Bodycam bij de politie

Auteur Topic: Bodycam bij de politie  (gelezen 56401 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #10 Gepost op: 14 september 2015, 17:07:51
Vandaag verscheen er een nieuwsbericht over een eventuele landelijke invoering van de bodycam bij de politie.

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-items/61869/roep_om_brede_invoering_bodycam_politie
--Niets is wat het lijkt--


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #11 Gepost op: 14 september 2015, 19:43:55
Citaat van: knarf1990 link=msg=1372326 date=1442243271
Vandaag verscheen er een nieuwsbericht over een eventuele landelijke invoering van de bodycam bij de politie.

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-items/61869/roep_om_brede_invoering_bodycam_politie

Op de link in de qoute van Knarf1990 hier boven is vanaf nu ook de video te zien die vanavond tijdens eenvandaag op NPO 1 in de uitzending is uitgezonden.

Ik ben wel benieuwd van welk merk deze bodycam is en wat hij kost. Dus heb je info kom maar op.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #12 Gepost op: 15 september 2015, 15:29:00
Citaat van: enrico1972 link=msg=1372385 date=1442252635
Op de link in de qoute van Knarf1990 hier boven is vanaf nu ook de video te zien die vanavond tijdens eenvandaag op NPO 1 in de uitzending is uitgezonden.

Ik ben wel benieuwd van welk merk deze bodycam is en wat hij kost. Dus heb je info kom maar op.


Het is deze body cam van vievu

de LE3 kost iets over de 1000 euro.

Meer informatie op :
http://www.vievu.nl/vievu-cameras.html


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #13 Gepost op: 15 september 2015, 17:29:43
Dat is aanzienlijk duurder dan ik verwacht had of laat ik het zo zeggen het zag er vrij goedkoop uit in het item.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #14 Gepost op: 15 september 2015, 18:48:45
Citaat van: enrico1972 link=msg=1372641 date=1442330983
Dat is aanzienlijk duurder dan ik verwacht had of laat ik het zo zeggen het zag er vrij goedkoop uit in het item.
ja dat leek niet eens op 720p.... ???
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #15 Gepost op: 15 september 2015, 20:38:30
In Amsterdam is hier ook een proef mee geweest door een aantal bikers, volgens mij al ruim 1.5 jaar geleden.

Dat is serieus veel geld voor dat ding, maar je zal met name wel betalen voor de beveiliging en duurzaamheid van de camera.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #16 Gepost op: 15 september 2015, 20:52:12
Deze camera's zijn momenteel in gebruik in Amsterdam op basisteam Nieuw West Noord. Binnenkort komen er mogelijk filmpjes van op de facebook pagina van dat bureau.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #17 Gepost op: 15 september 2015, 21:23:43
Deze camera is voorzien van allerlei beveiligingen om te zorgen dat de beelden authentiek zijn en bij verlies van de camera er geen ongewenst toegang is tot de de bestanden die op de camera staan. En dat is een groot verschil tussen de go-pro en overige camera's die alleen als doel hebben mooie beelden te maken.


tdmjohnny

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #18 Gepost op: 15 september 2015, 22:40:01
 098uo 98uiye 8) :D :'(
Citaat van: enrico1972 link=msg=1370444 date=1441367678
Politie gaat hooligans pakken met slimme bril

De politie Oost-Nederland werkt aan een slimme bril, waarmee hooligans en notoire ordeverstoorders bij grote publieksevenementen sneller kunnen worden opgespoord. De commandokamer kan daardoor live meekijken en het politie-optreden bijsturen.

De agent kan dankzij de bril rechtstreeks met de commandokamer communiceren in tekst, beeld en geluid. De gefilmde personen kunnen zo snel en onopvallend worden nagetrokken. Bijvoorbeeld of ze bij justitie geregistreerd staan als hooligan of herrieschopper. Het werken met camera’s is niet nieuw. De slimme bril maakt direct tweerichtingsverkeer mogelijk.

,,Een verdacht persoon of kenteken moet nu nog over de portofoon worden nagetrokken. Dat valt op. De agent gaat doorgaans achter de auto staan. Stilletjes filmen is veiliger”, legt criminoloog Henk Ferwerda van Bureau Beke uit. ,,Blijkt bijvoorbeeld dat de bestuurder geregistreerd staat als vuurwapengevaarlijk, dan krijgt de brildrager direct een tekstberichtje of een foto en persoonlijke gegevens op zijn netvlies.”

Proef
De slimme bril is het afgelopen jaar in het Arnhemse GelreDome getest bij dancefeest Qclimax, het mega-piratenfestijn en bij de voetbalwedstrijden van Vitesse tegen Feyenoord en Ajax. Ook in Nijmegen gingen agenten met de smart glasses de straat op.

Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV), dat opdracht gaf voor de proef, noemt de eerste resultaten veelbelovend. ,,De politie Eenheid Oost ziet het als een interessante innovatie. We zijn met hen in gesprek”, aldus landelijk projectleider Joeri Vig van het CCV. ,,Met dit soort innovatieve technische middelen laat je de goedwillende massa met rust, maar filter je mensen die kwaad willen ertussenuit.”

Prototype
De bril is nog een prototype, waarschuwt Ferwerda. Zijn Bureau Beke begeleidde de proef. In de toekomst zijn de toepassingen volgens hem legio. Bijvoorbeeld om politieoptredens te evalueren. De bril kan ook worden ingezet om een plaats delict vast te leggen, waarbij forensisch deskundigen meekijken zonder dat direct tientallen technische rechercheurs de plek van de misdaad betreden.

Ferwerda: ,,De technische ontwikkeling gaat heel snel. In het GelreDome testten we drie versies. Bij verdere uitwerking moet de bril minder opvallend worden. Misschien is het zelfs beter om de bril onopvallend in de politiecap te verwerken.”

Bron: http://www.rbenw.nl/politie-gaat-hooligans-pakken-met-slimme-bril/?utm_medium=email&utm_campaign=RB%26W+Nieuwsbrief+332&utm_source=YMLP&utm_term=Politie+gaat+hooligans+pakken+...


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #19 Gepost op: 17 september 2015, 21:33:51
Kijk maar naar Rotterdam. PRO24/7 die met GoPro filmt. Basisteam Charlois nu ook. Basisteam Delfshaven hebben ze al een tijdje bodycams bij zich de bikers.

Vind het alleen maar een goed idee! Schrikt de mensen wel af en is makkelijk als bewijsmateriaal.
Groeten,  Tazbrw