Bodycam bij de politie

Auteur Topic: Bodycam bij de politie  (gelezen 56386 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #20 Gepost op: 19 september 2015, 00:26:37
even ook specificaties:
  • Selectable Video Resolution: 1280×720 HD or 848×480 Widescreen SD
  • Enhanced Image Quality and Low Light Capability
  • 5 hour Record Time; 12 Hours with Extended Battery Pack
  • 16GB of Internal Storage
  • Mute Functionality
  • Local Time or GMT Date & Time Stamp
  • Digital Signature Security
  • Best Forensic Field of View: 68 Degrees
  • Waterproof (IPX5, Non-Submersible)
  • Dimensions: 3″ × 2.1″ × .85″ (7,6cm x 5,3cm x 2,2cm)
  • Weight: 2.8oz (80 gram)
  • Compatible: Windows XP, Vista, 7, 8


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2016, 13:33:51
Ik stem links.


ProShifty1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #22 Gepost op: 23 februari 2016, 22:02:15
samenvoeging topics

Hallo,

Ik werk al een tijdje bij de politie en ik merk dat een bodycam toch wel iets is wat ik wil gaan aanschaffen. Kunnen jullie mij vertellen welke jullie gebruiken en wat jullie ervan vinden? Ik werk vooral nachtdiensten en in de horeca. Hij moet dus tegen een stootje kunnen, niet teveel opvallen en goede beelden maken, ook tijdens de nacht. Ik wil ook dat er een prima microfoon op zit zodat hij al die mooie beledigingen mooi opneemt.

Ik hoor graag van jullie.

Gr.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #23 Gepost op: 23 februari 2016, 22:34:03
Ik zou dat eerst maar eens kortsluiten met je OC'er of teamchef. Er is hier (MWB - HvB) een mail gekomen dat het niet wenselijk is dat individuen zelf een bodycam gaan aanschaffen.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #24 Gepost op: 23 februari 2016, 22:36:22
Citaat van: ProShifty1 link=msg=1408383 date=1456261335
Hallo,

Ik werk al een tijdje bij de politie en ik merk dat een bodycam toch wel iets is wat ik wil gaan aanschaffen. Kunnen jullie mij vertellen welke jullie gebruiken en wat jullie ervan vinden? Ik werk vooral nachtdiensten en in de horeca. Hij moet dus tegen een stootje kunnen, niet teveel opvallen en goede beelden maken, ook tijdens de nacht. Ik wil ook dat er een prima microfoon op zit zodat hij al die mooie beledigingen mooi opneemt.

Ik hoor graag van jullie.

Gr.

Bedoel je de camera die sommige agenten (o.a. bikers) op hun helm hebben zitten OF waarvan je de beelden terugziet op YouTube. Die laatste is een GoPro en is vaak de GoPro HERO4 Silver of Black


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #25 Gepost op: 23 februari 2016, 22:37:56
Citaat van: flowcop link=msg=1408391 date=1456263243
Ik zou dat eerst maar eens kortsluiten met je OC'er of teamchef. Er is hier (MWB - HvB) een mail gekomen dat het niet wenselijk is dat individuen zelf een bodycam gaan aanschaffen.

Dit dus. Er zitten enorm veel haken en ogen aan het gebruik en de rechtsgeldigheid van de beelden van een bodycam. Er zijn veel regels mee gepaard, ook vanwege de privacy.

In het verleden zijn hier al eens beelden gemaakt door een eigen GoPro op een politiebike. Hierop was de verdachte duidelijk te zien. Na lang wikken en wegen mocht het uiteindelijk in het proces meegenomen worden, maar de biker heeft intern er wel een hoop gezeur mee gehad.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ProShifty1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #26 Gepost op: 23 februari 2016, 22:42:24
Het is in onze regio toegestaan om zelf een bodycam te dragen. Nee, ik bedoel geen GOpro en ook niet degene die de bikers op de helm dragen. Gewoon ééntje die sommige op de borst dragen. Maar verder ben ik vooral benieuwd naar de mensen die zelf hebben aangeschaft.

Verder heeft het weinig met de privacy te maken. Filmen in de openbare ruimte is toegestaan. Ik gebruik ze niet voor youtube of andere social media doeleinden. Ik kom te vaak tegen dat een OVJ mensen heenzend zonder boete of zonder straf naar aanleiding van beledigingen. Of dat er discussie ontstaat wat er nu gebeurt is. Nou dan bied een camera de uitkomst.

Ik hoor bodycam's van "Muvi" of "Transcend"

Andere suggesties?


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #27 Gepost op: 23 februari 2016, 22:51:30
De Vievu LE3 is zo'n beetje de beste bodycam voor dienders die er is. Wordt volgens mij ook gebruikt in verschillende proeven binnen de politie. Kost alleen wel serieus geld ;)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


ProShifty1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #28 Gepost op: 23 februari 2016, 23:11:35
Citaat van: 0501 link=msg=1408399 date=1456264290
De Vievu LE3 is zo'n beetje de beste bodycam voor dienders die er is. Wordt volgens mij ook gebruikt in verschillende proeven binnen de politie. Kost alleen wel serieus geld ;)

Ja, dat is een beetje teveel van het goede.

Ik wil er best een 150 euro aan uitgeven.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #29 Gepost op: 23 februari 2016, 23:27:56
Citaat van: ProShifty1 link=msg=1408405 date=1456265495
Ja, dat is een beetje teveel van het goede.

Ik wil er best een 150 euro aan uitgeven.

Denk aan 300-450 euro als je voor GoPro Gaat.