Bodycam bij de politie

Auteur Topic: Bodycam bij de politie  (gelezen 56950 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #170 Gepost op: 30 oktober 2020, 22:56:32
Wij gebruiken dat merk al een tijdje. Weinig tot geen echte problemen mee. Ook al een paar keer mijn eigen beelden terug gekeken en onder alle omstandigheden prima kwaliteit.

ik gebruikte de Axon Body 2 en vind het persoonlijk erg jammer dat hier niet voor gekozen is. Maargoed, open mind en ik ga er vanuit dat ons BT voor t eind van het jaar de nieuwe zepcams heeft. De glasvezel kabel was lig al gelegd :)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #171 Gepost op: 31 oktober 2020, 12:50:33
ik gebruikte de Axon Body 2 en vind het persoonlijk erg jammer dat hier niet voor gekozen is. Maargoed, open mind en ik ga er vanuit dat ons BT voor t eind van het jaar de nieuwe zepcams heeft. De glasvezel kabel was lig al gelegd :)

Axon levert aan ongeveer alle politiekorpsen in de VS dus het was een logische keuze geweest, maar ik durf niet zo goed te zeggen wat de voordelen zijn van de Axon ten opzichte van de Zepcam. Het enige wat mij zo te binnen schiet is dat de Zepcam geen pre-recording doet, dus pas begint op te nemen vanaf het moment dat hij aangezet wordt terwijl de Axon een buffer van bijvoorbeeld 30 seconden kan hebben om ook dat toe te voegen aan de opname zodra de camera geactiveerd wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #172 Gepost op: 31 oktober 2020, 13:27:02
Huh weet je dit zeker? De Zepcam doet ook pre-recorden hoor, in ieder geval de variant die wij op het team hebben (en dat is volgensmij diegene die aanbesteed is).
Wat mij opvalt als ik op de knop druk om te starten met filmen, het gedeelte wat daar aan vooraf gaat ook al op beeld staat.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #173 Gepost op: 31 oktober 2020, 14:46:14
pre-recording doen ze allemaal, was/is een eis van de aanbesteding.

Ik vind de Axon er iets compacter uitzien en de grote rode/groene status indicator veel beter zichtbaar dan bij de zepcam. Die groene/rode status indicator heeft mij al vaak geholpen in confrontaties. (of opmerkzame burgers: hey, wordt ik nu gefilmd?)

Maar wat ik zeg, ik heb een open mind. Ik hoop vooral dat de software wat gebruiksvriendelijker is. bij Axon vond ik dat wat minder eerlijk gezegd. ' t gaat wel, maar is soms ff zoeken.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #174 Gepost op: 31 oktober 2020, 15:29:28
Daar durf ik niets over te zeggen., Wij hadden alleen een dock dat de beelden de cloud in stuurde. Wij konden onze eigen beelden niet eens terug kijken zonder dat via de lijn te vragen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #175 Gepost op: 6 november 2020, 14:04:28
Daar durf ik niets over te zeggen., Wij hadden alleen een dock dat de beelden de cloud in stuurde. Wij konden onze eigen beelden niet eens terug kijken zonder dat via de lijn te vragen.
Nadelig inderdaad. Daarnaast hoop ik vooral dat de batterij van de ZepCam langer meegaat dan de versie die wij nu in A'dam hebben.
Halverwege de dienst moet ik altijd de batterij wisselen. Of ik nu veel of weinig heb gefilmd. Moet dus constant de reservebatterij meenemen...
Daarom worden ze op ons team ook weinig gebruikt.
Als de ZepCam batterij langer meegaat dan is dat zeker een reden om de bodycam elke dienst mee te nemen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #176 Gepost op: 6 november 2020, 20:34:42
Ik haal bijna altijd de gehele dienst zonder problemen. Heel soms piept hij aan het einde van de dienst dat hij leeg is maar dan zit ik meestal al weer dik in het voorwerk. De 9 uur standby met tussendoor meermaals langere stukken filmen red ik wel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein