Bodycam bij de politie

Auteur Topic: Bodycam bij de politie  (gelezen 56430 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #130 Gepost op: 2 mei 2016, 01:30:09
Citaat van: LSPD link=msg=1421773 date=1462130675
Doel je dan op agenten die geen spreeksleutel dragen omdat dit simpelweg niet mogelijk/handig is, of omdat hun persoonlijke voorkeur hiernaar uitgaat?

Beide. Er zullen agenten zijn die zo'n "ding" niet fijn vinden (en liever de porto gewoon hoog hebben hangen of zo'n spreeksleutel met oortje aan 1 kabel hebben) en er zullen ook agenten zijn waar het binnen de eenheid niet mogelijk is (omdat ze er niet zijn).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #131 Gepost op: 2 mei 2016, 17:55:52
Wij hebben momenteel een Taser Axon Body 2 op proef! Mooie platte camera. Inclusief beveiligde software. Ik zal er later wel eens wat uitgebreider op terug komen!
--Niets is wat het lijkt--


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #132 Gepost op: 4 mei 2016, 15:13:26
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1421797 date=1462145409
Er zullen agenten zijn die zo'n "ding" niet fijn vinden
Die zullen ook geen fan zijn van een GoPro :P

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1421797 date=1462145409
en liever de porto gewoon hoog hebben hangen
Is dat niet bewezen schadelijk ivm straling of iets dergelijks? :o


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #133 Gepost op: 5 mei 2016, 00:11:13
Citaat van: LSPD link=msg=1422212 date=1462367606
Is dat niet bewezen schadelijk ivm straling of iets dergelijks? :o

Geen idee? Weet wel dat wij binnen het Rode Kruis de porto altijd ter hoogte van de schouder/sleutelbeen zouden moeten dragen. Maar dat ivm het bereik (niet dat het iets uitmaakt als je hem op de heup draagt heb ik gemerkt, je hebt dan geen slechter/beter bereik met die portofoons).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #134 Gepost op: 6 mei 2016, 18:22:04
Bij UHF/VHF portofoons is het wel zo dat wanneer het bereik slecht is, de porto wanneer hooggehouden meer ontvangst heeft dan lager bij de grond. Daarom kun je ervoor kiezen  de portofoon op schouderhoogte te dragen en/of zelfs in de lucht te steken wanneer je wil zenden of ontvangen, dit vergoot de kans op ontvangst.

Radiogolven warmen het menselijk lichaam op net zoals laptop's dat bijvoorbeeld doen wanneer ze op schoot gebruikt worden. Mannen wordt aangeraden dit niet te doen omdat de testes (testikels) dan minder goed kunnen functioneren en de vruchtbaarheid vermindert.  Dragen aan de riem van de portofoon is dus wellicht nog wel minder wenselijk als aan de borst?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #135 Gepost op: 6 mei 2016, 21:49:45
Citaat van: knarf1990 link=msg=1421889 date=1462204552
Wij hebben momenteel een Taser Axon Body 2 op proef! Mooie platte camera. Inclusief beveiligde software. Ik zal er later wel eens wat uitgebreider op terug komen!

ik ben benieuwd! officiele pilot via dienst ICT of zijn ze lokaal aangekocht in het district? maken jullie ook gebruik van de online opslag mogelijkheden?


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #136 Gepost op: 7 mei 2016, 00:34:02
Citaat van: Golly link=msg=1422593 date=1462551724
Radiogolven warmen het menselijk lichaam op net zoals laptop's dat bijvoorbeeld doen wanneer ze op schoot gebruikt worden. Mannen wordt aangeraden dit niet te doen omdat de testes (testikels) dan minder goed kunnen functioneren en de vruchtbaarheid vermindert.  Dragen aan de riem van de portofoon is dus wellicht nog wel minder wenselijk als aan de borst?
Dit vind ik wel een beetje vergezocht (correct me if I'm wrong). Radiogolven komen binnen en worden uitgezonden uit het puntje van de antenne, dit maakt de afstand tot de testikels aanzienlijk. Daarnaast heb je natuurlijk te maken met het isolerende effect van het uniform, wat je dan weer niet hebt bij je hoofd.

Wat je doorgaans op thermografische afbeeldingen ziet bij verhalen over de gevaren van straling bij mobiele telefonie is dat het meestal gaat over een radius van ongeveer 10 centimeter.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #137 Gepost op: 9 mei 2016, 16:06:33
Citaat van: LSPD link=msg=1422676 date=1462574042
Dit vind ik wel een beetje vergezocht (correct me if I'm wrong). Radiogolven komen binnen en worden uitgezonden uit het puntje van de antenne, dit maakt de afstand tot de testikels aanzienlijk. Daarnaast heb je natuurlijk te maken met het isolerende effect van het uniform, wat je dan weer niet hebt bij je hoofd.

Wat je doorgaans op thermografische afbeeldingen ziet bij verhalen over de gevaren van straling bij mobiele telefonie is dat het meestal gaat over een radius van ongeveer 10 centimeter.

Hier staan dan weer meerdere onwaarheden in. De elektromagnetische velden komen juist niet uit het puntje van de antenne. Daar zijn ze juist het zwakste. Alle energie komt uit het punt waar de 2 antenne polen (in geval van een portofoon zijn de spriet en de portofoon zelf de 2 polen) uit elkaar gaan.

Het menselijk lichaam kan een deel van de straling absorberen en reflecteren. Over gezondheidsrisico doe ik geen uitspraken maar het kan ontvangst erg beïnvloeden. De reden waarom rode kruis de portofoon hoog draagt heeft meerdere redenen. Belangrijkste is zoals golly aangeeft ontvangst. Er zit dan gewoon minder lichaam in de weg dat ontvangst blokkeert. Reden waarom ontvangst bij rode kruis een issue is dat de dekking van de gemiddelde rode kruis repeater gewoon vele malen slechter is dan die van andere hulpdiensten. De vermogens waarmee het rode kruis mag uitzenden zijn laag en de opstelpunten niet zo ideaal als die van c2000  of tatra. Andere reden om hoog te dragen is dat je niet perse een dure spreeksleutel hoeft te gebruiken en de kans op beschadiging is kleiner.

Over het opwarmen van mijn testikels maak ik me geen zorgen. Alleen als je praat komt er straling uit de porto. Dat is zo kort en het vermogen is zo laag. Een te strakke string is slechter voor mijn kinderbijslag.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #138 Gepost op: 11 mei 2016, 14:58:20
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1423081 date=1462802793
Hier staan dan weer meerdere onwaarheden in.
Eeentje maar, toch?  :P over de antenne.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #139 Gepost op: 2 september 2016, 20:53:59
Voor- en nadelen van body-cams voor de politie.
Considering Police Body Cameras, 2015, Harvard Law Review

http://harvardlawreview.org/2015/04/considering-police-body-cameras
Ik stem links.