Groen voorrangsvoertuig voor Veiligheidsregio’s

Auteur Topic: Groen voorrangsvoertuig voor Veiligheidsregio’s  (gelezen 63218 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #140 Gepost op: 10 februari 2016, 19:47:32
De papiertjes achter t voorraam zijn ook verschillend
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #141 Gepost op: 10 februari 2016, 19:48:13
Ze zijn voor verschillende regio's. De Rode is voor Friesland, en de groene voor Groningen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #142 Gepost op: 10 februari 2016, 20:12:28
Wil je uitleggen waarom jij dit soort voertuigen "onzinnig" vind?

Citaat van: Fire shark link=msg=1405446 date=1455096919
Landelijk gezien word er in elke regio bezuinigd, duikwagens, redvoertuigen, tankautospuiten, KAZERNES enz enz enz.
Want tja er moet bezuinigd worden en wat doen we dan, dan kopen we maar onzinnige groene voertuigen er voor terug.
Want tja alles wat er van achter een bureau bedacht word moet tot uitwerking worden gebracht.
Net zoals alle onzinnige regels.
En word er naar de werkvloer geluisterd..... neeeee

(lichtelijke frustratie.... ja zeker)

Tja eerst was ik ook sceptisch maar ik vind het niet verkeerd dat voertuigen die niet alleen van/voor de brandweer zijn een ander kleurtje krijgen.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1405532 date=1455121253
Als het onder MKB valt zeg ik: terug met de rode auto's/vrachtwagens. Veel overzichtelijker: vooral voor de burger want voor die brandweerman of agent die bij het incident is zal de kleur van de overlegcontainer worst wezen, alsie er maar is wanneer die nodig is.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #143 Gepost op: 10 februari 2016, 20:36:14
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1405564 date=1455130093
Ze zijn voor verschillende regio's. De Rode is voor Friesland, en de groene voor Groningen.

Dus per regio is het verschillend waar de VC/MCU thuishoort, brandweer of VRIJDAG.  Erg bijzonder.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #144 Gepost op: 10 februari 2016, 21:30:37
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1405480 date=1455104709
Artikel 2 Regeling OGS

Er is slechts sprake van een dringende taak als bedoeld in artikel 29, eerste lid, van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, en in artikel 1, eerste lid, in geval van:

a. een voor de mens levensbedreigende situatie die directe hulp van de betrokken hulpverleningsdiensten vergt;
b. het voorkomen van een voor de mens levensbedreigende situatie of een situatie waarin ernstige schade aan gebouwen of goederen ontstaat;
c. een ernstige verstoring van de openbare orde of de rechtsorde, waarvoor een directe en snelle inzet noodzakelijk is.

Citaat van: HIT link=msg=1405481 date=1455105144
Ehm, als dat de enige drie criteria zijn.....

Dan voldoet bijna geen enkele rit van de veiligheidsregio, van bijna geen enkele OVD enz.
Deze voertuigen worden ingezet als er al inzet is.

Het lukt zonder moeite om vrijwel alle incidenten onder deze noemers te plaatsen. Bij bijvoorbeeld GRIP-situaties zul je verder moeten denken dan de meest acute eerste zorg. Er wordt mede opgeschaald om verdere levensbedreigende situaties te voorkomen (lid 2) en meer nog is er tijdens grote incidenten vaak sprake van ernstige verstoring van de openbare orde. Kortom, er zullen weinig (OVD) spoedritten zijn die niet aan deze criteria voldoen.


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #145 Gepost op: 10 februari 2016, 21:51:49
Beide voertuigen in beeld. Stonden inderdaad naast elkaar.





Eigen foto..
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #146 Gepost op: 11 februari 2016, 00:18:21
Moet de VR dan niet ook gewoon zijn eigen meldkamer krijgen dan? Ofja, een stukje wat niet van politie/ambu/brandweer is om die groene auto's op pad te sturen? Als we het zo erg gaan doordrijven dat de VR zijn eigen kleur moet hebben enzo.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #147 Gepost op: 11 februari 2016, 00:28:27
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1405625 date=1455146301
Moet de VR dan niet ook gewoon zijn eigen meldkamer krijgen dan? Ofja, een stukje wat niet van politie/ambu/brandweer is om die groene auto's op pad te sturen? Als we het zo erg gaan doordrijven dat de VR zijn eigen kleur moet hebben enzo.

Serieus... Waarom zouden de huidige meldkamers deze mensen niet aan kunnen sturen? Zijn er functioneel problemen hiermee, of zijn er personen bij maatgevende incidenten thuisgebleven omdat de andere meldkamers ze niet gealarmeerd hebben?

Volgens mij is dit dus onzin. Of je de Veiligheidsregio nou wel of niet als volwaardige hulpverleningspartner ziet of niet. En of je  groen nou wel of niet mooi vindt. Volgens mij gaat dit via de huidige structuur prima.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #148 Gepost op: 11 februari 2016, 00:39:31
Als het via de huidige structuur prima gaat, waarom moeten ze ineens groene voertuigen hebben en kunnen ze niet gewoon de rode voertuigen gebruiken? Want die zijn er toch nog gewoon? En worden volgens mij nu gewoon vervangen door groene terwijl de rode nog niet afgeschreven zijn. Dat vind ik gewoon belasting geld over de balk smijten.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #149 Gepost op: 11 februari 2016, 00:41:21
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1405627 date=1455147571
Als het via de huidige structuur prima gaat, waarom moeten ze ineens groene voertuigen hebben en kunnen ze niet gewoon de rode voertuigen gebruiken? Want die zijn er toch nog gewoon? En worden volgens mij nu gewoon vervangen door groene terwijl de rode nog niet afgeschreven zijn. Dat vind ik gewoon belasting geld over de balk smijten.
Kun je het dikgedrukte gedeelte toelichten en staven met enig bewijs?