Bodycam bij de politie

Auteur Topic: Bodycam bij de politie  (gelezen 56396 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #30 Gepost op: 23 februari 2016, 23:29:19
Citaat van: ProShifty1 link=msg=1408395 date=1456263744
Het is in onze regio toegestaan om zelf een bodycam te dragen. Nee, ik bedoel geen GOpro en ook niet degene die de bikers op de helm dragen. Gewoon ééntje die sommige op de borst dragen. Maar verder ben ik vooral benieuwd naar de mensen die zelf hebben aangeschaft.

Verder heeft het weinig met de privacy te maken. Filmen in de openbare ruimte is toegestaan. Ik gebruik ze niet voor youtube of andere social media doeleinden. Ik kom te vaak tegen dat een OVJ mensen heenzend zonder boete of zonder straf naar aanleiding van beledigingen. Of dat er discussie ontstaat wat er nu gebeurt is. Nou dan bied een camera de uitkomst.

Ik hoor bodycam's van "Muvi" of "Transcend"

Andere suggesties?


Dus jij wilt prive een camera aanschaffen zodat de OVJ zijn werk kan doen? Ofja, zodat jij jezelf kan verdedigen? Ik zou gewoon dit aankaarten bij de baas en de baas laten aanschaffen. Want dan zou de verdachte die jouw collega die geen camera om heeft ofzo de huid vol kunnen schelden en OVJ laat m gaan? Sorry, ik zeg zelf: zorgt de baas maar voor.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #31 Gepost op: 23 februari 2016, 23:32:02
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1408408 date=1456266559

Dus jij wilt prive een camera aanschaffen zodat de OVJ zijn werk kan doen? Ofja, zodat jij jezelf kan verdedigen? Ik zou gewoon dit aankaarten bij de baas en de baas laten aanschaffen. Want dan zou de verdachte die jouw collega die geen camera om heeft ofzo de huid vol kunnen schelden en OVJ laat m gaan? Sorry, ik zeg zelf: zorgt de baas maar voor.

Wat gaat de volgende agent dan doen, zelf bij een gadget- of spyshop artikelen kopen om iemand te volgen via GPS?  :P


ProShifty1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #32 Gepost op: 23 februari 2016, 23:40:05
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1408408 date=1456266559

Dus jij wilt prive een camera aanschaffen zodat de OVJ zijn werk kan doen? Ofja, zodat jij jezelf kan verdedigen? Ik zou gewoon dit aankaarten bij de baas en de baas laten aanschaffen. Want dan zou de verdachte die jouw collega die geen camera om heeft ofzo de huid vol kunnen schelden en OVJ laat m gaan? Sorry, ik zeg zelf: zorgt de baas maar voor.

Is een keuze inderdaad. Verder vind ik het ook rete interessant wat ik allemaal meemaak. Leuk om zelf terug te kijken. De baas zorgt nergens voor dusja soms maak je beslissingen die je 150 euro kosten. Al is dit voor mij, buiten een paas tasjes aan mijn koppel, de eerste echte aankoop. No big deal.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #33 Gepost op: 24 februari 2016, 00:12:48
Citaat van: ProShifty1 link=msg=1408412 date=1456267205
Is een keuze inderdaad. Verder vind ik het ook rete interessant wat ik allemaal meemaak. Leuk om zelf terug te kijken. De baas zorgt nergens voor dusja soms maak je beslissingen die je 150 euro kosten. Al is dit voor mij, buiten een paas tasjes aan mijn koppel, de eerste echte aankoop. No big deal.

Zitten dan wel wat haken en ogen aan, denk niet dat de werkgever het fijn vindt dat je beelden, SD kaartje of de camera mee naar huis neemt.


ProShifty1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #34 Gepost op: 24 februari 2016, 00:23:10
Citaat van: Fletwed link=msg=1408416 date=1456269168
Zitten dan wel wat haken en ogen aan, denk niet dat de werkgever het fijn vindt dat je beelden, SD kaartje of de camera mee naar huis neemt.
Waarom niet>? Is openbare weg. Mag je altijd filmen. Ik weet zeker dat het mij tijdens mijn werk van pas gaat komen. Verder als het betekend dat ik meer bewijs kan genereren door zelf een camera aan te schaffen dan is dat maar zo. Het zou zo niet moeten zijn maar helaas in dit failliet bedrijf moet je soms het heft in eigen hand nemen.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #35 Gepost op: 24 februari 2016, 08:23:37
Van Citroentje van het forum de tip gekregen om deze clip aan te schaffen:
http://www.dx.com/p/360-degree-rotary-backpack-hat-clip-mount-w-screw-for-sj4000-gopro-xiaoyi-action-camera-black-421891#.Vs1ZLscvJE4
Deze past precies op het VHV, en hij is draaibaar waardoor je hem recht kunt zetten.
Ik heb geen idee of ik het ooit ga gebruiken, maar de GO-Pro had ik al een een clipje van 4 euro vind ik dan ook niet zo erg om aan te schaffen.
Ik weet ook niet wat de regels zijn omtrent het gebruik, dus dat ga ik tijdens mijn stage tertiel vragen aan de teamchef.
Hier 2 foto's van de GO-Pro op het VHV.

Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #36 Gepost op: 24 februari 2016, 09:59:09
Citaat van: ProShifty1 link=msg=1408419 date=1456269790
Waarom niet>? Is openbare weg. Mag je altijd filmen. Ik weet zeker dat het mij tijdens mijn werk van pas gaat komen. Verder als het betekend dat ik meer bewijs kan genereren door zelf een camera aan te schaffen dan is dat maar zo. Het zou zo niet moeten zijn maar helaas in dit failliet bedrijf moet je soms het heft in eigen hand nemen.

Ondanks dat je iets roept over het altijd mogen filmen op de openbare weg zitten er toch echt extra voorwaarden aan het filmen door de politie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #37 Gepost op: 24 februari 2016, 10:06:11
Ik heb voor mijn GoPro Hero 4 een hele tijd de Veho Muvi NPNG editie gehad. Staan regelmatig nog op Marktplaats. Enorm veel accessoires bij voor een mooie prijs. Kwaliteit van het dingetje is ook best netjes!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


ProShifty1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #38 Gepost op: 24 februari 2016, 10:30:10
Citaat van: Red link=msg=1408469 date=1456304349
Ondanks dat je iets roept over het altijd mogen filmen op de openbare weg zitten er toch echt extra voorwaarden aan het filmen door de politie.
Vertel....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #39 Gepost op: 24 februari 2016, 12:06:33
Volgens mij dient de politie in het publieke domein kenbaar te maken dat zij filmt. Daarom dragen wij dan een fluoriserende armband met de tekst "videosurveullance". De beelden worden voor opsporing gebruikt.