Bodycam bij de politie

Auteur Topic: Bodycam bij de politie  (gelezen 56385 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #110 Gepost op: 30 maart 2016, 16:40:40
Citaat van: enrico1972 link=msg=1416480 date=1459346962
Het enige wat in een GoPro en andere action cams in de regel zit om de beelden op te slaan is een (Micro)SD-kaart. Dus die zou je met een stevig wachtwoord moeten beveiligen waardoor je alleen d.m.v. het invoeren van het wachtwoord de beelden kan bekijken. Verder beveiligingsopties zou ik niet weten.

Gemaakte opnamen zullen ook waarschijnlijk ook versleuteld moeten worden opgeslagen om aan de gangbare beveiligingseisen voor het opslaan van (bijzondere) persoonsgegevens te voldoen. Kan dat bij een GoPro?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #111 Gepost op: 30 maart 2016, 17:32:58
Gopro standaarduitrusting maken lijkt me geen goed idee. Zoals de camera nu gedragen wordt, met zo'n harnas... Vreselijk. Simpelweg niet werkbaar binnen (bepaalde onderdelen van) de politie, snel om-/ aankleden is er niet meer bij. Denk bijv. aan het aantrekken van een zwaar kogelwerend vest, wat een worsteling dat op zal leveren.

De montorola is ideaal in mijn ogen. Ook de mogelijkheden in communicatie tussen het apparaat, meldkamer en eventuele andere technologie verwerkt in bijv. het holster van de Walther, zie ik zeker zitten.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #112 Gepost op: 30 maart 2016, 17:33:47
Citaat van: Matth link=msg=1416464 date=1459342870
De livestream is ook een hele mooie functie! Dan kunnen de beelden realtime in meldkamer bekeken worden. Met name in de openbare orde setting zie ik dit wel zitten!

Ik had maar even vluchtig gekeken en het leek me al een leuke optie voor de politie, maar die livestream maakt het in mijn ogen nog veel interessanter.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #113 Gepost op: 16 april 2016, 20:50:52
In de VS vormt de invoering van de bodycam een revolutie in het politiewerk. Dit artikel geeft een duidelijk overzicht van de argumenten voor en tegen:

http://www.rasmussen.edu/degrees/justice-studies/blog/pros-and-cons-of-police-body-cameras/
Ik stem links.


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #114 Gepost op: 27 april 2016, 13:58:30
Voor de mensen nog op zoek naar een betaalbare en goed werkende bodycam :

https://www.conrad.nl/nl/transcend-zwart-1420648.html

Met kortingscode was ik 134,10 euro kwijt.

https://www.youtube.com/results?search_query=transcende+drivepro+10
et Voila


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #115 Gepost op: 27 april 2016, 16:13:54
Lijkt me wat ik er zo van gezien heb geen slechte keuze. Ben benieuwd naar je eigen ervaringen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #116 Gepost op: 28 april 2016, 14:07:46
Citaat van: Matth link=msg=1416464 date=1459342870
De livestream is ook een hele mooie functie! Dan kunnen de beelden realtime in meldkamer bekeken worden. Met name in de openbare orde setting zie ik dit wel zitten!

Denk dat dit soort systemen wel de toekomst zijn, je zou ook aan een geïntegreerd holster kunnen denken die zodra een wapen word getrokken gebruik maakt van de pre buffering en video opnames begint te maken. Hierbij doel ik dus op de getoonde Motorola in combinatie met een speciaal holster.


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #117 Gepost op: 28 april 2016, 18:13:53
Vaak ben je dan al te laat met filmen, dan krijg je het media effect. Permanent filmen is dan een betere oplossing.

Citaat van: marsmello link=msg=1421114 date=1461845266
Denk dat dit soort systemen wel de toekomst zijn, je zou ook aan een geïntegreerd holster kunnen denken die zodra een wapen word getrokken gebruik maakt van de pre buffering en video opnames begint te maken. Hierbij doel ik dus op de getoonde Motorola in combinatie met een speciaal holster.


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #118 Gepost op: 29 april 2016, 11:39:03
Citaat van: CM112 link=msg=1421147 date=1461860033
Vaak ben je dan al te laat met filmen, dan krijg je het media effect. Permanent filmen is dan een betere oplossing.

Of een combinatie. Permanent filmen met een sensor op het holster die als metadata wordt opgeslagen op de camera. Je migreert van camera naar een draagbare blackbox voor een agent. Je moet dan alleen afvragen in hoe ver je wilt gaan in het registreren van handelingen. Het volgende is het opnemen van sensoren in het wapen om verschillende handelingen te monitoren. Denk aan naast de schoten de geregistreerd worden ook dingen als wanneer de vinger op de trekker zit etc etc.

Waarvoor we moeten oppassen is dat de "discretionaire bevoegdheid" niet aangetast gaat worden door de constante monitoring registratie. Dus regels over het beoordelen van informatie die uit deze systemen komen. Wat deze zou moeten zijn weet ik niet maar ik vermoed dat het gedrag van de diender kan worden beïnvloed.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #119 Gepost op: 29 april 2016, 11:45:51
Volgens mij zijn er prima richtlijnen al bekend in de organisatie. Verdiep je daar eerst in zou ik zeggen  O0
Hobby Bobby eenheid Den Haag