Dodemanskoordje

Auteur Topic: Dodemanskoordje  (gelezen 22191 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #20 Gepost op: 1 september 2005, 12:06:30
even een technisch weetje: op zee wordtniet gewerkt met een volautomatisch vest...dus bovenstaande is in dit geval geen relevant voorbeeld.
Een volautomatisch vest zou namelijk op een gemiddelde dag een patroontje of 40 + bijbehorende zouttabletten kosten 8) spatter spatter..golf golf..

Erney, je hebt volkomen gelijk

Daarom hebben wij de (wat duurdere) vesten die reageren op druk en niet op water.  Eigenlijk zijn de vesten die reageren op water voor redders zowiezo ongeschikt vind ik...

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #21 Gepost op: 1 september 2005, 12:13:17
Bij onze brigade hebben we ook halfautomaten en alle BiZa vesten zijn dat ook. Zover ik weet varen alle brigades met halfautomaten.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 1 september 2005, 12:20:52
Bij onze brigade hebben we ook halfautomaten en alle BiZa vesten zijn dat ook. Zover ik weet varen alle brigades met halfautomaten.

Dat is weer wat anders, als ik bewusteloos overboord ga wil ik wel dat mijn vest opblaast.

Als ik overboord moet blaast mijn vest zich pas op als ik onderwater ga.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 1 september 2005, 12:31:11
Ik vind dat iemand die zich niet verschuilt achter een alias alle ruimte moet krijgen om kritiek te geven.

Kortom moderator, censuur vind ik hier niet terecht.

Wil jij dat we vloekend en scheldend afglijden naar het niveau van die andere forums?

Als ik nu eens in dezelfde trend ga antwoorden, wordt het hier dan gezelliger en een beter forum?

Ik denk dat er een andere manier gevonden kan worden om iets duidelijk te maken. Schelden en voeken is niet bevorderlijk voor duidelijkheid van je boodschap, ontkracht die zelfs. Je geeft dan zelf aan dat je bericht voortspruit uit emotie, zonder enig denkwerk. Waarom denk je dat dit forum zo met kop en schouders boven "die andere" uitsteekt?  Juist! Een forum staat of valt met de moderators, en gelukkig hebben we hier een stel goeie.

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #24 Gepost op: 1 september 2005, 12:33:59
Ja wij hebben een keer automaten gehad(weet niet hoe we er aan kwamen, het was voor een eenmalige tocht) en tijdens een goede regenbui hoorde je `poef`.

Wij hebben halfautomaten omdat het mogelijk is dat je voor een drenkeling het water in moet, een opgeblazen reddingsvest beperkt dan je bewegings vrijheid enorm. En het zal het moeilijker maken weer aanboord te komen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #25 Gepost op: 1 september 2005, 12:35:35
Maar je lobby heeft nog steeds niet gewerkt hoor Henk. Hier wat foto´s van afgelopen weekend.

http://www.mijnalbum.nl/Album=Q4HCRMB3

Er stonden slechts 52.000 mensen op de kant.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Rene112

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 1 september 2005, 12:41:09
Even n.a.v. de reacties van 'het Reddertje'. 'Sven C' en 'Koen Wiegman' :

Collega moderator 'SEH Zustertje' heeft duidelijk aangegeven dat zij per ongeluk het hele bericht heeft verwijderd. Haar bedoeling was om het bericht af te splitsen naar het moderatorhok voor overleg.

Ik vind het nogal kinderachtig om hier overheen te stappen en te reageren alsof het hele bericht bewust is verwijderd. Zo werken wij hier op het hulpverleningsforum toch niet met elkaar, toch  ??? ??? ;)

Daarnaast is het duidelijk (zie forumregels) dat berichten kunnen worden aangepast door moderators als er bijv. in gescholden wordt. Er wordt dan door de betreffende moderator een korte toelichting gegeven.
Wanneer het om citaten gaat ligt het iets anders, maar dat is hier ook niet aan de orde  ;)

Graag weer on-topic verder het met het onderwerp, waarbij respect voor elkaars meningen, ideeën en eventuele onwetendheid voorop hoort te staan!  ;)

René de Caluwé
Global Moderator Hulpverleningsforum


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 1 september 2005, 13:01:28
Maar je lobby heeft nog steeds niet gewerkt hoor Henk. Hier wat foto´s van afgelopen weekend.

http://www.mijnalbum.nl/Album=Q4HCRMB3

Er stonden slechts 52.000 mensen op de kant.

Ja Vistuig, ik moet zorgen dat ik niet moe wordt, ook niet van Piet Paulusma die deze week, dan weer varend in de grote snelle, dan weer in een RIB van de KNRM, als enige zonder reddingsvest in T-shirtje tussen al die KNRM redders stond, die wèl een overlevingspak en reddingsvest droegen. Kennelijk is de KNRM en Piet Paulusma goed verzekerd. Ook tijdens Sail droeg de cameraman over de reling hangend aan boord van een grote KNRMboot  geen reddingsvest.

Let's make it an issue!

Henk


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #28 Gepost op: 1 september 2005, 13:16:51
Even n.a.v. de reacties van 'het Reddertje'. 'Sven C' en 'Koen Wiegman' :

Collega moderator 'SEH Zustertje' heeft duidelijk aangegeven dat zij per ongeluk het hele bericht heeft verwijderd. Haar bedoeling was om het bericht af te splitsen naar het moderatorhok voor overleg.

Ik vind het nogal kinderachtig om hier overheen te stappen en te reageren alsof het hele bericht bewust is verwijderd. Zo werken wij hier op het hulpverleningsforum toch niet met elkaar, toch  ??? ??? ;)

Daarnaast is het duidelijk (zie forumregels) dat berichten kunnen worden aangepast door moderators als er bijv. in gescholden wordt. Er wordt dan door de betreffende moderator een korte toelichting gegeven.
Wanneer het om citaten gaat ligt het iets anders, maar dat is hier ook niet aan de orde  ;)

Graag weer on-topic verder het met het onderwerp, waarbij respect voor elkaars meningen, ideeën en eventuele onwetendheid voorop hoort te staan!  ;)

René de Caluwé
Global Moderator Hulpverleningsforum


René,

de excusus van SEH zustertje is pas naderhand neergezet. Het bericht was toen al verwijderd zonder verder goede toelichting.


Target77

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 1 september 2005, 13:45:11
René,

de excusus van SEH zustertje is pas naderhand neergezet. Het bericht was toen al verwijderd zonder verder goede toelichting.



Lijkt me logisch dat excuses pas naderhand worden neergezet.....of gaat dat bij jou soms op voorhand al??

Dus zij heeft haar excuses neergezet...iedereen maakt fouten, niemand is perfect. Kom op zeg!

En laten we nu verder gaan met deze topic!!