerend schip kan de motor al doen afslaan.

Henk


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #17 Gepost op: 1 september 2005, 11:38:03
hallo sven c.

ik heb zo iets....laat je mening eerst even staan...
maar gaat dit uit de hand lopen grijpen we in...of als er klachten komen...

ik wil je nog wel even zeggen dat het je eigen risico is dat jij je tel.nummer er bij hebt staan...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 1 september 2005, 11:58:29
Stelletje binnenwaterrukkers...!

Jullie hebben echt niks beters te doen dan hier te discussieren over de dodemans en reddingsvesten. Ik volg dit forum nu al een tijdje, en vooral HENK en Annemiek snappen helemaal niks van het vak "Redden op Zee". Nu zal ik wel allemaal argumenten van jullie krijgen om mijn ongelijk te bewijzen maar dit hindert niet.

Voor henk geld: Niet gehindert door enige kennis en ervaring! Ik neem het je daarom ook niet kwalijk.

En het simpelste waar jullie mee gaan komen als tegenoffensief, dat ik niet met argumenten kom. Lees dan *potjandikkie* jullie eigen reacties en vul dit zelf in.

Dodemanskoortje en reddingsvesten.... Jullie hebben zeker nog nooit een catamaran van zee moeten redden, lekker vast zitten aan je vest! En natuurlijk dragen wij vesten als we het water in moeten voor een drenkeling oid. maar jullie nemen een dag als Sail veel te serieus en genieten te weinig.

Henk, was je boos dat jij niet ingehuurd was en wat geld kon verdienen? of is er rancune in het spel? Ga alsjeblieft weer op jezelf letten en laat ons gewoon genieten, en als er stront aan de knikker is zijn we er.

even een voorbeeld, gisteren 31-8 hebben we 9 drenkelingen in zandvoort gehad, waarvan er 3 door die knaapjes zonder redvest. Ze doen hun werk goed en daar gaat het om.

Ik nodig jullie ALLEN uit om een dagje met zandvoort mee te draaien, en dan tot de conclusie te komen dat het niet BETER kan lopen binnen een vrijwillige reddingsbrigade! Allemaal vrienden van elkaar, hoop gezelligheid en lol en vooral ONS WERK GOED UITVOEREN.

Mochten sommige mensen zich persoonlijk aangesproken voelen (en ja henk en annemiek dit heb ik bij jullie gedaan) en boos op me zijn bel dan gewoon 0235712376 en vraag naar Sven!


*ge-edit voor de webmasters

Beste Sven, je hebt helemaal gelijk dat ik niet gehinderd wordt door ervaring op zee. Dat neemt niet weg dat ik mij vrij voel om mee te discusiëren over veiligheid in het algemeen, dit topic gaat niet alleen over zee. Je doet goed werk en daar heb ik alle bewondering voor, je kan trots op jezelf zijn en je hebt het echt niet nodig anderen naar beneden te halen om daar voor jezelf meerwaarde uit te halen. Ik kan me voorstellen dat je geïrriteerd raakt als andere mensen uit een privé klub die geld voor reddingen vragen jullie af lopen zeiken.

Maar is dat wel het geval, of beleef je dat alleen zo?


Waaruit concludeer je dat wij geld voor hulpverlening vragen?

Is er werkelijk zoveel  verschil tussen de reddingsbrigades en HOGE, dat HOGE slechter maakt als de reddingsbrigades? Wij zijn net als zij een vereniging die hulpverlening op het water na streeft.

Als wij het hebben over dodemansknop en reddingsvest, kan dat alleen maar als motief hebben "jullie af te zeiken" of zou het ook kunnen dat het gewoon belangrijk gevonden wordt door ons en wij er mensen op aanspreken in belang van hun/de veiligheid...

Gisteren heb ik nog drie agenten gewezen op het feit dat op het Goomeer "de veiligheid gingen bevorderen"(naar eigen zeggen) zonder reddingsvest aan. "Dat is niet nodig, want het waait niet" zei de agent die net bijna overboord gevallen was toen hij staande in de snelle boot bijna overboord viel toen z'n maat plotseling gas gaf.

