Groen voorrangsvoertuig voor Veiligheidsregio’s

Auteur Topic: Groen voorrangsvoertuig voor Veiligheidsregio’s  (gelezen 62836 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #90 Gepost op: 7 september 2015, 16:09:04
Er is altijd een hele goede vraag voordat je iets implementeert: Voor welk probleem is dit ook weer de oplossing? Groene voorrangsvoertuigen lossen geen enkel probleem op.


joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #91 Gepost op: 7 september 2015, 17:26:17
Geld niet alleen voor officieren. Zie de volgende tweet:

BrandweerBarendrecht
‏@TS45_1

Wij begrijpen dat alle vrijwilligers, zijnde personeel VRR met dringende taak, een eigen dienstauto krijgen #top

Bij navraag word gemeld:
dat staat in begeleidend schrijven (natuurlijk niet voor alle vrijwilligers maar dat zult u begrijpen)

De brandweer Barendrecht werkt met de VC 90-2 vooral voor de andere diensten welke een VC nodig hebben. De VC's van o.a. politie en havenbedrijf zijn afgevoerd. De VC 90-1 en MC 90-1 worden ingezet bij GRIP.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #92 Gepost op: 7 september 2015, 18:19:02
Ik snap het probleem niet zo. Oude voertuigen zijn waarschijnlijk afgeschreven en men koopt een aantal nieuwe voertuigen. Prima keuze trouwens voor een piketvoertuig. Men heeft besloten om de voertuigen niet te voorzien van de brandweerstriping maar een nieuwe variant. Wat prima te verklaren is omdat deze ambtenaren geen brandweermensen zijn. En als je in een brandweervoertuig rijdt dan moet je ook kunnen handelen als je ongeval of brand tegen komt.
Ik heb geen idee of deze mensen ook echt altijd OGS voeren als men opgeroepen wordt voor een GRIP. Of dat men deze alleen voert bij grote verkeerschaos/file/incidentele rampen etc. Naar mijn idee hebben deze personen geen dringende levensreddende taak en volstaat prio 2 bij een normale opschaling.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #93 Gepost op: 7 september 2015, 18:52:05
Citaat van: Defender link=msg=1370992 date=1441642742
Ik snap het probleem niet zo. Oude voertuigen zijn waarschijnlijk afgeschreven en men koopt een aantal nieuwe voertuigen. Prima keuze trouwens voor een piketvoertuig. Men heeft besloten om de voertuigen niet te voorzien van de brandweerstriping maar een nieuwe variant. Wat prima te verklaren is omdat deze ambtenaren geen brandweermensen zijn. En als je in een brandweervoertuig rijdt dan moet je ook kunnen handelen als je ongeval of brand tegen komt.
Ik heb geen idee of deze mensen ook echt altijd OGS voeren als men opgeroepen wordt voor een GRIP. Of dat men deze alleen voert bij grote verkeerschaos/file/incidentele rampen etc. Naar mijn idee hebben deze personen geen dringende levensreddende taak en volstaat prio 2 bij een normale opschaling.

Dus als ik nu een groene auto zie hoef ik er niets van te verwachten want het is geen gele, rode of witte dienstauto, maar het blijft wel een hulpverleningsdienst :P Ook in rode en gele auto's wordt nu gereden door medewerkers die geen infuus kunnen prikken of een brand kunnen blussen dus om dat als argument te gebruiken voor een groene auto...
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


thefirefreak911

  • zware brandweerfreak
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • engine 44 freak
Reactie #94 Gepost op: 7 september 2015, 19:56:51
heeft iemand enig idee of die van VRHM en zo ja waar staat deze, Leiden?
"fire fighting is your life, and can cost your life"


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #95 Gepost op: 7 september 2015, 23:25:41
Het is gewoon heel simpel:

- de rode tak wilde deze voertuigen niet meer betalen want het ging van hun eigen budget af.
- de gele tak wilde deze voertuigen niet meer betalen want het ging van hun eigen budget af.
- de blauwe tak wilde deze voertuigen niet betalen want zij hebben er geen donder mee te maken.

Mjah, je moet dan wat he.....


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #96 Gepost op: 7 september 2015, 23:57:43
Citaat van: RemRoof link=msg=1371000 date=1441644725
Dus als ik nu een groene auto zie hoef ik er niets van te verwachten want het is geen gele, rode of witte dienstauto, maar het blijft wel een hulpverleningsdienst :P Ook in rode en gele auto's wordt nu gereden door medewerkers die geen infuus kunnen prikken of een brand kunnen blussen dus om dat als argument te gebruiken voor een groene auto...
Het zijn ambtenaren met een bestuurlijke functie. Ze hebben eigenlijk niets met de brandweer te maken behalve dat het laatste onderdeel is van de veiligheidsregio. Waarom dan wel in een brandweervoertuig rijden als het ook zo kan...:)


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #97 Gepost op: 13 september 2015, 15:19:47
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1370912 date=1441619394
Nou kom ik niet uit de regio rotterdam, maar heb er wel de vraagtekens bij waarom de DCMR met toeters en bellen rijdt, behalve voor als er in de haven een mega calamiteit is mbt. gevaarlijke stoffen of zo.

Ik denk dat jij de DCMR verwart met het havenbedrijf(dat in deze regio overigens ook met blauw rondrijd)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #98 Gepost op: 13 september 2015, 16:05:53
Citaat van: StevenQ link=msg=1372115 date=1442150387
Ik denk dat jij de DCMR verwart met het havenbedrijf(dat in deze regio overigens ook met blauw rondrijd)

Dat het havenbedrijf met blauw rijdt is ook niet gek. Naast ondersteuning aan met name de brandweer lost het havenbedrijf (net als ProRail Incidentbestrijding) veel incidenten zelfstandig op.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #99 Gepost op: 13 september 2015, 16:11:37
Citaat van: Defender link=msg=1371060 date=1441663063
Het zijn ambtenaren met een bestuurlijke functie. Ze hebben eigenlijk niets met de brandweer te maken behalve dat het laatste onderdeel is van de veiligheidsregio. Waarom dan wel in een brandweervoertuig rijden als het ook zo kan...:)

Dus voor de komst van de veiligheidsregio waren al deze functionarissen er niet???  *sarcasmemodus aan* Dat verklaart de bezuinigingen binnen de brandweer, die onderdeel zijn van de veiligheidsregio *sarcasmemodus uit*

Het mag allemaal wat kosten: eigen kleur, eigen dienstauto's, allemaal een voortgezette rij-opleiding, opstellen eigen brancherichtlijn, herhaling rijvaardigheid i.v.m. OGS- rijden, diverse piketregelingen, hogere verzekering door het met minder ervaring met OGS-rijden ;) etc. etc.

Volgens mij is de veiligheidsregio, naast de zorg, een organisatie die het meest gebureaucratiseerd is of bureaucratisch is opgezet in de afgelopen jaren.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.