Hij gaf toe dat als hij toen overboord gevallen was de boot over hem heen was gegaan en hij zonder reddingsvest mogelijk niet meer boven was gekomen. Dit is zoet water moet je weten, hier worden lichamen pas na weken weer gevonden. Ze gaan pas drijven als ze tot ontbinding over gaan. "Wij hadden ILS eerste hulp kunnen verlenen als je een vest aan had gehad" zeiden wij wijzend op de zuurstof koffer en de AED bij ons standaard aan boord.

Hij moes schoorvoetend toegeven "dat een vest aan misschien toch beter voor z'n veiligheid zou zijn.

Natuurlijk vonden zij ook dat ik hen "af liep te zeiken", maar dit als resultaat heeft dat ze beter na gaan denken over hun werk omstandigheden en veiligheid dan ben ik tevreden.

En heb je iemand nodig om eens lekker tegen te razen, ga gerust je gang: ik heb een dikke huid, je bent altijd welkom!

Henk



Je hebt helemaal gelijk dat ik niet gehinderd wordt door ervaring op zee. Dat neemt niet weg dat ik mij vrij voel om mee te discusiëren over veiligheid in het algemeen, dit topic gaat niet alleen over zee. Je doet goed werk en daar heb ik alle bewondering voor, je kan trots op jezelf zijn en je hebt het echt niet nodig anderen naar beneden te halen om daar voor jezelf meerwaarde uit te halen. Ik kan me voorstellen dat je geïrriteerd raakt als andere mensen uit een privé klub die geld voor reddingen vragen jullie af lopen zeiken.

Maar is dat wel het geval, of beleef je dat alleen zo?


Waaruit concludeer je dat wij geld voor hulpverlening vragen?

Is er werkelijk zoveel  verschil tussen de reddingsbrigades en HOGE, dat HOGE slechter maakt als de reddingsbrigades? Wij zijn net als zij een vereniging die hulpverlening op het water na streeft.

Als wij het hebben over dodemansknop en reddingsvest, kan dat alleen maar als motief hebben "jullie af te zeiken" of zou het ook kunnen dat het gewoon belangrijk gevonden wordt door ons en wij er mensen op aanspreken in belang van hun/de veiligheid...

Gisteren heb ik nog drie agenten gewezen op het feit dat op het Gooimeer "de veiligheid gingen bevorderen" (naar eigen zeggen) zonder reddingsvest aan. "Dat is niet nodig, want het waait niet" zei de agent die net bijna overboord gevallen was toen hij staande in de snelle boot bijna overboord viel toen z'n maat plotseling gas gaf.

Hij gaf toe dat als hij toen overboord gevallen was de boot over hem heen was gegaan en hij zonder reddingsvest mogelijk niet meer boven was gekomen. Dit is zoet water moet je weten, hier worden lichamen pas na weken weer gevonden. Ze gaan pas drijven als ze tot ontbinding over gaan. "Wij hadden ILS eerste hulp kunnen verlenen als je een vest aan had gehad" zeiden wij wijzend op de zuurstof koffer en de AED bij ons standaard aan boord.

Hij moes schoorvoetend toegeven "dat een vest aan misschien toch beter voor z'n veiligheid zou zijn.

Natuurlijk vonden zij ook dat ik hen "af liep te zeiken", maar dit als resultaat heeft dat ze beter na gaan denken over hun werk omstandigheden en veiligheid dan ben ik tevreden.

En heb je iemand nodig om eens lekker tegen te razen, ga gerust je gang: ik heb een dikke huid, je bent altijd welkom!

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #19 Gepost op: 1 september 2005, 12:03:54
Hij gaf toe dat als hij toen overboord gevallen was de boot over hem heen was gegaan en hij zonder reddingsvest mogelijk niet meer boven was gekomen.
even een technisch weetje: op zee wordtniet gewerkt met een volautomatisch vest...dus bovenstaande is in dit geval geen relevant voorbeeld.
Een volautomatisch vest zou namelijk op een gemiddelde dag een patroontje of 40 + bijbehorende zouttabletten kosten  8) spatter spatter..golf golf..
[img]/img]